MME til 2½ uger gammel baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

stine_olesen

Hej

Har en dejlig dreng som har klaret sig fint på min mælk fra fødsel han, har dog lidt besvær med at sutte så mint højre bryst er totalt smadret og ømt i brystvorten og nej, det er ikke svamp eller sådan noget. Men har klaret mig gennem smerterne.

Så i går lavede han ikke andet end at spise hver time fra 14-22, havde ikke noget mælk tilbage til sidst og han var stadig utilfreds, maven var fin, og skulle ikke bøvse, så til sidst tog jeg moget MME 50 ml og varmede og fik farmand til at give ham... Var lidt om at ville spise af den men da han fandt ud af der var mad i guffede han løs. Og 10 min efter og 40 ml mindre sov han lifligt. Han var simpelthen bare sulten, mor her kunne bare ikke tilfredsstille ham. I nat ville han så ikke tage nogen af brysterne så måtte give 40 ml til og han sov igen. Har så fået malket lidt ud her til morgen. Og han har også spist af brysterne, men han virker bare ikke rigtig mæt af det mere.

Tror i at ens smerter (tårer trillende smerter) under amning kan stoppe produktionen???

Hvad er jeres erfaring med at give MME næsten helt fra fødsel af??

Knus en lidt fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

www.baby.NU ;)

Det lyder meget som min egen historie.

Jeg har selv en dreng på 3 uger. Og efter 2 uger måtte jeg opgive at amme. Jeg følte simpelthen ikke det var smerten og anstregelserne værd.

Han blev kun halvt mæt ved brystet og det var ikke en rar oplevelse for nogen af os. Så fra den ene dag hvor mine bryster havde massere af mælk store og spænsdige hvor jeg dagen efter næsten ikke kunne malke noget ud og der løb ikke mælk til osv.

Så jeg besluttet at han kun skulle have MME. Det har vi nu gjorte i lidt over en uge og han trives rigtig fint og tager på. Det er en lettelse for mig og min mand kan hjælpe meget mere til. Så han nyder os at kunne give ham mad.

Der er massere af sunde børn der klare sig fint på MME, jeg taler af erfaring da jeg selv og min bror begge er vokset op på MME. Og synes da selv vi er blevet nogenlunde normale

Håber det hjalp dig lidt, ellers skriver du bare.

Anmeld

8. januar 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg tror ikke det har noget med produktionen at gøre, men jeg tror at når du har ondt så spænder du jo og kan gøre nedløbsrefleksen lidt langsommere. Men det tror jeg ikke kan gøre produktionen mindre. Det er jo baby der på en måde "styrer" det.

Hvor gammel er han for det kan jo sagtens være et appetitspring han har gang i og så er det bare med at lægge ham til så ofte selvom det kan være rigtig hårdt så han kan øge din produktion. ??

Anmeld

8. januar 2012

stine_olesen

Tror også det er en blanding af appatitspring og at jeg måske har haft for meget at lave så produktionen ikke har været i top.

Han har da heldigvis ville tage til her til morgen så må vise hvordan det bliver i aften. Men tak for svarene rigtig dejligt og have i baghovedet.

Anmeld

8. januar 2012

Isabeau

Jeg følte heller ikke Luna på 1 mdr blev mæt. Fik begge bryster, men var stadig utilfreds og ville ikke sove. Og da hun ikke tog så meget på, som hun sku', begyndte jeg at supplere med MME: NAN HA 1. SÅ sov hun!
Idag har jeg masser af mælk, syns jeg, men alligevel vil hun gerne ha' lidt mere i løbet af dagen, så ca. hver 3-4 gang, får hun 90 ml. MME.

Anmeld

8. januar 2012

Maalene

stine_olesen skriver:

Hej

Har en dejlig dreng som har klaret sig fint på min mælk fra fødsel han, har dog lidt besvær med at sutte så mint højre bryst er totalt smadret og ømt i brystvorten og nej, det er ikke svamp eller sådan noget. Men har klaret mig gennem smerterne.

Så i går lavede han ikke andet end at spise hver time fra 14-22, havde ikke noget mælk tilbage til sidst og han var stadig utilfreds, maven var fin, og skulle ikke bøvse, så til sidst tog jeg moget MME 50 ml og varmede og fik farmand til at give ham... Var lidt om at ville spise af den men da han fandt ud af der var mad i guffede han løs. Og 10 min efter og 40 ml mindre sov han lifligt. Han var simpelthen bare sulten, mor her kunne bare ikke tilfredsstille ham. I nat ville han så ikke tage nogen af brysterne så måtte give 40 ml til og han sov igen. Har så fået malket lidt ud her til morgen. Og han har også spist af brysterne, men han virker bare ikke rigtig mæt af det mere.

Tror i at ens smerter (tårer trillende smerter) under amning kan stoppe produktionen???

Hvad er jeres erfaring med at give MME næsten helt fra fødsel af??

Knus en lidt fortvivlet mor

Ihh, hvor jeg føler med dig...

Har en datter på 3½ måned, som tog flot på den første uge og suttede rigtig flot og det hele, så fik jeg brystbetændelse og fuldstændig smadrede brystvorter, og til trods for jeg måske sov 4 timer i døgnet og ikke lavede andet end amme HELE dagen, havde hun de næste 14 dage tabt sig 300 gram, så min SP skyndte sig at hente noget MME, og hun har fået det lige siden...

Min datter STORtrives på MME, var knust, da min amning mislykkedes, men når jeg ser hvordan min datter trives nu i forhold til før, så er det det bedste jeg har gjort for hende (og mig)

Anmeld

10. januar 2012

stine_olesen

Tak for svarene er dejligt at høre

Er begyndt at supplere med mme 2-3 gange i døgnet, for han bliver ved at smadre min brystvorte og nu er den anden også ved at blive øm, og så er han bare stadig sulten efter at have pattet i 1 time  har fået noget svampe gele, håber det er det der skal til for at jeg måske kan  amme fuldt ud igen. Men lige nu er det bare en pinsel og et helvede og amme, synes jeg ikke er sjovt for nogen af os, sider bare og bliver grædefærdig og sur på sin baby og så får man dårlig samvittighed ØV

Men nu får gelen en uge, hvis det stadig ikke har hjulpet bliver det noget mere MME og lidt bryst til supplering måske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.