Ideer til mad/mos/grød klø et af dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2012

Mother-love

Hej piger.
Ja ville høre om i havde nogen ideer til mad til Isabella. Synes det kører rigtig meget det samme. Hun er 7 mdr.

Hendes dag ser således ud.

Kl 7. - mme 280 ml
Kl 9. - havregrød eller øllebrød m. Et glas sødmælk
Kl 12 - Frugtmos + bondebrød med leverposej m. Et glas vand
Kl 15 - Frugtmos m. Et glas vand
Kl 18 - Frugtmos m. Et glas vand
Kl 20 - Grønsagsmos m. Et glas sødmælk

Synes nemlig det kører meget i det samme.
Giver i mere grød i løbet af dagen? Alt er hjemmelavet da hun ikke kan tåle de der færdigblandinger, hun får total hård mave af det. Havde tænkt at det måske ville være godt med en slags grød om eftermiddagen. Men ved ikke rigtig hvad det skulle være. Havde tænkt på speltgrød af spelt flager? Men ved det s.. Ikke.

Håber virkelig der er lidt hjælp med tips og ideer til hvad jeg kan lave.

Ps. Hun er kun lige ved at vende sig til bondebrød opblødt i mælk, så er derfor ikke så god til at trygge eller have større ting i munden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Mor010711

Jeg kigger med 

Lidt inspiration er altid godt

Anmeld

7. januar 2012

Azooo

Følger også li med her

Anmeld

7. januar 2012

Mother-love

Slet ingen?

Anmeld

7. januar 2012

MissMaria

michelledam skriver:

Hej piger.
Ja ville høre om i havde nogen ideer til mad til Isabella. Synes det kører rigtig meget det samme. Hun er 7 mdr.

Hendes dag ser således ud.

Kl 7. - mme 280 ml
Kl 9. - havregrød eller øllebrød m. Et glas sødmælk
Kl 12 - Frugtmos + bondebrød med leverposej m. Et glas vand
Kl 15 - Frugtmos m. Et glas vand
Kl 18 - Frugtmos m. Et glas vand
Kl 20 - Grønsagsmos m. Et glas sødmælk

Synes nemlig det kører meget i det samme.
Giver i mere grød i løbet af dagen? Alt er hjemmelavet da hun ikke kan tåle de der færdigblandinger, hun får total hård mave af det. Havde tænkt at det måske ville være godt med en slags grød om eftermiddagen. Men ved ikke rigtig hvad det skulle være. Havde tænkt på speltgrød af spelt flager? Men ved det s.. Ikke.

Håber virkelig der er lidt hjælp med tips og ideer til hvad jeg kan lave.

Ps. Hun er kun lige ved at vende sig til bondebrød opblødt i mælk, så er derfor ikke så god til at trygge eller have større ting i munden.

Min søn er næsten 8 mdr.

Her ser det nogenlunde sådanne ud:

Tidlig morgen, får han bryst.

Ved 8 tiden får han havregrød (som er lavet på MME) med frugtmos eller kanel på + vand i kop

Så får han gerne lidt bryst inden han skal sove til formiddag

Ved 11-12 tiden får han speltgrød eller risgrød ( det der er færdig lavet) + vand i kop

Ved 15 tiden får han rugbrød med MEGET smør (har forsøgt med andet, men det vil han ikke spise) + vand i kop

Et sted her imellem og inden aftensmad får han tilbudt flaske og/eller frugtmos

Ved 18-19 tiden får han kartofler med bearnaise sovs (vi forsøger dog nogle gange at gemme broccoli, gulerødder eller blomkål i! I starten havde vi svært ved at få ham til at spise grønsagsmosen, så det var vores SP der foreslog bearnaise sovsen og det virker

Inden sengetid får han bryst

Vågner han om natten får han igen bryst!

Jeg synes også det er svært at finde på nyt! Men lige nu er det dette der virker for os, vi har haft svært ved at få ham til at spise!

Anmeld

7. januar 2012

Mother-love

MissMaria skriver:

Min søn er næsten 8 mdr.

Her ser det nogenlunde sådanne ud:

Tidlig morgen, får han bryst.

Ved 8 tiden får han havregrød (som er lavet på MME) med frugtmos eller kanel på + vand i kop

Så får han gerne lidt bryst inden han skal sove til formiddag

Ved 11-12 tiden får han speltgrød eller risgrød ( det der er færdig lavet) + vand i kop

Ved 15 tiden får han rugbrød med MEGET smør (har forsøgt med andet, men det vil han ikke spise) + vand i kop

Et sted her imellem og inden aftensmad får han tilbudt flaske og/eller frugtmos

Ved 18-19 tiden får han kartofler med bearnaise sovs (vi forsøger dog nogle gange at gemme broccoli, gulerødder eller blomkål i! I starten havde vi svært ved at få ham til at spise grønsagsmosen, så det var vores SP der foreslog bearnaise sovsen og det virker

Inden sengetid får han bryst

Vågner han om natten får han igen bryst!

Jeg synes også det er svært at finde på nyt! Men lige nu er det dette der virker for os, vi har haft svært ved at få ham til at spise!

Tak for dit svar. Det kunne godt være at jeg skulle give Isabella en gang grød midt på dagen også

Anmeld

7. januar 2012

IT-nørd

Lillepigen er 6,5 måned og her kører det sådan:

Kl. 7 får hun MME, men kun omkring 100 ml (laver altid mere, men hun vil bare ikke have det)

Kl. 9 får hun enten havregrød, majsgrød, quiñoa eller hirse grød med lidt frugtmos ovenpå. Hun spiser ca. 1,5 dl. Bagefter får hun 200 ml MME og sover en halv times tid.

Kl. 12.30 får hun øllebrød med MME ovenpå og MME i kop ved siden af.

Kl. 15.00 får hun ca. 1 dl yoghurt naturel eller tykmælk/A38 (sødmælks) med frugtmos ovenpå. Bagefter ca. 200 ml MME

Kl. 17.30 spiser vi aftensmad. Hun får grøntsager, rodfrugter (mange forskellige slags) og små stykker af vores kød til at tygge på. Lidt vand ved siden af.

Kl. 19.30 får hun 240 ml MME og sover igennem til næste morgen.

Alt er hjemmelavet og overvejende økologisk her da jeg ikke vil bruge penge på færdig mad af ringere kvalitet end mad, der er lavet fra bunden af lækre råvarer.

Har du set, at Lovemade (økologisk babymad på frost) har alle deres opskrifter på hjemmesiden? www.lovemade.dk

Herhjemme er laks og kartoffel, hirse og græskar med søde krydderier er favoritter, men de andre retter er også super lækre og bliver spist. 

Lovemade er den eneste færdiglavede mad jeg har liggende og bruger den når vi skal i byen. Det er super lækkert!

Anmeld

7. januar 2012

IT-nørd

Jeg tænker også på om din datter ikke får nok jern? De skal jo have 400 ml MME/vælling om dagen og så vidt jeg kan se, giver du kun den ene flaske om morgenen...

Anmeld

7. januar 2012

Mother-love

Lenchick skriver:

Jeg tænker også på om din datter ikke får nok jern? De skal jo have 400 ml MME/vælling om dagen og så vidt jeg kan se, giver du kun den ene flaske om morgenen...

I know. Hun er lige kommet ned på en flaske og skal have købt jer dråber til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.