Dagpleje eller?? hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Mus84 skriver:

ja jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så dyrt at få sit barn passet..

Hvordan har du fundet en privatdagpleje? skal det oplyses under ens kommune?

på Næstved kommunes hjemmeside har de en side der kun onhandler det at få passet sit barn, sine børn, jeg har haft ringet rundt til nogen forskellige og den jeg havde den bedste snak med besluttede jeg mig for det skulle være, tog så hjem til hende og har været der to gange på besøg og jeg er bare blevet bekræftet i at det er her min søn skal være.

når du har fundet en list på hvilke dagplejere der er i din kommune, så ring rundt til de forskellige og hør dem hvad deres værdier er, hvad de priotere i forhold til børnene og føl dig frem til hvem det skal være, som sagt er det vigtig du har en god mavefornemmelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Fru Hansen

Chris86 skriver:

Vi har valgt vuggestue som første prio...
Min mor arbejder i en børnehave der har vuggestue, og der er de færre børn pr. voksen i forhold til mange dagplejemødre jeg ser her hvor vi bor.. (er jeg temmelig sikker på.. OG forstår ikke folk altid nævner at en dagplejer har færre børn end pædagogerne i vuggestuerne? måske tar jeg fejl....)
Vi har valgt vuggestue, da det er lettest i forhold til tiderne og vores arbejde...

Der kan være stor forskel på normeringen fra kommune til kommune.
Hos os er dagplejen bedst normeret. Andre steder er det vuggestuerne der er bedst normeret.

Anmeld

4. januar 2012

sandorff

Mus84 skriver:

ja jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så dyrt at få sit barn passet..

Hvordan har du fundet en privatdagpleje? skal det oplyses under ens kommune?

det er møj-dyrt at få passet sine børn, vuggestue er som regl meget dyre end dagpleje - privat dagpleje er som regl billigere end kommunal dagpleje. hvis du finder en privat skal du bare meddele kommunen at din datter starter der når tid er. du SKAL dog have modtaget et tilbud om en kommunal plads for at få tilskud til pladsen.
hvor du har fået ideen om at der ikke er plads til børn med krudt i numsen i en dagpleje forstår jeg ikke. jeg er selv dagplejer, privat... og jeg har 4 rendende med ild bagi - og det er der rummelighed nok til i min dagpleje

Anmeld

4. januar 2012

sandorff

Chris86 skriver:

Wooow!!!!
Ja den vuggestue ville jeg så ikke lige vælge...

nej vel!

Anmeld

4. januar 2012

Mus84

sandorff skriver:

det er møj-dyrt at få passet sine børn, vuggestue er som regl meget dyre end dagpleje - privat dagpleje er som regl billigere end kommunal dagpleje. hvis du finder en privat skal du bare meddele kommunen at din datter starter der når tid er. du SKAL dog have modtaget et tilbud om en kommunal plads for at få tilskud til pladsen.
hvor du har fået ideen om at der ikke er plads til børn med krudt i numsen i en dagpleje forstår jeg ikke. jeg er selv dagplejer, privat... og jeg har 4 rendende med ild bagi - og det er der rummelighed nok til i min dagpleje

ja okay forstår så ikke hvorfor i vores kommune er det 800kr dyrere at komme i vuggestue frem for dagpleje..

ved heller ikke hvor jeg har det fra, med krut i røven!  men tænker bare der er flere børn at hive i ørerene og en større legeplads at boltre sig på

Anmeld

4. januar 2012

sandorff

Mus84 skriver:

ja okay forstår så ikke hvorfor i vores kommune er det 800kr dyrere at komme i vuggestue frem for dagpleje..

