til jer der syer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Josephinesmor

i må virkelig hjælpe mig her.. har købt ind til at jeg ville sy et par tullebukser til min lille søn men jeg fatter simpelhen ik det mønster altså hvordan det skal klippes ud og sættes sammen osv.. nogen der kan forklare det i billeder og ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Mother-love

Josephinesmor skriver:

i må virkelig hjælpe mig her.. har købt ind til at jeg ville sy et par tullebukser til min lille søn men jeg fatter simpelhen ik det mønster altså hvordan det skal klippes ud og sættes sammen osv.. nogen der kan forklare det i billeder og ord

Hvad for en opskrift har du?
Hvis det er fra minikrea kan jeg hjælpe ellers ikke for kender ikke andre opskrifter.

Anmeld

6. januar 2012

Josephinesmor

ja fra minikrea den der hedder easy....

Anmeld

6. januar 2012

Mother-love

Josephinesmor skriver:

ja fra minikrea den der hedder easy....

Ok når du folder papiret ud med mønstret. Kan du se at der er lidt forskellige type streger. Det er efter str. Du skal have. Det kan du se i bunden af papiret. Når du har fundet den størrelse du skal bruge så tegner du et mønster over på rispapir eller lign. som du så ligger på det stof du vil have og sætter det fast med nåle hele vejen rundt så det ikke smutter når du klipper. Du skal så klippe ca 1 cm længere udenom papiret, da du skal bruge noget til at sy i. Ellers tager du bare str. Større og klipper efter den og syr som man nu skal. Stoffet kryber jo også lidt i vask.

Er det til at forstå? Eller skal jeg forklare bedre?

Anmeld

6. januar 2012

Josephinesmor

ja den er jeg med på men der er 2 gange forbuks og 2 gange bag buks og hvordan skal de så ligge på stoffet? og hvordan skal det syes sammen? har lidt svært ved at se det nemlig.. ja undskyld at jeg ik lige forstår det haha og kan heller ikke se hvordan jeg skal sy kant i forvejen ved livet..

Anmeld

6. januar 2012

Skouboe

Du syer en forbuks og en bagbuks sammen i sidesømmen (den lige). Dt gør du med dem begge to. Derefter syer du stykkerne sammen i indersømmen fra skridtet og ned, så du har begge ben samlet. Derefter vender du retsiden ud og propper det ene ben ned i det andet, så retsiderne passer sammen, og syer dem sammen i skridtet. Derefter syer du tajle og fod (rib eller elastik).

Hvis det er de forede er fremgangsmåden anderledes.

Anmeld

9. januar 2012

mkb123

Skouboe skriver:

Du syer en forbuks og en bagbuks sammen i sidesømmen (den lige). Dt gør du med dem begge to. Derefter syer du stykkerne sammen i indersømmen fra skridtet og ned, så du har begge ben samlet. Derefter vender du retsiden ud og propper det ene ben ned i det andet, så retsiderne passer sammen, og syer dem sammen i skridtet. Derefter syer du tajle og fod (rib eller elastik).

Hvis det er de forede er fremgangsmåden anderledes.

hvordan er fremgangsmåden med for?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.