Ihh altså den tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Mother-love

Hej piger.
Da Isabella fik hendes første 2 tænder i undermunden hvilket ikke er mere end en månedes tid siden, begyndte vi jo self at skulle børste tænder på hende. Vi købte en babytandbørste og lidt børne tandpast. Vi har gjort det at vi gav hende tandbørsten i hånden hver gang et par min. Inden vi skal børste hendes tænder og det har gået rigtig fint indtil for en uge siden.

Hun ligger og leger med tandbørsten men så snart vi tager den og fører den hen til hendes mund bliver hun sur og skubber den ud med tungen og det er virkelig ikke til at komme til for tungen.

Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre? Eller hvorfor det kan være hun lige pludselig hader den tandbørste så meget i vores hænder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Mother-love

Opsadasse

Anmeld

6. januar 2012

MyLittleBaby

Min pige havde det på samme måde, lige bort set fra at jeg også har børstet før tænderne kom, da tandlægen mente det kunne være med til at få dem frem hurtigere. 

Men hun fik også altid tandbørsten selv først, og bagefter børstede jeg. Men en dag blev hun også vildt sur fordi jeg tog den, og ville børste for hende. Jeg droppede tandbørstningen den aften, og dagen efter sagde jeg til hende at hun måtte lege med tandbørsten, efter jeg havde børstet. Samme tid med jeg børstede tænderne fjollede jeg med hende, og nu har vi slet ingen problemer med tænderne 

Håber du kan bruge det.

Anmeld

6. januar 2012

Mother-love

Thalita skriver:

Min pige havde det på samme måde, lige bort set fra at jeg også har børstet før tænderne kom, da tandlægen mente det kunne være med til at få dem frem hurtigere. 

Men hun fik også altid tandbørsten selv først, og bagefter børstede jeg. Men en dag blev hun også vildt sur fordi jeg tog den, og ville børste for hende. Jeg droppede tandbørstningen den aften, og dagen efter sagde jeg til hende at hun måtte lege med tandbørsten, efter jeg havde børstet. Samme tid med jeg børstede tænderne fjollede jeg med hende, og nu har vi slet ingen problemer med tænderne 

Håber du kan bruge det.

Det kan da godt være jeg skulle prøve det tak for dit svar

Anmeld

6. januar 2012

Kløver

Jeg følger med, da Daniel er begyndt på det samme, han har så bare ikke fået sine tænder endnu

Anmeld

6. januar 2012

Mother-love

Maja84 skriver:

Jeg følger med, da Daniel er begyndt på det samme, han har så bare ikke fået sine tænder endnu

Helt i orden

Anmeld

6. januar 2012

MyLittleBaby

Det var så lidt 

Jeg håber da det kan hjælpe dig/jer.

Anmeld

6. januar 2012

maria_wlt

Vi har alle dage brugt en el tandbørste.. Den er sjov OG hurtig..

Anmeld

6. januar 2012

Aabye

Hmm.. Inden min dreng fik tænder har han haft en tandbørste som han har leget med.. Tror han havde den i to mdr.. I dag (9 mdr gammel og næsten 4 tænder) har vi absolut INGEN problemer med at børste tænderne.. Han synes det er vildt morsomt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.