Gode råd - Øjen betændelse! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

OoLøjsoO

Hej .

Som overskriften siger.

Jeg har en lille dreng som har fået øjen betændelse.

Har fået et godt råd at bruge kamille the, vil sige at dyppe det med vat derefter tørrer det stille og roligt ovre hans sarte øje.

- har i andre gode råd????

Knus herfra .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

NinaNymannMadsen

ring til lægen og få dråber eller salve.

ellers kogt afkølet vand du tørre øjet med.

Anmeld

6. januar 2012

MelikkazMoar

Hej .

Som overskriften siger.

Jeg har en lille dreng som har fået øjen betændelse.

Har fået et godt råd at bruge kamille the, vil sige at dyppe det med vat derefter tørrer det stille og roligt ovre hans sarte øje.

- har i andre gode råd????

Knus herfra .

lægen/lægevagten og få noget til at dryppe med.. det går langt hurtigere .. og er mindre smertefuldt..

min datter havde øjenbetændelse i juledagene.. og kamilethe'en hjalp ikke.. og lægevagten sagde det ikke kunne tage der blot dulme..

Anmeld

6. januar 2012

Mussen2

Så vidt jeg ved er der to slags øjenbetændelser. Den ene kan klares med kamillethe. Dn anden skal man have øjendråber til. Ring til lægen.

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

Mussen2 skriver:

Så vidt jeg ved er der to slags øjenbetændelser. Den ene kan klares med kamillethe. Dn anden skal man have øjendråber til. Ring til lægen.

Ja lige præsis. Hvis han er rød i øjnene er det sikkert betændelse, ellers kan det også være forkølet øjne som kan klares med kamillete eller saltvands dråber som nok er det du bliver anbefaler hvis det ikke er betændelse men virus.

Vi har købt nogle engangs doser på apoteket så er det til når det skulle opstå. Hvis det er forkølet øjne vil salve eller andet ikke hjælpe ligesom der er ikke er noget til en forkølelse. det skal blot have tid til at hele, spæd børn får ofte øjenbetændelse som enligt ikke er betændelse men øjene med en masser af gul pus i, min søn led meget af det og fik aldrig andet end saltvand til at lindre på det.

Anmeld

6. januar 2012

OoLøjsoO

MelikkazMoar skriver:

lægen/lægevagten og få noget til at dryppe med.. det går langt hurtigere .. og er mindre smertefuldt..

min datter havde øjenbetændelse i juledagene.. og kamilethe'en hjalp ikke.. og lægevagten sagde det ikke kunne tage der blot dulme..

Tak! 

Men læge vagten "åbner" først kl 16:00

før man kan få telefonisk kontrakt med ham/hende.

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

Kan nu se at din dreng er meget ny, så er det helt sikket ikke betændelse men derimod tilstoppet tårekanaler, her vil saltvand også hjælpe. Det ser man ofte ved de helt spæde børn.  Spørg evt sp om ikke det kan være det..

Anmeld

6. januar 2012

OoLøjsoO

Mette&Alexander skriver:

Ja lige præsis. Hvis han er rød i øjnene er det sikkert betændelse, ellers kan det også være forkølet øjne som kan klares med kamillete eller saltvands dråber som nok er det du bliver anbefaler hvis det ikke er betændelse men virus.

Vi har købt nogle engangs doser på apoteket så er det til når det skulle opstå. Hvis det er forkølet øjne vil salve eller andet ikke hjælpe ligesom der er ikke er noget til en forkølelse. det skal blot have tid til at hele, spæd børn får ofte øjenbetændelse som enligt ikke er betændelse men øjene med en masser af gul pus i, min søn led meget af det og fik aldrig andet end saltvand til at lindre på det.

Jamen det er lige præcis det!!!

Det er sådan noget gul'et noget, der kommer ud

Anmeld

6. januar 2012

OoLøjsoO

Mette&Alexander skriver:

Kan nu se at din dreng er meget ny, så er det helt sikket ikke betændelse men derimod tilstoppet tårekanaler, her vil saltvand også hjælpe. Det ser man ofte ved de helt spæde børn.  Spørg evt sp om ikke det kan være det..

ja han er kun 7 dage gammel, den lille

sp ?

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

OoLøjsoO skriver:

ja han er kun 7 dage gammel, den lille

sp ?

Sundhedsplejesken..... Lærke havde det også som spæd og det var sundhedsplejesken som fortalte at det var tilstoppede tårekanaler, fordi de endnu ikke er helt udvirklet eller også var det fordi der var kommet noget ind i den mens de lå i maven. Men ihvertællle anbefaler hun jeg kørte på apoteket og købte saltvand til at dryppe dem med og det hjalp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.