Min første kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

Pige2009

Super fin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

gonefishing

Lilje82 skriver:

Ville lige dele min første rigtige kage med både fyld og fondant

Den er med lyse bunde - toblerone creme og jordmousse.

Jeg forstår det ikke.... det er nu 3 gang jeg ser billeder af kager hvor folk skriver det er deres første gang! giv mig lige lidt af den der skill... I får jo Mette blomsterberg til at ligne en VVSér!!!

Anmeld

7. januar 2012

Lilje82

Flodkilling skriver:

Jeg forstår det ikke.... det er nu 3 gang jeg ser billeder af kager hvor folk skriver det er deres første gang! giv mig lige lidt af den der skill... I får jo Mette blomsterberg til at ligne en VVSér!!!

Ha ha ah næppe, men der er faktisk slet ikke så svært, det tager bare laaaang tid.

Anmeld

7. januar 2012

K&S

Lilje82 skriver:

WOW, hvor er den flot....!

Du kan godt være stolt

Anmeld

12. januar 2012

MyLittleBaby

Lilje82 skriver:

Må jeg spørge, hvordan har du lavet den?

Altså, helt fra start til slut, hvis du gider at skrive det

Jeg har aldrig lavet sådan en kage, men jeg vil rigtig gerne prøve

Anmeld

12. januar 2012

Lilje82

Thalita skriver:

Må jeg spørge, hvordan har du lavet den?

Altså, helt fra start til slut, hvis du gider at skrive det

Jeg har aldrig lavet sådan en kage, men jeg vil rigtig gerne prøve

Ja da er lige i gang med en portion fondant, men skriver lige om 5 min.

Anmeld

12. januar 2012

MyLittleBaby

Lilje82 skriver:

Ja da er lige i gang med en portion fondant, men skriver lige om 5 min.

Bare iorden

Anmeld

12. januar 2012

Lilje82

Thalita skriver:

Bare iorden

Jeg skulle bruge kagen lørdag.

Torsdag: Jeg bagte lagkage bunde og gjorde klar til chokoladecremen, der skulle stå i kølekskabet mindst 8 timer.
Lavede den gule fontant selv og kom i køleskabet. Den sorte er købt færdigt.

Fredag: Om formiddagen gjorde jeg jordmoussen klar og den stod i køleskkabet i 4 timer.
Senere tog jeg chokoladencremen ud og piskede den op til den var godt stiv og smurte den på den nederste bund, og lagde en bund på, piskede derefter jordbærmoussen op og kom den på og til sidst den sidste bund og stillede den i køleskabet en times tid.
Jeg piskede en palmin smørcreme sammen til at smøre kagen op med, og sørgede for at der var så lidt ujævnhedder som muligt, derefter rulllede jeg den sorte fondant ud og lagde den forsigtigt over kagen, og prøvede at gøre den så glat som muligt. Jeg rullede den gule fondant ud og trykkede blomster ud med mine udstikkere og derefter det samme med det sorte der blev til overs. Den stod i vores bryggers natten over, da den skal stå køligt, men ikke i køleskabet, for så "sveder" fondanten.

Var det til at forstå?

Anmeld

12. januar 2012

MyLittleBaby

Lilje82 skriver:

Jeg skulle bruge kagen lørdag.

Torsdag: Jeg bagte lagkage bunde og gjorde klar til chokoladecremen, der skulle stå i kølekskabet mindst 8 timer.
Lavede den gule fontant selv og kom i køleskabet. Den sorte er købt færdigt.

Fredag: Om formiddagen gjorde jeg jordmoussen klar og den stod i køleskkabet i 4 timer.
Senere tog jeg chokoladencremen ud og piskede den op til den var godt stiv og smurte den på den nederste bund, og lagde en bund på, piskede derefter jordbærmoussen op og kom den på og til sidst den sidste bund og stillede den i køleskabet en times tid.
Jeg piskede en palmin smørcreme sammen til at smøre kagen op med, og sørgede for at der var så lidt ujævnhedder som muligt, derefter rulllede jeg den sorte fondant ud og lagde den forsigtigt over kagen, og prøvede at gøre den så glat som muligt. Jeg rullede den gule fondant ud og trykkede blomster ud med mine udstikkere og derefter det samme med det sorte der blev til overs. Den stod i vores bryggers natten over, da den skal stå køligt, men ikke i køleskabet, for så "sveder" fondanten.

Var det til at forstå?

Ja

Men hvordan laver du cremen, og alt det andet? Jeg er HELT på bar bund her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.