Sæd kvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

helenak

Hvor lang tid prøvede i at blive gravide før at i fik testet mandens sæd kvalitet?
Har dog kun prøvet i 3 måneder, men stadig ingen spire i maven, så overvejer derfor at vi snart bør blive testet for hvorvidt vi har en chance. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Masig

Ro på, 3 mdr er jo ingenting hehe... det er helt normalt det tager mellem ½-1 år.. (selvom jeg godt ved det ikke er nogen trøst, har selv været i ventepositiv længe)... Vi fik tjekket sæden efter 6-7 mdr vist...

Anmeld

5. januar 2012

Mor til Mike

helenak skriver:

Hvor lang tid prøvede i at blive gravide før at i fik testet mandens sæd kvalitet?
Har dog kun prøvet i 3 måneder, men stadig ingen spire i maven, så overvejer derfor at vi snart bør blive testet for hvorvidt vi har en chance. 

Husker du at tage folinsyre? det hjælper chancerne for at blive gravid, og så husk at få nok vitaminer :-).

3 måneder er ingenting, kender en del der har prøvet flere år før den var i kassen.

Anmeld

5. januar 2012

helenak

Masig skriver:

Ro på, 3 mdr er jo ingenting hehe... det er helt normalt det tager mellem ½-1 år.. (selvom jeg godt ved det ikke er nogen trøst, har selv været i ventepositiv længe)... Vi fik tjekket sæden efter 6-7 mdr vist...

Okay, ja så kan jeg godt se at jeg er tidlig på den
Men synes alligevel at det er hårdt og en stor skuffelse at se på den negative test, når nu vi begge er blevet klar til at få børn.  

Anmeld

5. januar 2012

TR

helenak skriver:

Vi fik det gjort efter nogle måneder måske et halvt år ..

Anmeld

5. januar 2012

An&Jo

helenak skriver:

de siger det normalt tager omkring et år at blive gravide..

så bare slap af, lægen gør ikke noget før derefter, fordi det faktisk er helt normalt..

Anmeld

5. januar 2012

Rockertand

helenak skriver:

Jeg synes også lige, at I skal tage den med ro, det er helt normalt med en ventetid på op til 1 år.

Du skal også have i mente, at de fleste mænd absolut ikke synes, at en test af deres sædkvalitet er spændende, det er et angreb på deres mandighed at stille spørgsmålstegn ved deres fertilitet, og de er nok også lidt bange for svaret - dette blot for at gøre dig opmærksom på, at det ikke altid er ligetil, selvom du synes det.

I øvrigt er der jo ingen beviser for, at I ikke begge er i topform til at undfange, men hvis du ønsker at udsætte nogle for dine spekulationer - så kan du jo passende starte med dig selv og investere i nogle ægløsningsteste 

Held og lykke med projektet.

Anmeld

5. januar 2012

Rockertand

Mor til Mike <3 skriver:

Husker du at tage folinsyre? det hjælper chancerne for at blive gravid, og så husk at få nok vitaminer :-).

3 måneder er ingenting, kender en del der har prøvet flere år før den var i kassen.

Øv, er du sød at lade være med at sprede sådanne usandheder?

Folinsyre hjælper absolut IKKE på muligheden for at blive gravid, det tager man alene for at undgå rygmarvsbrok hos fosteret.

Anmeld

5. januar 2012

Masig

helenak skriver:

Okay, ja så kan jeg godt se at jeg er tidlig på den
Men synes alligevel at det er hårdt og en stor skuffelse at se på den negative test, når nu vi begge er blevet klar til at få børn.  

det er uden tvivl hårdt for følelserne, det ved jeg alt om, prøvede det måned efter måned i 11 mdr.... og det bliver ikke bedre med tiden!!! jeg ved godt det er total kliché at sige det, og at alle siger det, og det er træls at høre på, men du gør virkelig dig selv og dine chancer for graviditet en tjeneste ved at prøve at lade være med at tænke for meget over det.. det skal nok komme, men nogle gange tager det tid desværre... Og hvis ikke der er sket noget efter ½ år-9 mdr så snak med lægen om at blive undersøgt... Men ellers prøv så vidt det er muligt at tage det stille og roligt....

Vitaminer gør som sådan ikke chancerne bedre, ment på den måde at det er ikke en mirakelkur for at opnå graviditet, men det er klart at hvis man er sund og får de rette vitaminer og mineraler så er kroppen bedre udstyret til en graviditet... Og så er rygning jo også en væsentlig faktor (hvis du altså ryger)... Ellers tror jeg bare man skal slappe af og ikke stresse for meget omkring det.. det gjorde jeg indtil efter 11 mdr hvor vi fik tid til inseminering. Så slappede jeg af og opgav med at prøve naturligt og vupti så var jeg gravid... (altså naturligt...)

Anmeld

5. januar 2012

Mor til Mike

Rockertand skriver:

Øv, er du sød at lade være med at sprede sådanne usandheder?

Folinsyre hjælper absolut IKKE på muligheden for at blive gravid, det tager man alene for at undgå rygmarvsbrok hos fosteret.

Jeg har fået at vide af min læge at det hjælper på chancerne for at blive gravid. Underligt nok begyndte jeg på det og blev gravid, og min kusine blev gravid efter over halvandet års forsøg efter start på folinsyre da hendes læge havde sagt det samme. Så giv mig lige kammertonen! Jeg spreder det budskab jeg har fået at vide, og selv oplevet er rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.