En smuk tanke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

JulieE

Wimmie skriver:

Ja, det må man sige. I min mands familie havde de "heppet" på at hun kom den 15. da det var hans afdøde morfars fødselsdag - men jeg er glad for at hun lige ventede en dag 

Det kan jeg godt forstå! det er som om en cirkel er blevet sluttet på den måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Wimmie

JulieE skriver:

Det kan jeg godt forstå! det er som om en cirkel er blevet sluttet på den måde!

Ja nemlig 

Anmeld

4. januar 2012

Wimmie

Nessie skriver:

Det er meget smukt. Som om der et sted var en mening med det hele alligevel

Ja, jeg er overhovedet ikke overtroisk eller noget, men det er da lige før man begynder at tro på en dybere mening 

I hvert fald synes jeg det er en fin tanke -men jeg er da ked af at hun ikke nåede at møde sit oldebarn - hun nåede jo ikke engang at få at vide at vi skulle igang med at lave ét 

Sidste sommer lod jeg min stedfar adoptere mig, og dette gik hun jo også glip af - hun ville ellers have elsket tanken.

Anmeld

4. januar 2012

Mom2012

Wimmie skriver:

Jeg er normalt ikke så sentimental men jeg ville lige dele disse smukke tanker med jer omkring min farmor 

Min farmor (egl. min stedfars mor men hun har været min "farmor" siden jeg var 2 år) døde i februar 2010.

Hun testamenterede 50.000 kr til mig og min søster (vi kunne ikke arve da vi jo "kun" er sted-børnebørn) - på grund af en masse bureaukrati tog det knap et år før vi vik pengene - hvilket passede med at pengene kom netop som vi var blevet henvist til og skulle starte i fertilitetsbehandling (som jo netop kom til at koste penge sidste år).

Så de penge min farmor efterlod mig i forbindelse med sin egen død gik til at skabe et nyt lille liv - bare synd hun ikke er i live til at møde hende 

Men som om det ikke var symbolik nok, så kom lille Mila til verden den 16. december - på min farmors fødselsdag 

Jeg synes det er lidt smukt.

Eej, det er da lige så jeg kniber en tåre! Hvor det smukt

Anmeld

4. januar 2012

Dot D

Jeg kender det dér....

Min far fortalte mig et citat, hans farbror brugte, da min far var dreng, og det har jeg brugt mange gange siden, for af en eller anden grund så passer det tit.

"Gravens sang er vuggens gave"

Min mor døde to måneder efter jeg fødte Sophie, og jeg fødte Sophus på min mors fødselsdag. Min mand bedsteforældre døde med 5 ugers mellemrum en lille måned inden Sophus blev født. Så her har citatet passet et par gange.

Meget flot gestus af din farmor, og meget smukt at det endte som det gjorde

Anmeld

4. januar 2012

2721

århh Det er virkelig en smuk tanke

Anmeld

4. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Wimmie skriver:

Ja, jeg synes også det var meget smukt 

Og virkelig symbolsk.. En sand historie.

Anmeld

5. januar 2012

Wimmie

Frk-Lotusblomst skriver:

Og virkelig symbolsk.. En sand historie.

Ja 

Anmeld

5. januar 2012

Wimmie

Puslingen skriver:

århh Det er virkelig en smuk tanke

Ja, det synes jeg også 

Anmeld

5. januar 2012

Wimmie

Dot D skriver:

Jeg kender det dér....

Min far fortalte mig et citat, hans farbror brugte, da min far var dreng, og det har jeg brugt mange gange siden, for af en eller anden grund så passer det tit.

"Gravens sang er vuggens gave"

Min mor døde to måneder efter jeg fødte Sophie, og jeg fødte Sophus på min mors fødselsdag. Min mand bedsteforældre døde med 5 ugers mellemrum en lille måned inden Sophus blev født. Så her har citatet passet et par gange.

Meget flot gestus af din farmor, og meget smukt at det endte som det gjorde

Det er lidt utroligt med de "sammentræf" - selvom det naturligvis også er sørgeligt at de går bort inden de når at møde ens børn 

Men bestemt et smukt citat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.