Bog fra bedsteforældrene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Majbriteriksen

Min mor havde lavet et lille hæfte (om hendes familie og alle de sjove/hårde ting i hendes liv) til mig og min søster til juleaften og hold nu op det var sjovt at læse om hendes barndom (selvfølgelig også min bedsteforældre, oldeforældre, moster og onkel) Alt dette var skrevet i fri hukommelse og hun sagde at hun slet ikke kunne stoppe, men tiden rendte fra hende. (håber på en 2ér næste jul)

Min svigerfar blev helt opslugt af at læse det og sagde at han også var gået i gang for flere år siden, men havde svært ved at holde "styr på det" og manglede en lille guide til at skrive hans livshistorie.

Så nu er det jeg tænker, er der en der kender en bog-guide som kan hjælpe en til at få skrevet en masse erindringer ned. Ville elske at mine unger havde noget fra hver af bedsteforældrene. Selvfølgelig vil kæresten og jeg også rigtig gerne have det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Christabelle

Hej.
Jeg arbejder i en boghandel og vi har to af den slags bøger du søger. Den ene hedder Bedsteforældrebogen og den anden hedder Til mit barnebarn. Er på fra mobilen så kan desværre ikke lægge links ind, men prøv at google dem :-)

Anmeld

5. januar 2012

Majbriteriksen

Christabelle skriver:

Hej.
Jeg arbejder i en boghandel og vi har to af den slags bøger du søger. Den ene hedder Bedsteforældrebogen og den anden hedder Til mit barnebarn. Er på fra mobilen så kan desværre ikke lægge links ind, men prøv at google dem :-)

Tak for svar. Er det sådan nogle som barnets bog?? Tænker bare om det er lidt for sent da den store af drengene er 5 år!

Anmeld

6. januar 2012

Christabelle

Den der hedder Til mit barnebarn er ikke så meget som barnets bog synes jeg. Der er nogle "hjælpesætninger" fx fortæl hvordan det var at gå i skole osv. Den anden er jeg lidt i tvivl om. Den har jeg ikke kigget så meget i. Det kan jeg lige gøre i dag på job og så vende tilbage i aften :-)

Anmeld

6. januar 2012

Giraffen

Majbriteriksen skriver:

Min mor havde lavet et lille hæfte (om hendes familie og alle de sjove/hårde ting i hendes liv) til mig og min søster til juleaften og hold nu op det var sjovt at læse om hendes barndom (selvfølgelig også min bedsteforældre, oldeforældre, moster og onkel) Alt dette var skrevet i fri hukommelse og hun sagde at hun slet ikke kunne stoppe, men tiden rendte fra hende. (håber på en 2ér næste jul)

Min svigerfar blev helt opslugt af at læse det og sagde at han også var gået i gang for flere år siden, men havde svært ved at holde "styr på det" og manglede en lille guide til at skrive hans livshistorie.

Så nu er det jeg tænker, er der en der kender en bog-guide som kan hjælpe en til at få skrevet en masse erindringer ned. Ville elske at mine unger havde noget fra hver af bedsteforældrene. Selvfølgelig vil kæresten og jeg også rigtig gerne have det

Jeg kan varmt anbefale Farmor/mormor, fortæl nu

http://www.saxo.com/dk/soeg/boeger?keyword=farmor%2c+fort%u00e6l+nu

Her er lidt om den:

http://www.bedstesblog.dk/?p=4365

Eneste ulempe er at der ikke er en til morfar/farfar, men den er rigtig god

Anmeld

6. januar 2012

Majbriteriksen

Giraffen skriver:

Jeg kan varmt anbefale Farmor/mormor, fortæl nu

http://www.saxo.com/dk/soeg/boeger?keyword=farmor%2c+fort%u00e6l+nu

Her er lidt om den:

http://www.bedstesblog.dk/?p=4365

Eneste ulempe er at der ikke er en til morfar/farfar, men den er rigtig god

Ej den lyder bare perfekt. Så kan farmor/mormor få sådan en og så kan farfar/morfar få den anden slags  Kan næsten ikke vente med at købe dem, så vi kan få dem tilbage med en masse spændende historier i

Anmeld

6. januar 2012

Pige2009

Majbriteriksen skriver:

Vi har også "Til mit barnebarn" Kan varmt anbefales. Min far som er vildt idéforladt fik pludselig en masse ting frem af sjove og minderige begivenheder

Anmeld

6. januar 2012

Majbriteriksen

Baagøe skriver:

Vi har også "Til mit barnebarn" Kan varmt anbefales. Min far som er vildt idéforladt fik pludselig en masse ting frem af sjove og minderige begivenheder

Det lyder godt. Tror nemlig også min far vil have lidt svært ved at komme på noget. Der i mod tror jeg min svigerfar vil kunne skrive en masse, tror faktisk aldrig han ville blive færdig hvis han ikke får lidt hjælp til at begrænse sig. Han har virkelig også haft en spændende/hård barndom.

Anmeld

7. januar 2012

Pige2009

Majbriteriksen skriver:

Det lyder godt. Tror nemlig også min far vil have lidt svært ved at komme på noget. Der i mod tror jeg min svigerfar vil kunne skrive en masse, tror faktisk aldrig han ville blive færdig hvis han ikke får lidt hjælp til at begrænse sig. Han har virkelig også haft en spændende/hård barndom.

Jamen så er det lige bogen for ham og jer Han kan jo så supplere op med lidt ekstra sider, hvis kan kommer i bekneb i bogen

Anmeld

7. januar 2012

gonefishing

Majbriteriksen skriver:

der en en bog der hedder: "min mor" det er sådan en "veninde" bog med : "hvad er din ynglings farver" og "hvornår var du fuld første gang, og hvem var med". den har jeg købt til min mor skal udfylde, og en til mig selv så min datter kan læse den endag.

fås i bog og ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.