Tilfredsstillelse af behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Stumpen

Ja, du tænker sikkert i en hel anden retning 

Men mit spørgsmål går på hvilke behov du får tilfredsstillet ved at gå i svømmehallen -tænk gerne ud fra Marslows behovspyramide..

-Anja (der laver opgave)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

*Sofie*

Stumpen skriver:

Men mit spørgsmål går på hvilke behov du får tilfredsstillet ved at gå i svømmehallen -tænk gerne ud fra Marslows behovspyramide..

-Anja (der laver opgave)

Det sociale...og ego...vil jeg mene...

Anmeld

5. januar 2012

grinny

Stumpen skriver:

-Anja (der laver opgave)

Hmm, fysiske og sociale behov - tænker jeg

Fysiske pga.  fysisk bevægelse

Og sociale fordi, ja det siger sig selv man vil gerne have det sociale ved at gå i svømmehallen..

Anmeld

5. januar 2012

bøgelund

Stumpen skriver:

-Anja (der laver opgave)

Fysisk bevægelse er en af de fysiske basale Behov som vi har.  

Anmeld

5. januar 2012

KM78

Jeg tror at det er for mig det fysiske behovsfølelse. Jeg har brug for den følelse af bevægelse af at svømme og være vægtløs. At svømme er noget jeg er god til og altid har succes med i fht. andet sport/motion.

Jeg tænker ikke så meget på relationer til andre i svømmehallen, hvis det kun er mig der tager afsted. Det handler kun om mig og de fysiske udfordringer jeg udsætter mig selv for. Min selvrespekt så at sige, at jeg er god til det her og udfordrer mig selv til at svømme længere og hurtigere. Jeg er i et zen tilstand når jeg er kommet ind i en god rytme, og har tømt hovedet for kaotiske hverdagstanker.

Jeg er en fisk i vandet :-)

Anmeld

5. januar 2012

Truddi

Fysisk- at være i bevægelse.

Tryghed- hvis det, at gå i svømmehallen er en kendt ting som personen til giver sig til.

Sociale behov- at være/blive en del af fællesskabet, måske også et acceptbehov hvor at ønsket er at opnå accept fra andre. 

Egobehov- status, at vise at man har overskud og råd til at gå i svømmehallen- at hævde sig, vise at man går op i sig selv og sin sundhed. At opnå at få ros fra andre.

Og (måske) et selvudviklingsbehov, hvis dét at svømme ses som et redskab for at opnå en eventuel ny, ønsket livsstil. At leve sundt.

Anmeld

5. januar 2012

bøgelund

Truddi skriver:

Fysisk- at være i bevægelse.

Tryghed- hvis det, at gå i svømmehallen er en kendt ting som personen til giver sig til.

Sociale behov- at være/blive en del af fællesskabet, måske også et acceptbehov hvor at ønsket er at opnå accept fra andre. 

Egobehov- status, at vise at man har overskud og råd til at gå i svømmehallen- at hævde sig, vise at man går op i sig selv og sin sundhed. At opnå at få ros fra andre.

Og (måske) et selvudviklingsbehov, hvis dét at svømme ses som et redskab for at opnå en eventuel ny, ønsket livsstil. At leve sundt.

Enig! Rigtig godt forklaret.

Anmeld

5. januar 2012

Stumpen

Fantastisk... Mange af ordene havde jeg selv, men flere er kommet til... Tak piger  Fortsæt endelig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.