Numselege, hvad gør i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Anonym trådstarter

hej piger...

ja som overskriften lyder??? jeg vælger at skrive ano da jeg synes det er lidt svært...

Menn nå vi har en dreng der går i bhv og en mindre dreng, vi skal holde meget øje med dem pt, føler vi da den store beder den lille om at tage tøjet af så de kan lege doktor... Alt dette er jo en normal del af deres udvikling og nysgerrighed så jeg skælder ikke ud men jeg beder dem stoppe deres leg... men hvordan gør man det bedst og hva ville du gøre hvis du kom ind på deres værelser og så den ene uden tøj på???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Anonym trådstarter

jeg ved godt det er normalt jeg har bare brug for råd til at takle de situationer bedst muligt

Anmeld

6. januar 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

jeg ved godt det er normalt jeg har bare brug for råd til at takle de situationer bedst muligt

Da min datter gjorde det fortalte vi hende at hun gerne måtte lege doktor men at det skulle være med tøj på for ellers blev hun syg og skulle op til den rigtige doktor og siden holdt det op-

Anmeld

6. januar 2012

DitteFisk

Det kan virke helt forkert i voksnes øjne, men tænk på at dine drenge er helt uskyldige og rene små mennesker der har brug for at udforske sig selv for at finde ud af hvordan deres krop fungere - også de upassende steder. Det er ganske sund udvikling men det kan virke skræmmende og .. forkert. Det eneste tidspunkt det er forkert på, er hvis den ene part ikke bryder sig om det. Men er de begge nysgerrige, så er der intet forkert i det, og så må vi som voksne lade dem udforske, men hold lidt øje Vi skal self også lærer vores børn de sociale spilleregler, så det er self ikke okay at gøre det alle steder; man skal være diskret, så hvis de gør det i stuen eller i bh, så henvis til deres børneværelse eller sådan noget

Hold øje med; om det bliver for hyppigt - eller om den ene part pludselig føler sig krænket. 

Anmeld

6. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe
livhemdrup skriver:

Da min datter gjorde det fortalte vi hende at hun gerne måtte lege doktor men at det skulle være med tøj på for ellers blev hun syg og skulle op til den rigtige doktor og siden holdt det op-

Anmeld

6. januar 2012

MaleneG

Nede i  min datters instution, der siger de til børnene at de selvfølgelig gerne må lege doktor, men man ikke må putte ting derop, da det kan give rifter, og så skal der plaster på.

og da det jo ikke er særlig praktisk med plaster på numsen, ja så giver det sig selv for langt de fleste  Det er en sød, og meget uskyldig måde at sige nej. 

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

MaleneG skriver:

Nede i  min datters instution, der siger de til børnene at de selvfølgelig gerne må lege doktor, men man ikke må putte ting derop, da det kan give rifter, og så skal der plaster på.

og da det jo ikke er særlig praktisk med plaster på numsen, ja så giver det sig selv for langt de fleste  Det er en sød, og meget uskyldig måde at sige nej. 

den ku jeg godt lige bruge her også  årh synes den er lidt svær...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.