Orker det ikke mere med ham...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

Anonym trådstarter

Siturationen er den at efter jeg blev gravid og har født, for snart 10 mdr. siden er min selvtillid fuldstændig væk... og det hjælper bare slet ikke på det hele.

Min kæreste har siden starten af vores forhold haft kontakt med en af sine eks'er hvilket ikke er noget jeg nogen sinde har syntes om, og han har først brudt kontakten helt med hende ca. 3 mdr. efter jeg havde født... dette har været noget jeg ellers hele tiden har valgt ikke skulle dominere min hverdag. Men så fandt jeg ud af at han ikke kun havde kontakt med en af dem men faktisk 2...

Jeg har fra starten af vores forhold sagt at eks'er hører fortiden til og ikke skal med i nye forhold. (med dette mener jeg ikke man ikke kan hilse på dem op gaden, og snakke med dem, hvis man tilfældigt løber ind i dem.)

Jeg ved at holdninger til eks'er er meget forskellige, men her skete der det jeg hele tre gange har skulle være i selvskab med hans ene eks (oven i den han har været sammen med længst tid). Og nu hjemsøger alle hans eks'er mine drømme om natten...

Jeg kan simpelthen ikke finde ro mere, og venter hele tiden på de dukker op... jeg er blevet hjernevasket og spørger ham om ALT der har med alle hans tidligere forhold at gøre, endda hans onenight. Og han frastøder mig mere og mere... de sidste uger har jeg prøvet at skubbe ham væk fra mig, og gider ikke længere have sex med ham hvor "hjertet" er med...

Før var jeg ikke i tivil om at jeg elskede ham og vi skulle have vores barn sammen... men nu tvivler jeg mere end nogen sinde... hvis hans eks'er bliver nævnt mere så er jeg skredet og alligevel kan jeg ikke stoppe... hvad sker der...?

Jeg fik han endda til at vise mig dem på facebook her til morgen fordi jeg ikke længere orker at gå og forstille mig dem... men tænk engang han kan ikke huske hvad de fleste hedder til efternavn... men ud fra dem han viste mig... kan jeg også se at de alle har været 100 gange pænere end jeg og sikkert også bedre i sengen end jeg er... så hvorfor lyver han for mig når han siger jeg er den kønneste han har været sammen med...???

Jeg har øjne i hovedet... han har jo også været så sød at fortælle mig at jeg er den tredje tykkeste han har været sammen med...

Hvorfor er jeg stadigvæk sammen med ham, når alt ved ham efterhånden frastøder mig......

Er måske bange for at forlade trygheden.... især nu hvor jeg inden så længe står over for mine sidste eksamner, inden jeg bliver student...

Ved ikke hvor jeg vil hen med det her... måske bare lette mit hjerte... ønsker VIRKELIG ikke at blive angrebet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Frk.Skruk

Anonym skriver:

Siturationen er den at efter jeg blev gravid og har født, for snart 10 mdr. siden er min selvtillid fuldstændig væk... og det hjælper bare slet ikke på det hele.

Min kæreste har siden starten af vores forhold haft kontakt med en af sine eks'er hvilket ikke er noget jeg nogen sinde har syntes om, og han har først brudt kontakten helt med hende ca. 3 mdr. efter jeg havde født... dette har været noget jeg ellers hele tiden har valgt ikke skulle dominere min hverdag. Men så fandt jeg ud af at han ikke kun havde kontakt med en af dem men faktisk 2...

Jeg har fra starten af vores forhold sagt at eks'er hører fortiden til og ikke skal med i nye forhold. (med dette mener jeg ikke man ikke kan hilse på dem op gaden, og snakke med dem, hvis man tilfældigt løber ind i dem.)

Jeg ved at holdninger til eks'er er meget forskellige, men her skete der det jeg hele tre gange har skulle være i selvskab med hans ene eks (oven i den han har været sammen med længst tid). Og nu hjemsøger alle hans eks'er mine drømme om natten...

Jeg kan simpelthen ikke finde ro mere, og venter hele tiden på de dukker op... jeg er blevet hjernevasket og spørger ham om ALT der har med alle hans tidligere forhold at gøre, endda hans onenight. Og han frastøder mig mere og mere... de sidste uger har jeg prøvet at skubbe ham væk fra mig, og gider ikke længere have sex med ham hvor "hjertet" er med...

Før var jeg ikke i tivil om at jeg elskede ham og vi skulle have vores barn sammen... men nu tvivler jeg mere end nogen sinde... hvis hans eks'er bliver nævnt mere så er jeg skredet og alligevel kan jeg ikke stoppe... hvad sker der...?

Jeg fik han endda til at vise mig dem på facebook her til morgen fordi jeg ikke længere orker at gå og forstille mig dem... men tænk engang han kan ikke huske hvad de fleste hedder til efternavn... men ud fra dem han viste mig... kan jeg også se at de alle har været 100 gange pænere end jeg og sikkert også bedre i sengen end jeg er... så hvorfor lyver han for mig når han siger jeg er den kønneste han har været sammen med...???

Jeg har øjne i hovedet... han har jo også været så sød at fortælle mig at jeg er den tredje tykkeste han har været sammen med...

Hvorfor er jeg stadigvæk sammen med ham, når alt ved ham efterhånden frastøder mig......

