hjælpppp.....sygeplejerske evt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Min datter har her til aften haft et astma anfald der varede 3-4 timer. Det startede langsomt ved 17 tiden og tiltog gradvist i styrke. Kl 17 fik hun 2 sug på  hendes bricanyl turbulator.

kl 19 var det så voldsomt at jeg ringede til vagtlægen. Hun hostede uafbrudt, kastede op og blev mere og mere bleg og tyk under øjnene. Han sagde så bare at det var astmaen og at hun jo måtte få op til 8 sug i døgnet......Godt så!

Hun fik herefter 1 sug og endnu 1 efter yderlig 15 min.

Intet hjalp. Vi havde hende ude i den friske aften luft og under damp bad. Kl 20.30 er hun grædene og opgivende....og ekstremt træt. Jeg giver hende derfor endnu 1 sug......og så ebber anfaldet ud pigen falder til ro og sover nu tungt! Puhaaa

Men nu er mor her jo så blevet bekymret for om jeg har givet hende for meget bricanyl???? er der nogle der ved om det kan overdoseres? Hun har jo fået 5 sug på omkring 4 timer....

Håber på hurtigt hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Ploffer

Tin skriver:

Min datter har her til aften haft et astma anfald der varede 3-4 timer. Det startede langsomt ved 17 tiden og tiltog gradvist i styrke. Kl 17 fik hun 2 sug på  hendes bricanyl turbulator.

kl 19 var det så voldsomt at jeg ringede til vagtlægen. Hun hostede uafbrudt, kastede op og blev mere og mere bleg og tyk under øjnene. Han sagde så bare at det var astmaen og at hun jo måtte få op til 8 sug i døgnet......Godt så!

Hun fik herefter 1 sug og endnu 1 efter yderlig 15 min.

Intet hjalp. Vi havde hende ude i den friske aften luft og under damp bad. Kl 20.30 er hun grædene og opgivende....og ekstremt træt. Jeg giver hende derfor endnu 1 sug......og så ebber anfaldet ud pigen falder til ro og sover nu tungt! Puhaaa

Men nu er mor her jo så blevet bekymret for om jeg har givet hende for meget bricanyl???? er der nogle der ved om det kan overdoseres? Hun har jo fået 5 sug på omkring 4 timer....

Håber på hurtigt hjælp.

Min søn får godt nok ikke bricanyl men ventoline... ved ikke hvor stor forskel der er. De gange han har været på hospitalet til en akut behandling får han 4 pust hver 20. minut i alt 16 pust.....

Så jeg tror bestemt ikke du har givet hende for meget

Anmeld

5. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Super dejligt at høre. Ja de 2 medicin former minder vist meget om hinanden. Så kan jeg sove roligere.

Tak for svar.

Anmeld

5. januar 2012

Ploffer

Tin skriver:

Super dejligt at høre. Ja de 2 medicin former minder vist meget om hinanden. Så kan jeg sove roligere.

Tak for svar.

Det kan du roligt

Vi har fået at vide at vi kan give ham en "mini" akut behandling når det er slemt og vi har givet vagtlægen et kald.... Så skal vi bare give 2 pust hvert 20. min x 4  

Ved ikke om du ved at ved anfald er det bedst at give 1 pust først og så vente 5 min og så give 1 mere... så når det 1. pust at udvide luftvejene op til nr. 2 pust så kan nå længere ned og give bedre virkning 

Anmeld

6. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Ploffer skriver:

Det kan du roligt

Vi har fået at vide at vi kan give ham en "mini" akut behandling når det er slemt og vi har givet vagtlægen et kald.... Så skal vi bare give 2 pust hvert 20. min x 4  

Ved ikke om du ved at ved anfald er det bedst at give 1 pust først og så vente 5 min og så give 1 mere... så når det 1. pust at udvide luftvejene op til nr. 2 pust så kan nå længere ned og give bedre virkning 

Hun er 7 år og det er ret nyt der her med astma. Synes slet slet ikke at vi har fået nok information og heller ikke at hun er blevet tilset nok til at få en egentlig diagnose. Dog er jeg ikke itvivl om at hun har astma, mere om graden af det.

