Hun er stadig så lille så du kan med ro i sindet godt nøjes med at give hende mm/mme lidt endnu. Personligt fuldammede jeg til 7 mdr, vi startede med grød og mos da min datter var 6 mdr. men det gad hun slet ikke. Så jeg ammede videre og da hun var 7 mdr. startede vi på BLW. Det er jo begrænset hvor meget der ryger ned, og man skal have en del is i maven, men jeg tror virkelig det på sigt gavner børnene mere end man tror. Min datter var og er superdygtig finmotorisk fordi hun selv sad og pillede i maden, og så får de jo også en sanseoplevelse ud af at sidde og mærke maden med hænderne. Og det sviner:-) Men det er jo en del af det at have børn:-) Du skal tænke lidt praktisk, især i starten- kogte grøntsager med håndtag, så hun kan få fat, frikadeller der er rullet til aflange pølser istedet for boller, pastaskruer... http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htmDen side brugte jeg meget, da vi begyndte.Men man siger at børnene skal kunne sidde selv - kan din datter det? Jeg ville måske umiddelbart tro at hun er stadig er lidt for lille endnu. Men husk, at indtil 9 mdr skal fast føde kun være smagsprøver og hovedmåltiderne skal være mælk. Selvom du nok får tudet hovedet fuldt af at hun skal have noget rigtig mad at vokse på bla bla bla... :-) Kram
Anmeld