Forældre orlov - kan man gøre det sådan her??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

samantha1986

Jeg skal føde vores første barn til juni. Jeg går af på barsel i maj, og skal kun have tre måneders barsel og derefter starter jeg op på studie igen. Jeg studere hjemmefra og derfor kan det lade sig gøre på denne måde.

jeg snakkede med kommunen om at jeg ikke skal have orlov, og fik at vide at pengene og perioden kan gemmes til en gang efter min uddannelse. men nu har vi snakket om om det er muligt for faren at tage noget af det. For sagen er den at jeg en gang om måneden skal på skole, og for at jeg ikke skal have den lille med, så vil faren gerne tage den. Det vil jo også give dem en masse tid sammen. men skal han tage orlov sammenhængende, eller kan han tage det som enkelte dage som det nu passer ind med min skole?

Det kan gå hen at blive aktuelt at jeg skal have noget linjefag hvor jeg skal møde på skolen flere gange end de enkelte dage, og så ville det jo også være rart hvis han kunne tage den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

AndreasMor84

samantha1986 skriver:

Jeg skal føde vores første barn til juni. Jeg går af på barsel i maj, og skal kun have tre måneders barsel og derefter starter jeg op på studie igen. Jeg studere hjemmefra og derfor kan det lade sig gøre på denne måde.

jeg snakkede med kommunen om at jeg ikke skal have orlov, og fik at vide at pengene og perioden kan gemmes til en gang efter min uddannelse. men nu har vi snakket om om det er muligt for faren at tage noget af det. For sagen er den at jeg en gang om måneden skal på skole, og for at jeg ikke skal have den lille med, så vil faren gerne tage den. Det vil jo også give dem en masse tid sammen. men skal han tage orlov sammenhængende, eller kan han tage det som enkelte dage som det nu passer ind med min skole?

Det kan gå hen at blive aktuelt at jeg skal have noget linjefag hvor jeg skal møde på skolen flere gange end de enkelte dage, og så ville det jo også være rart hvis han kunne tage den lille.

I har 32 uger som I kan fordele mellem jer som I har lyst. Gemte uger kan bruges indtil barnets 7. år, mener jeg det er

Anmeld

4. januar 2012

th

samantha1986 skriver:

mener det er op til det hvor han arbejder, min kæreste kunne dele sin barsel op i 4 gange 2 uger og jeg skulle være startet 6 uger før jeg var færdig med barsel og så have en ugenlig fridag i 30 uger. så tror det er op til hvad arbejde siger og hvilken overenskomst han har.

Anmeld

4. januar 2012

Nea85

Jeg mener også, at det er op til arbejdspladsen, men I har 32 uger, som I kan fordele mellem jer.
Ville bare lige sige, at det skal være på plads inden barnet er 8 uger gammelt

Anmeld

4. januar 2012

samantha1986

th skriver:

mener det er op til det hvor han arbejder, min kæreste kunne dele sin barsel op i 4 gange 2 uger og jeg skulle være startet 6 uger før jeg var færdig med barsel og så have en ugenlig fridag i 30 uger. så tror det er op til hvad arbejde siger og hvilken overenskomst han har.

Okay så han kan godt hvis arbejdet er med på den, gå ind og sige at hver måned vil han gerne have en orlovsdag eller to alt efter om jeg skal på skole i en eller to dage?

Hans job plejer at være meget medgørlige og han kan næsten få fri fra dag til dag, så kunne ikke forestille mig det skulle være noget problem.

Men skal kommunen ikke oplyses om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.