har en masse personlige spørgsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Anonym trådstarter

Er af personlige årsager anonym da dette er en stor mundfuld for mig at skrive osv..håber derfor stadig nogle vil svare.

har nogle af jer stået i en situation hvor i har eget hus med jeres mænd også går fra hinanden inden for et par år?..

Fik i gæld?,
Blev huset solgt?
blev manden siddende i huset selv,? i såfald hvad havde han da at leve for.
blev manden siddende i huset selv? i såfald fik i så nogen gæld ved siden af dette?...

hvad kostede jeres hus og hvad blev gælden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Bassemor<3

Jeg har ikke været i situationen. Men hvis du og manden begge står på huset som ejer, så skal den der bliver boende købe den anden ud. Ellers skal huset sættes til salg og gælden betales af. Hvis huset bliver solgt til mindre end der er gæld i det, så vil i skulle dele den sidste gæld. 

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Jeg har ikke været i situationen. Men hvis du og manden begge står på huset som ejer, så skal den der bliver boende købe den anden ud. Ellers skal huset sættes til salg og gælden betales af. Hvis huset bliver solgt til mindre end der er gæld i det, så vil i skulle dele den sidste gæld. 

køber han så min gæld, altså får halvdelen af det vi skylder oven i den anden halvdel?

Anmeld

5. januar 2012

Bassemor<3

Ja, sådan kan man godt sige det. Du ejer jo halvdelen af huset, og derfor også halvdelen af gælden. Hvis det havde været et hus uden gæld, skulle han betale et kontant beløb til dig, tilsvarende halvdelen af husets verdi. 

Anmeld

5. januar 2012

Isabella_mor

min søster og hendes x havde et hus sammen.. han kom i fængsel og hun kunne så ikke bo i huset selv... han kunne ikke betale regningerne og det kunne hun heller ikke, så huset røg på tvang. det er nok worst case scenario...

i et normalt breakup foregår det vel mere afdæmpet og med banken indeover osv... og så køber den ene måske den anden ud, eller de betaler som de plejer men sætter så huset til salg.. det kunne jeg forestille mig hvertfald.. 

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

min søster og hendes x havde et hus sammen.. han kom i fængsel og hun kunne så ikke bo i huset selv... han kunne ikke betale regningerne og det kunne hun heller ikke, så huset røg på tvang. det er nok worst case scenario...

i et normalt breakup foregår det vel mere afdæmpet og med banken indeover osv... og så køber den ene måske den anden ud, eller de betaler som de plejer men sætter så huset til salg.. det kunne jeg forestille mig hvertfald.. 

ja det tror jeg du har ret i

Anmeld

5. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

ja det tror jeg du har ret i

hvis begge står som ejere af huset og begge har optaget lån, så er det også begge der skal betale.. og når huset sælges skal begge dele overskudet hvis der er et, samt at begge skal dække underskudet hvis der er sådanet.. 

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

hvis begge står som ejere af huset og begge har optaget lån, så er det også begge der skal betale.. og når huset sælges skal begge dele overskudet hvis der er et, samt at begge skal dække underskudet hvis der er sådanet.. 

jaaa vil bare gerne hører lidt fra andre hvordan det endte med dem, og gæld og sådan smiler..meen det jo meget individuelt

Anmeld

5. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

jaaa vil bare gerne hører lidt fra andre hvordan det endte med dem, og gæld og sådan smiler..meen det jo meget individuelt

ja det er det, men som udgangspunkt foregår det sådan..

Anmeld

6. januar 2012

Fenja09

Jeg havde hus med min x og jeg kom derfra med en mindre gæld, men udelukkende fordi han valgte at tage halvdelen af min og tilføjede det til sin egen halvdel. Han blev siddende i huset, men solgte det efter et par år - han havde ikke vildt meget at leve for, da jeg flyttede og han tjente udmærket. Han valgte så at sælge vores meget dyre bil for at kunne blive siddende i det. Da han solgte det tjente han 400.000 kr, men vi havde også renoveret ALT. Det eneste der stod var ydermurene, resten blev revet ned og bygget op igen. Deruover ligger huset rigtig godt - ikke langt fra byen, men stadig i en lille by hvor man sagtens kan have børnene rendende uden fare for at blive kørt ned.

Der er desværre ikke nogen facitliste når man har hus og vælger at gå fra hinanden - mange ting spiller ind f.eks boligmarkedets situation, beliggenhed, friværdi, gæld osv.

I vores tilfælde endte det så godt som det kunne, heldigvis.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.