Mme og jern hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej piger
Min datterpå 7 mdr får en flaske af ca 280 i døgnet. Skal hun have jern? Og hvor meget skal hun have hvis hun skal? Er utrolig bange for at hun får hård mave hvis jeg giver hende jern dråber da hun har let ved at få hård mave. Og hvor vigtig er det at de får jern?

Lige et andet spørgsmål også. Fra hvilken alder fik jeres kun en flaske eller flasker om natten? Min datter vågner ikke om natten så hun får kun en flaske om morgenen første ganghun vågner. Der er blevet med bedre med hendes mave efter hun ikke får så meget mme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

lycly

Anonym skriver:

Hej piger
Min datterpå 7 mdr får en flaske af ca 280 i døgnet. Skal hun have jern? Og hvor meget skal hun have hvis hun skal? Er utrolig bange for at hun får hård mave hvis jeg giver hende jern dråber da hun har let ved at få hård mave. Og hvor vigtig er det at de får jern?

Lige et andet spørgsmål også. Fra hvilken alder fik jeres kun en flaske eller flasker om natten? Min datter vågner ikke om natten så hun får kun en flaske om morgenen første ganghun vågner. Der er blevet med bedre med hendes mave efter hun ikke får så meget mme.

Det eneste jeg kan svare på er, at hun skal have 400 ml mælk i døgnet for at undgå jerntilskud. Så du skal nok ud og have fat i en form for jern til hende, ved dog ikke hvordan og hvad man giver dem

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

6. januar 2012

Valle81

Hej

Hvis ikke de får 400 ml mme i døgnet skal de have have fuld dosis jern, som vist generelt er 8 dråber. Og det er om de får 50 ml eller 350 ml

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hej

Hvis ikke de får 400 ml mme i døgnet skal de have have fuld dosis jern, som vist generelt er 8 dråber. Og det er om de får 50 ml eller 350 ml

Nåhhh okay så må jeg hellere få det købt. Er bare lidt bange for at hun for hård mave af det

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hej

Nåhhh okay så må jeg hellere få det købt. Er bare lidt bange for at hun for hård mave af det

Anmeld

6. januar 2012

Maja_4000

Vores sp sagde at de skal have 400 ml i døgnet .. Hvis de kun fik 200 ml , måtte man gerne nøjes med at give halv dosis jern .. Men kan se at sp'erne ikke er enige

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Vores sp sagde at de skal have 400 ml i døgnet .. Hvis de kun fik 200 ml , måtte man gerne nøjes med at give halv dosis jern .. Men kan se at sp'erne ikke er enige

Ja det var nemlig også det jeg tænkte for da min datter nemlig får de 280 ml om morgenen ville jeg jo også synes at hun kunne nøjes med halv dosis. Tak for dit svar tror jeg gør som din sp har sagt.

Anmeld

6. januar 2012

Valle81

Anonym skriver:

gøhør

Ja det var nemlig også det jeg tænkte for da min datter nemlig får de 280 ml om morgenen ville jeg jo også synes at hun kunne nøjes med halv dosis. Tak for dit svar tror jeg gør som din sp har sagt.

Det kan du nok også godt gøre og er sikker så at sp'er har forskellige meninger. Min sagde bare at det skulle man ikke stå og fifle med og at når det ikke fik 400 ml så er det fuld dosis

Anmeld

8. januar 2012

Rebecca55

Altså vores spisern en del over 400 ml mme i døgnet, men får alligevel 5 dråber jern hver dag. Det skal også siges at vores børn er født for tidligt. Så ved egentlig ikke om der er forskel på børn født til tiden eller født for tidligt, i forhold til jern !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.