Sundhedsplejerske hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.949 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvor ofte kom jeres sundhedsplejerske?

Jeg høre fra flere nu at deres kommer 1 gang om måneden eller 1 gang hver anden månede.

Min kommer hver 14 dag, og kom en gang om ugen lige i starten. Er det normalt?

Jeg er enlig ung mor. Så jeg bliver da en smule bekymret over hun kommer så ofte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

min sundhedsplejerske kom da min søn var:

1 uge
3 uger
2 mdr
4 mdr
6 mdr

og igen her når han bliver 8 mdr i februar.

Men som jeg kan se det er det altså utrolig forskellig fra kommune til kommune hvordan de gør og hvor ofte, kender én i holbæk som får besøg anderledes end jeg.

tror ikke du skal bekymre dig og om ikke andet er det mere en hjælp og vejledning for dig som nybagt mor, se det som noget positivt, jeg nød besøgende.

Anmeld

4. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her kom hun også 1 om ugen til at starte med (for tidligt født datter) da hun havde nået en vis vægt, blev vi bare enig om 1 pr mdr. Efter de 8 mdr så vi hende først igen til 2 års tjek. Tror måske der er forskel på hvor god service man får forskellige steder i landet. Så længe hun virker tilfreds med dig, Tror jeg bare du ka tá det roligt og positivt! Vh stine

Anmeld

4. januar 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Jeg høre fra flere nu at deres kommer 1 gang om måneden eller 1 gang hver anden månede.

Jeg er enlig ung mor. Så jeg bliver da en smule bekymret over hun kommer så ofte.

her kom hun også en gang om ugen...

indtil jeg sagde at jeg ikke havde brug for at hun kom så tit...

hvor hun svarede at det var kun var fordi hvis jeg ville have støtten at hun kom, så der var intet problem i at der gik længere tid imellem...

så tror simpelthen det er støtte og hvis du har spørgsmål at hun kommer...

Anmeld

4. januar 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt. Min sundhedsplejerske var her den 21. dec. den 29. dec. den 2. januar og kommer igen i morgen 

Det skyldes at vores datter ikke tog nok på, så hun kommer og foretager ekstra kontrolvejninger, hvilket vi er meget glade for. Jeg synes kun godt om de hyppige besøg da det viser at de har tiden og at de er der for at hjælpe 

Men nu har jeg også den sødeste SP.

Tror ikke du skal være nervøs - i hvert fald ikke så længe du ikke har fået besked om at der skulle være noget galt...

Anmeld

4. januar 2012

4kløver

Min var her sidst i nov og kommer igen onsdag. Men han er min nr 5 så hun Syndes nok ikke jeg har brug for hende. Kun for at veje ham

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

Jeg synes bare du skal glæde dig over de ekstra besøg. Jeg tror hun havde hentydet eller måske endda sagt det, hvis der var grund til bekymring.

Vi fik besøg efter

1 uge 
2 uger (kontrolvejning og så gik hun igen)
2 mdr.
4,5 mdr.
8 mdr.

og så ligger der et besøg omkring 1½ år..  

Anmeld

4. januar 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg synes du skal spørg hende lige ud hvorfor hun kommer så megetOg hvis du ikke føler det gavner dig så sige det pænt... Her har hun været på besøg 1 gang i december - Lorte oplevelse ud over alle grænser men giver hende en chance til og dur det ikke siger jeg fra er vigtigt at lytte til ens egen mavefornemmelse masser af knus herfra

Anmeld

4. januar 2012

2babygirls

Wimmie skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt. Min sundhedsplejerske var her den 21. dec. den 29. dec. den 2. januar og kommer igen i morgen 

Det skyldes at vores datter ikke tog nok på, så hun kommer og foretager ekstra kontrolvejninger, hvilket vi er meget glade for. Jeg synes kun godt om de hyppige besøg da det viser at de har tiden og at de er der for at hjælpe 

Men nu har jeg også den sødeste SP.

Tror ikke du skal være nervøs - i hvert fald ikke så længe du ikke har fået besked om at der skulle være noget galt...

Samme her. Vi havde et besøg hver måned fordi Madeleine ikke uni vildt meget på, og vores sp er også bare super sød.
Ved et årsbesøget aftalte vi først at ses til 1,5års besøg.

Anmeld

4. januar 2012

SHERO

her kom hun også meget i starten, efter eget ønske. Havde haft et hårdt fødselsforløb, var enlig og han var ret lille, så det gav mig en masse tryghed at hun kom.

4 dage
8 dage
2 uger
6 uger
3 mdr
5 mdr
8 mdr
1½ år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.