ved heller ikke hvor jeg har det fra, med krut i røven!  men tænker bare der er flere børn at hive i ørerene og en større legeplads at boltre sig på

jeg vil mene at børn i en dagpleje har flere m3 at boltre sig på end i en vuggestue-stue er. min oplevelse er at ofte skal vuggestuebørnene blive inde på stuen og ikke rende rundt i hele institutionen. derfor tror jeg der er flere m3 til hvert barn hos dagplejeren end i vuggestuen. ang det at være ude. så kommer dagplejeren mere ud, uden for grunden. går ture ned til hinanden, ned og fodre ænder, går i skoven osv...
det lyser nok tydeligt igennem mine svar at jeg er klart tilhænger af dagpleje

Anmeld

4. januar 2012

SHERO

Jeg hávde vuggestue som først priotet, men han fik en dagpleje plads, og det er jeg faktisk glad for, det passer bare bedst til hans personlighed. Han skal have alt til at være som dagen før, tror han ville blive helt forvirret hvis det ikke var den samme voksne han blev afleveret til hver dag. Jeg var rigtig bange for gæsteplejere fordi han nettop reagere meget hvis tingene ikke foregår ens ens. Men han har nu gået i dagpleje i lidt over 1 år og har endnu ikke været afsted. Hun har kun haft 3 fridage og der er jeg blevet hjemme fra skole, ferie har passet med min. I uge 3 holder hun 10 dage ferie og der kommer min mor ned og passer (i hendes ferie hihi) Så for mig er det den største ulempe.

Her er de også rimelig jævnaldrene og er sjældent mere end 3 børn af gangen..

Anmeld

4. januar 2012

Mor-til-asta-09

Mus84 skriver:

og hvorfor har du aldrig haft vuggestue i tankerne?

Det er selvfølgelig også de gode fordele ved dagplejen at der er mere omsorg til det enkelte barn og det er hjemlige omgivelser.

Og caroline er lige nu 8mrd men faktisk helt vildt parat til at komme afsted fordi hun er så meget på dupperne og er helt vild når vi mødes i mødregruppen hun kravler oven på de andre børn og skal hive i hele ansigtet på dem

Jamen det er fordi jeg altid har set hende i en dp. Simpelthen af den grund at jeg følte de ville få mere opmærksomhed og omsorg der end i en stor vuggestue hvor der f.eks kun er 1 pædagog om 7-10 børn...

Anmeld

5. januar 2012

Mus84

Jeg er stadig meget i tvivl, men vi står stadig skrevet op til dagpleje 1.prio og vuggestue 2.prio. Vi skal besøge en vuggestue imorgen og en anden på tirsdag. Dagplejere vil jeg ligeledes besøge så man kan få indblik i det..

Men hvad hvis nu man bliver tilbudt en dagplejer som man ikke bryder sog om, jeg vil jo altså være 110% sikker på min datter for en tryg dag og jeg skal derfor føle mig tryg ved dagplejeren. Det sker vel at man ikke bryder sig om hende?? Hvad sker der så??

Anmeld

8. januar 2012

Mus84

Hej Girls.

Jeg vil lige opdatere, da vi i fredags fik brev ind af døren vi havde fået en plads pr. 01.03.2012 hos en dagplejer

I fredags var vi ude og besøge en vuggestue, uden at blive klogere, men her imorgen skal vi besøge dagplejeren som så bliver meget spændende!!!

Tirsdag har jeg os arrangeret et kig hos en anden vuggestue, så det kommer virkelig helt an på hvordan hende dagplejeren er og bor, føler vi os trygge ved at aflevere hende der osv.. Men glæder mig helt enormt! håber bare hun er sød og al hjemme hos hende spiller så

Grunden til vi skal kigge i vuggestuer også, var jo fordi jeg fik af vide for 3 uger siden at jeg ikke skulle regne med en plads til hende, da vi stod nr.20, så derfor har vi stadig disse besøg. Og synes nu det er meget rart at se flere muligheder i pasningen..

Så det blir spændende, men nøj det er jo os lige om lidt hun skal passes, øv hvor er det mange timer man skal undvære dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.