Mangler inspiration til mad til 7 mdr. gamle børn !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.548 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Rebecca55

Som overskriften viser mangler jeg inspiration til mad til vores 7 mdr. gamle børn... Alle opskrifter og ideer er mere end velkommen, da vores unger synes det er ved at være kedeligt det de får...

På forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Koen.

Jeg lavede tit fisk i ovnen til min

Tag et stykke staniol, smør lidt olie på, læg et stykke fisk på og lidt krydderurter, dryp lidt citron over og så ca 15 min i ovnen, server med hollandaise sovs og hvad de nu kan spise af ris eller kartofler var et kæmpe hit her og kan i os selv spise

Ellers fik hun meget det vi fik på det tidspunkt, bare moset ovs

Anmeld

8. januar 2012

Pixi-pigen

Jeg har lige købt 1 pose frossen rodfrugter i netto, og så varmer jeg dem. Kommer smør og lidt mme i, og så bliver det stavblendet. Så køber jeg nogle gange en pose kødboller(til suppe) og varmer dem. Skær dem selvfølgelig ud i smp hapser. Håber det kunne inspirerer lidt

Anmeld

8. januar 2012

Rebecca55

tanja. skriver:

Jeg lavede tit fisk i ovnen til min

Tag et stykke staniol, smør lidt olie på, læg et stykke fisk på og lidt krydderurter, dryp lidt citron over og så ca 15 min i ovnen, server med hollandaise sovs og hvad de nu kan spise af ris eller kartofler var et kæmpe hit her og kan i os selv spise

Ellers fik hun meget det vi fik på det tidspunkt, bare moset ovs

Det lyder rigtig godt, det må vi prøve...

Anmeld

8. januar 2012

Rebecca55

Pixi-pigen skriver:

Jeg har lige købt 1 pose frossen rodfrugter i netto, og så varmer jeg dem. Kommer smør og lidt mme i, og så bliver det stavblendet. Så køber jeg nogle gange en pose kødboller(til suppe) og varmer dem. Skær dem selvfølgelig ud i smp hapser. Håber det kunne inspirerer lidt

Det er bestemt også noget som skal prøves...

Anmeld

9. januar 2012

Mette.

Rebecca55 skriver:

Som overskriften viser mangler jeg inspiration til mad til vores 7 mdr. gamle børn... Alle opskrifter og ideer er mere end velkommen, da vores unger synes det er ved at være kedeligt det de får...

På forhånd tak...

Emilie var vild med kartoffelmos med gulerod og rødbede da hun havde den alder.

Det eneste man skal være opmærksom på er de ikke må få for meget rødbede og ikke for ofte når de ikke er ældre.

Anmeld

9. januar 2012

serinasmor

er de godt nok allrede 7 mdr .. hold da op hvor går tiden stærkt

da serina var 7 mdr nægtede hun at spise noget som helst hvis hun ikke selv fik lov ...

hvis dette er tilfældet hos jer - det kan jo være derfor eller når det sker ... så prøv med kogte kartofler i bidder med sovs af forskellig art - ALT kan bruges( her var det både kødsovs, bearnaise, mayonaise, remoulade, ketchup, cremefraice, most avokado, alm brun sovs osv) og halve kogte kødboller (du ved dem til suppe) - på den måde får de nye smagsoplevelser og fornemmelsen for at spise det samme som mor og far.. . det kan også være tiden er inde til rugbrød ( her benyttes bondebrød da det er lyst og nemt at tygge) med smørbart pålæg ... de skæres i små tern

jeg kan forestille mig at det er en smule sværere at spise sammen med sine børn når de kun er 7 mdr og der er 3 stk ... men jeg tror i vil få noget ud af at gøre det og måltiderne bliver hyggelige på en helt anden familieagtig måde

Anmeld

9. januar 2012

MyLove E

Her hjemme er suppe med kødboller et stort hit:-) og min søn er næsten 8mdr. Han får også bare hvad vi får. Alt slags fisk er også et hit.

Anmeld

9. januar 2012

Moar2011

Rebecca55 skriver:

På forhånd tak...

hvad med pasta (blendes) sammen med nogen flået tomater ??

Anmeld

9. januar 2012

Mamalou

Min søn begynder så småt at få det samme som os. Jeg sørger bare for, at han får lidt mos ved siden af, så der er noget jeg ved han kan lide og blive mæt af.

I aften har han fået pasta med tomatsauce og kødboller, der har været i ovnen med revet ost oven på. Tomatsauce er hakkede tomater med lidt hvidløg, oregano, basilikum og paprika. Kødbollerne var kogte inden de kom i ovnen. Det var han vild med og han spiste pasta penne'ne i små stykker uden problemer. Han har fået grønsagsmos af alle afskygninger og elsker mos af hokkido græskar og pastinak - altså ikke i samme ret - begge dele blandet med kartofler. Ris er også et hit

"Vores" garvede sundhedsplejerske har sagt, at Villads stort set må få alt, når han er 8 måneder. Han skal have lov at smage på alt, dog ikke meget stærkt/krydret mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.