Hjælp! Må arbejdsgiver dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som ano, da jeg ikke vil have firma navn eller noget ud. 

Min mand kørte galt i en betonkanon (lastbil) for 2 mdr siden, han brækkede 4 lændehvivler og har siden gået sygemeldt (han kørte en afløser tur for samme arbejdsgiver).

Han havde spurgt arbejdsgiver, om der var noget mildere form for arbejde han kunne lave, da han ikke endnu kan holde til, at stå ved den maskine han plejer (grundet tunge løft af fliser).

Hans afdelingsleder sagde, at de måske kunne finde ud af noget og så han kunne starte på lidt tid efter nytår, bare for at se om han kunne holde til det, for så ville han raskmelde sig hos kommunen og jobcentret.

Men kort efter, ringede hans afdelingsleder igen og sagde at chefen havde sagt, at han bare skulle hjemsendes, selvom han ikke havde raskmeldt sig 

Fagforeningen siger, at han gerne må hjemsendes selvom han ikke har raskmeldt sig, men det var kommunen vist ikke enige i? 

Nu har vi så fået et brev fra kommunen hvor der står, at hans arbejdsgiver har meldt ham rask og fuldt arbejdsdygtig (altså på fuld tid, ved den maskine hvor han plejer), selvom min mand selv utrykkelig har sagt, at det kunne han ikke med sin ryg og han har ikke selv raskmeldt sig til kommunen 

Må hans arbejdsgiver gerne raskmelde ham uden hans samtykke? 

Personlig mener jeg det er underlig, nu hvor der er blevet sagt at han ikke kan starte op hvor han plejer, grundet ryggen og så at chefen har sagt, at han bare skulle hjemsendes et par mdr mere, da der ikke var noget for ham at lave? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Anonym trådstarter

OP!

Anmeld

4. januar 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ved det helt ærligt ikk , men jeg ville med gangti kontakte den første gratis advokat i morgen ..

han kan faktisk få noget advokat rådgivning igennem sin fagforening hvis han er medlem af både fagforening og a kasse ..
Så det synes jeg klart i skal undersøge imorgen ..

for jeg tror ikk på det er lovligt det hans arbejdsgiver har gjort ..
Desuden skal han jo os SELV rask melde sig . det er der ingen andre som kan ..

da jeg var sygemeldt fik jeg brev fra kommunen hver eneste måned hvor jeg skulle skrive under på jeg stadig var sygemeldt og ikk genoptog arbejdet inden for d måned ..

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Jeg ved det helt ærligt ikk , men jeg ville med gangti kontakte den første gratis advokat i morgen ..

han kan faktisk få noget advokat rådgivning igennem sin fagforening hvis han er medlem af både fagforening og a kasse ..
Så det synes jeg klart i skal undersøge imorgen ..

for jeg tror ikk på det er lovligt det hans arbejdsgiver har gjort ..
Desuden skal han jo os SELV rask melde sig . det er der ingen andre som kan ..

da jeg var sygemeldt fik jeg brev fra kommunen hver eneste måned hvor jeg skulle skrive under på jeg stadig var sygemeldt og ikk genoptog arbejdet inden for d måned ..

Okay, tak for dit svar.

Jeg synes også at det lyder meget underlig, at de raskmelder ham, uden af snakke med ham om det, eller at han selv har rask meldt sig til kommunen 

Anmeld

4. januar 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Okay, tak for dit svar.

Jeg synes også at det lyder meget underlig, at de raskmelder ham, uden af snakke med ham om det, eller at han selv har rask meldt sig til kommunen 

Jaaa .. jeg tror det er dybt ulovligt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.