Jobasamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg sidder og er ved at forberede mig til en jobsamttale i morgen eftermiddag. Jeg hader sådan noget, jeg er ikke særlig god til at snakke om mig selv, og sidde og rose mig selv, selvom jeg ved jeg er dygtig.

Har i nogle gode råd?

Ideer til spørgsmål?

Hvad som helst - hvad skal jeg ikke sige??

Hvis de spørger om mine stærke og svage sider, så aner jeg ikke hvad jeg skal sige....

Jeg har en ide om at jeg vil fortælle lidt om mig selv, både privat og hvad jeg har beskæftiget mig med tidligere og nu. Baggrund, uddannelse osv.

Jeg har tidligere været ansat i en organisation der er blevet sprængt i antomer. Vi var 7 enheder er gået fra en ejer, til 7 ejere. Jeg er så blevet virksomhedsoverdraget til en ejer, men en anden ejer vil gerne snakke med med om et evt. arbejde - Det er ikke et job jeg har søgt, det er et job hvor mine tidligere kollegaer (og chef) har anbefalet mig også har de taget kontakt til mig. - Og jeg ønsker at høre mere om det.

Det jeg ved om jobbet er at det er en stilling som controller, hvor jeg skal være med i hele forretningen (det er en varmeforsyning), være med til at implementere et nyt system, oprette kontoplan, være med ind over budgetter og budgetopfølgning.

Jeg har ikke uddannelsen til at blive controller, men jeg har de sidste 3 år mere eller mindre arbejdet som controller assistent i en større virksomhed, hvor jeg har siddet med budget lægning og opfølgning for 14 mellemstore og mindre enheder. Så et eller andet sted har jeg erfaringen

Jeg har fået visket i øret hvad jeg minimum skal sige jeg ønsker i løn, og de gerne vil give en hjemmearbejdsplads, og det er så 2 af de spørgsmål jeg havde.  

Håber ikke det blev for rodet:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

bvk

en stærk side må bestemt være, at du er en god kollega ellers var du jo ikke blevet anbefalet 

Ellers er det i min verden vigtigt at kunne begrunde sine udsagn - f.eks. mine kollegaer anser mig for værende en god kollega f.eks. fordi jeg er god til at samarbejde f.eks. i forbindelse med ...

Og det der med jobsamtaler er aldrig sjovt, men nyd det nu alligevel og held og lykke

Anmeld

4. januar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman
bvk skriver:

en stærk side må bestemt være, at du er en god kollega ellers var du jo ikke blevet anbefalet 

Ellers er det i min verden vigtigt at kunne begrunde sine udsagn - f.eks. mine kollegaer anser mig for værende en god kollega f.eks. fordi jeg er god til at samarbejde f.eks. i forbindelse med ...

Og det der med jobsamtaler er aldrig sjovt, men nyd det nu alligevel og held og lykke

God kollega, det vil jeg lige notere mig 

Og 1000 tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.