Hjælp min havregrød bliver tynd som vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej.
Når jeg laver havregrød af to dl vand og tre spsk havregryn koger den op og den har en rigtig fin kons. Tilsætter så en klat smør og lidt sukker og så bliver den lidt tykkere men meget hurtigt imens jeg giver mit barn det bliver der tyndt som vand. Oplever i også det? Hvordan laver i jeres havregrød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

norenberg

jeg bruger 1 dl gryn til 2 dl vand

Anmeld

7. januar 2012

Timse

norenberg skriver:

Anmeld

7. januar 2012

Janni.

norenberg skriver:

Samme her

Anmeld

7. januar 2012

Frøken J.

norenberg skriver:

Samme her! Altså dobbelt mængde vand ift. gryn

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Og din bliver ikke tynd efter lidt tid?

Anmeld

7. januar 2012

norenberg

Anonym skriver:

Og din bliver ikke tynd efter lidt tid?

nej jeg røre den enda op med lidt mælk en gang i mellem hvis jeg syntes den er for tyk

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

nej jeg røre den enda op med lidt mælk en gang i mellem hvis jeg syntes den er for tyk

Okay tak

Anmeld

7. januar 2012

foto på lærred

Her laver jeg det i en micro-skål. 1 del havregryn og 2 en halv del vand. Ind i microen i to min og 10 sek og så er den helt perfekt

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

7. januar 2012

Ansemusen

Jeg laver altid havregrød på mælk, både fordi jeg synes det smager langt bedre og fordi mit barn (og jeg selv) på den måde får ekstra kalk og næring af det

Jeg bruger også altid dobbelt mængde mælk. Du kan sætte den i microovnen i ca. 10 min. og så røre i den og se om der enten skal mere mælk/vand eller havregryn i, og evt. give den lidt mere.

Vi fryser i øvrigt rester ned i små bøtter til lillemanden. Så er det meget hurtigere at lave morgenmad til ham, når han er meget sulten i weekenden. Den skal bare have nogle minutter i microovnen, og er lidt tyk efter frysning, så derfor kan man komme kold mælk i, og så er den serveringsklar med det samme, i stedet for en lige lavet havregrød som er brændende varm! Bare et lille tip

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.