Vi indså i går, at vi ubevidst har valgt et tema, som hedder: Lokalt er godt!
Nærmest alle involverede bor vitterligt lige rundt om hjørnet, og folk står nærmest i kø for at hjælpe. ELSKER at bo i et lille landsby-samfund! 
Invitationerne er ude og i går blev vi enige med vores kok, som bor lige rundt om hjørnet fra os, om menuen til barnedåben. Mine krav var, at det bestemt ikke skulle være suppe/steg/is tema, og at vi gerne ville have buffet. Og en ekstra bonus er, at han jo tilbereder al mad i forsamlingshuset, så ikke noget med at rengøre fade og aflevere dem tilbage og al det rod!
Så først en forret buffet:
- Røget svinemørbrad med sauce tartare og frisk asparges
- Skinke med rucola, oliven, pesto, parmesan, balsamico creme og radise
- Stegte kæmperejer i aioli, med avocado creme og salat
Hovedret buffet:
- Oksefilet, svinemørbrad og kyllingebryst med baconsvøb.
- Tærte med laks, spinat og rejer
- Tærte med vildt (eller lam, hvis jeg ikke kan få vildt), spidskål og blåskimmelost
- H asselback kartofler og g ratineret kartoffelmos .
- H vedekerne salat , med krydderurter, tørrede tranebær og trøffelolie .
- S aute med fennikel, spidskål , rødløg og marksvampe .
- P ortvins sky
Til dessert laver jeg en dåbskage med fondant og pynt sammen med min svigerindes søster, der laver dem til folk, der bestiller dem på nettet
Og så er vi så heldige, at vores hunds yndlingskammerats "far" er bager, så han laver en stor vugge af kransekage til os for kun materialernes pris. Og ja, ham og kæresten bor også lige 2 minutters gang herfra. 
Én, der bor længere nede ad gaden, som jeg retter bryn på, tilbød før jul, at hun gerne ville serverer, og hun havde allerede fundet endnu en til at hjælpe; nemlig hende der boede i vores hus før os!
Jeg skal bare betale hende i retning af bryn og så har jeg tilbudt at lægge hendes og datterens make-up til datterens konfirmation.
Det bliver en dag fyldt med kærlighed og satans god mad, og det kan kun gå for langsomt med at blive den 12/2! 
/Mette - Helt oppe på beatet og klar og overvældet over vores lille samfunds fantastiske mennesker!