Hun får mest de her meget voldsomme anfald når hun er forkølet ellr under anstrengelse. Så hiver hun voldsomt efter vejret og det slutter somregel af med, som i går, et flere timers langt hoste anfald hvor hun bliver ekstremt udmattet og nærmest går i panik.

Vi skal til læge i næste uge pga noget andet, men jeg har tid til hende også, for jeg vil kræve at hun bliver bedre tilset.

Det er deleme ikke sjovt at stå med et barn i panik der hiver efter vejret og man aner bare ikke hvad man skal gøre for at hjælpe bedst muligt.......

Mange tak for dine svar Det er altid rart at høre fra andre der står med det samme

Anmeld

6. januar 2012

JonTri

Tin skriver:

Hun er 7 år og det er ret nyt der her med astma. Synes slet slet ikke at vi har fået nok information og heller ikke at hun er blevet tilset nok til at få en egentlig diagnose. Dog er jeg ikke itvivl om at hun har astma, mere om graden af det.

Hun får mest de her meget voldsomme anfald når hun er forkølet ellr under anstrengelse. Så hiver hun voldsomt efter vejret og det slutter somregel af med, som i går, et flere timers langt hoste anfald hvor hun bliver ekstremt udmattet og nærmest går i panik.

Vi skal til læge i næste uge pga noget andet, men jeg har tid til hende også, for jeg vil kræve at hun bliver bedre tilset.

Det er deleme ikke sjovt at stå med et barn i panik der hiver efter vejret og man aner bare ikke hvad man skal gøre for at hjælpe bedst muligt.......

Mange tak for dine svar Det er altid rart at høre fra andre der står med det samme

Du kan godt overdosere, men det har du ikke gjort. En bivirkning ved bricanyl, kan være sitren/rysten og det er ufarligt. Inde på medicin.dk kan du læse mere om det og doseringen. Du har gjort det helt rigtige - dog ville jeg holde mig fra varme dampbade! 

Håber din datter bliver bedre snart. 

Vh

Anmeld

6. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
JonTri skriver:

Du kan godt overdosere, men det har du ikke gjort. En bivirkning ved bricanyl, kan være sitren/rysten og det er ufarligt. Inde på medicin.dk kan du læse mere om det og doseringen. Du har gjort det helt rigtige - dog ville jeg holde mig fra varme dampbade! 

Håber din datter bliver bedre snart. 

Vh

1000 tak Det er rart at vide at man trods alt fik handlet nogen lunde rigtig i situationen.

Med varmt damp bad, så gjore vi det at vi kogte vand som vi lod svale lidt, og derefter lod vi hende indånde dampen. Jeg mente at have læst at det skulle hjælpe, og hun blev da også for en kort stund mere afslappet synes jeg, men det var kun når hun var direkte i dampen. I det øjeblik hun trak sig væk fra skålen begyndte hun strak at hoste igen.......Ja hvad gør man ikke for at prøve at hjælpe

Anmeld

6. januar 2012

tweety2060

Stakkels pige. Ikke at kunne trække vejret ordentligt er så angstprovokerende!!! Du kan ikke give for meget af bricanyle der skal dælnme meget til, hun får desværre nok en del bivirkninger, så som øget puls, øget hjertebanke, rysten o lign. Men det kan være at hun Har svært ved at trække turbohaleren helt ned i lungerne, så hun ikke får den fulde effekt... hvis hun ikke kan trække turbohaleren godt nok så der er god effekt ad den, kan det være hun skal have dem på sygehuset...
Men var ikke bange for at gentage de givne dosis du har givet i aften.
Ellers ring til vagtlægen igen og hør ad, eller på børneafd... Hvis der er feber kan der også være lungebetændelse inden over??
God bedring med hende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.