Er måske bange for at forlade trygheden.... især nu hvor jeg inden så længe står over for mine sidste eksamner, inden jeg bliver student...

Ved ikke hvor jeg vil hen med det her... måske bare lette mit hjerte... ønsker VIRKELIG ikke at blive angrebet....

Ville ikke smutte forbi uden at give et .. Holdninger til ekser er jo meget forskellig som du selv er inde på, og det er jo tydeligvis noget der går dig meget på..

Hvis jeg var i din situation, ville jeg nok fortælle min mand hvordan jeg har det - 100% ærligt - som det du lige har skrevet..

I fortjener jo begge to at være glade, og det er spild af liv at sidde fast i et forhold hvor man ikke er glad for sin partner..

Ved ikke om det var til nogen hjælp

Anmeld

7. januar 2012

Moms

Kære du,

jeg er ikke psykolog eller noget andet i den retning og sådan et indlæg er både svært at lade stå ubesvaret, men også svært at svare på.

Jeg tror, du selv har stillet diagnosen - du starter med at skrive, at du fuldstændig har mistet selvtilliden. Jeg tror da, det er forklaringen på det hele.

For du elsker virkelig din mand/faren til dit barn.

Og jeg tror også han elsker dig, men du gør det sværere og sværere for ham.

Jeg ved ikke hvad han gør med de eks'er men det kan jo være helt uskyldigt.

Du skal ikke bestemme, om han synes du er den kønneste. Hvis det er dig han elsker, kan du være den tykkeste, men du er stadig den kønneste i hans øjne.

Jeg tror du/I har brug for hjælp, hvis det ikke skal ende med et brud. Det ville jo være synd for jer alle.

Men jeg ved altså ikke hvor man går hen og får hjælp i den situation. Måske din læge - det kunne måske være en fødselsdepression.

Jeg håber, der er andre, der vil svare og hjælpe dig videre.

Stort knus

Moms

Anmeld

7. januar 2012

UnderCover37

Moms skriver:

Kære du,

jeg er ikke psykolog eller noget andet i den retning og sådan et indlæg er både svært at lade stå ubesvaret, men også svært at svare på.

Jeg tror, du selv har stillet diagnosen - du starter med at skrive, at du fuldstændig har mistet selvtilliden. Jeg tror da, det er forklaringen på det hele.

For du elsker virkelig din mand/faren til dit barn.

Og jeg tror også han elsker dig, men du gør det sværere og sværere for ham.

Jeg ved ikke hvad han gør med de eks'er men det kan jo være helt uskyldigt.

Du skal ikke bestemme, om han synes du er den kønneste. Hvis det er dig han elsker, kan du være den tykkeste, men du er stadig den kønneste i hans øjne.

Jeg tror du/I har brug for hjælp, hvis det ikke skal ende med et brud. Det ville jo være synd for jer alle.

Men jeg ved altså ikke hvor man går hen og får hjælp i den situation. Måske din læge - det kunne måske være en fødselsdepression.

Jeg håber, der er andre, der vil svare og hjælpe dig videre.

Stort knus

Moms

Læs dette indlæg igen og igen - og få den hjælp du behøver!

Anmeld

7. januar 2012

minimig

Jeg synes, ligesom de øvrige der har svaret, at du skal finde nogen at snakke med det her om. Det lyder virkelig som om at din manglende selvtillid er ved at ødelægge et ellers godt forhold...?

Jeg er selv overvægtigt (kraftigt) og havde ekstremt svært ved at stole på min kæreste i starten af forholdet fordi han blev ved med at fortælle mig at jeg var dejlig og flot. Jeg vidste jo at han løj! Jeg vidste jo at jeg var grimmere end de andre piger han havde været sammen med, og jeg overbeviste mig selv om at han i virkeligheden væmmedes ved mig og kun var sammen med mig for at få regelmæssig sex og tryghed. Det er enormt nedbrydende og forfærdeligt at have det sådan! Jeg var sikker på at så snart noget bedre dukkede op så var han smuttet.

Jeg kan stadig godt have det lidt, men nu har vi været sammen i en del år, og vi snakker meget om det her. Hvis jeg er helt nede omkring mit udseende, så siger jeg det, får snakket ud, og pludselig fylder det ikke længere så meget. Det der med overvægt er noget der sidder på sidebenene - men i særdeleshed også i ens eget hoved, og man kan sagtens få det godt med den man er. Forklar ham hvordan du har det, og kontakt evt. din læge for at få en aftale med psykolog. Det ville være synd at lade disse tanker styre dit liv og ødelægge dit forhold. At du er så fokuseret på hans ekskærester er vel bare et udtryk for at du selv føler dig utilstrækkelig, men nu skal du høre: Din kæreste har valgt DIG, han har valgt at få et barn med DIG, og jeg er slet ikke i tvivl om at du er både flot og skøn og at han elsker dig og vil hjælpe dig igennem det her hvis bare du lader ham blive en del af dine tanker.

til dig! ... for det er bestemt ikke sjovt at have de tanker!

Anmeld

7. januar 2012

minimig

... og lige mht det at han frastøder dig: kunne det ikke være et udtryk for at du ikke stoler på ham og derfor er det nemmere at skubbe ham væk, end lukke ham ind i dine tanker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.