Andre med soldatmænd/kærester der har oplevet en udsendelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

Annana89

Hej derude!

Mon ikke der er andre hvis mænd arbejder i forsvaret og som har oplevet en udsendelse?!

Det har jeg! Min man har været udsendt to gange til Afghanistan som kamptropper. Jeg mødte ham lige efter han kom hjem første gang. Han har "lige" været udsendt på hold 11 og kom hjem august sidste år! 

Det er nok det hårdeste jeg har prøvet! At være bange hver eneste dag er frygteligt! Det var selvf. Heller ikke fedt at skulle savne ham så længe men frygten og angsten for om der skulle ske ham noget var det allerværste!

Alle sys jeg klarede der utrolig flot og det gik da os! Det var helt klart værst i starten og de sidste uger hvor jeg til sidst næsten ikke kunne mere!

Efter han er kommet hjem er det egentlig bare gået helt fint, men her på det sidste føles det som om jeg måske får en reaktion! Jeg kan ikke  finde ud af om det "bare" er fordi jeg er gravid og derfor mere følsom.

Jeg kan slet ikke holde ud at se noget som helst der har med udsendte soldater at gøre, jeg får der helt skidt og kan slet ikke tåle den konfrontation! Jeg har ni os to gange drømt at jeg mistede min mand! 

Håber der andre derude der har stået i samme situaiton og kende til det at ha en udsendt mand/kæreste!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Fenja09

Min kæreste har været udsendt en gang og skal selvfølgelig igen, men lige hvornår ved vi ikke. Jeg fandt ud af at jeg var gravid da han var afsted, så måtte fortælle ham det over telefonen. Blev gravid under hans leave

Havde det nøjagtig ligesom dig - havde det sværest i starten og til sidst dvs. de første 14. dage og de sidste 6 uger.

Hos mig var savnet større end selve frygten for at der skete ham noget, men sådan vil det nok desværre ikke være næste gang, hvor han højest sandsynligt ryger til Afghanistan....medmindre vi har trukket vores tropper hjem. Desværre kommer der så bare nogle nye missioner som garanteret er ligeså slemme. Min kæreste var i Libanon i 6 måneder.

/Fenja

Anmeld

7. januar 2012

Annana89

Hvordan har du haft det efter han kom hjem?!

Min mand er også sat til et hold mere til afghanistan, mener det er hold 16, han skal ihvert fald afsted fra august 2013 - februar 2014! 

Jeg kan berolige dig med at hvis dinkæreste skal derned vil det blive på hold der er ikke  så "farlige" spm de tidligere da de kun kommer til at bo i Price eller bastion som er de sikre lejre! de kommer ikke længere ud i de små intamistiske "lejre". Deres opgaver bliver også nogle helt andre da de sidste hold kommet til at handle om overdragelse og uddannelse af afghanerne!

Selvf er der stadig farligt, men jeg trøster mig selv lidt med at deres opgaver og lejrfirhold bliver nogle helt andre end sidst han var afsted!!

Anmeld

7. januar 2012

lycly

Min ekskæreste var ved at uddanne sig til soldat, og manglede de 6 måneders udsendelse i Irak. Jeg mødte ham et års tid inden han skulle udsendes og det var forfærdeligt! Tanken om at han skulle derned og sætte livet på spild, og tanken om, at han ikke kom hjem, var alt for meget for mig. 

Vi gik fra hinanden inden han blev udsendt af forskellige grunde. Men jeg kan virkelig godt sætte mig ind i hvordan du har det! Og du er uden tvivl også lidt ekstra sensitiv pga. graviditet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.