Anonym skriver:
For det første
Tøzen sover jo stadig inde i vores seng..som sådan ikke et problem, men hun har jo et værelse, sin egen nye fine seng..førhen skulle jeg op om morgenen kl 5.30 og skulle virkelig være veludhvilet, så må indrømme magtede ikke at tage kampen op og få hende i sin egen seng (dette i ca et års tid)..nu er jeg pt arbejdssøgende og har tiden og ville egentlig gerne tage kampen op igen - men er det for sent? Og hvordan griber jeg det bedst an??
For det andet
Hun nærmer sig hastigt de 3 år og dermed snart børnehavetid. Hvordan hjælper jeg hende bedst til at blive mere selvhjulpen? Ved at DP øver mange gængse ting med hendes børn, så som sådan er jeg ikke urolig, men synes det ville være skrækkelig at hun ender i bH og ingen hjælp får..
For det tredje
Hun er en småtspisende barn (har altid været)..er der nogle tricks til at kunne få mere i hende, for føler nogle gange, jeg springer over hvor gærdet er lavest og lader hende få hendes vilje om ikke at spise noget..ved godt at hun ikke sulter, men når man så bagefter i sengen kan høre hendes mave af og til rumle..puha..madkrisen har vi snart haft siden hun kom fra brystet..men jeg vil bare ikke stå og lave livretter ved siden af og det ved jeg skal man heller ikke..ville så gerne at hun spiste mere og vores mad..et tricks til hvordan man bare får dem til at smage????
Synes det er sååå svært når det er ens første hjemmebarn og man ikke har ældre søskende at tage erfaringer fra...
Alt og alle råd modtages med kyshånd 
for det første NEJ du er ikk en dårlig mor

for det andet , det med at sove er desværre noget der kan være tricky, jeg er selv en der desværre fik lov at blive i mine forældres seng ALTTTT for længe

og det udviklede sig til sidst til at der kun var en udvej for mine forældre jeg måtte ud en gang for alle og det sku være hårdt og koncekvent

så en dag sagde min mor under morgenmaden og HELE dagen at i nat skal du sove på dit eget værelse og alene!
jeg vil fortælle dig en historie og jeg vil putte dig og synge, men så er det også godnat
jeg var skræmt fra vid og sans og det sidder stadig i mig hvor bange jeg var

da aftenen nærmede sig blev jeg lagt i seng og hun gjorde det som hun sagde, så snart ud gik ud fløg jeg efter hende, hun gik ind på sit værelse og lukkede døren!

jeg kan huske at jeg mange mange gange gik ind og prøvede at møve mig ind, hver gang rejste hun sig og satte mig ud for døren
jeg har ingen ide om hvor længe men hold da op det fortsatte i langggg tid
og til sidst blev jeg så træt at jeg lagde mig ind frivilligt og bare lå og hulkede i min seng, og til sidst faldt jeg jo i søvn,
dagen efter var jeg faktisk stolt af mi selv om min mor ligeså,
og det motiverede mig til at sove videre alene

og ja det har sku virket det møg
selvom det er brutalt og hårdt så virker det
vi måtte gøre det samme med vores dreng da han mente han ikk sku sove selv og han var alså kun 8 måneder gammel. men ud af soveværelset måtte han
og det er sådan idag at han GIDER ikk sove hos os, han vil gerne putte men er det sove så vil han ikk
han sover bedst alene og i mørket