spg. ang vælling til natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Lærke20.08.2011

min datter er 4 1/2 mdr ca og får MME - hun trives godt på mælken men vi er så småt begyndt med med æblegrød med lidt mme for at smagen skulle virke kendt og hun elsker det..

jeg vil gerne give hende lidt vælling til natten, hun sover næsten igennem men vågner altid 2-3 timer efter hun er puttet og er "hunde sulten" der får hun så flaske og sover så 4-5 timer igen, men hvis jeg giver hende en smule vælling til nat ville hun måske sover flere timer i streg ??

jeg har i dag købt majsvælling og tænkte det prøver jeg, da jeg så pakker mine vare ned ser jeg at der står fra 6 mdr, men hun er jo kun 4 1/2 - er det så smart at give hende det ?? vil hende mave kunne holde til det ??

hvad har i andre gjort ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

serinasmor

min datter er 4 1/2 mdr ca og får MME - hun trives godt på mælken men vi er så småt begyndt med med æblegrød med lidt mme for at smagen skulle virke kendt og hun elsker det..

jeg vil gerne give hende lidt vælling til natten, hun sover næsten igennem men vågner altid 2-3 timer efter hun er puttet og er "hunde sulten" der får hun så flaske og sover så 4-5 timer igen, men hvis jeg giver hende en smule vælling til nat ville hun måske sover flere timer i streg ??

jeg har i dag købt majsvælling og tænkte det prøver jeg, da jeg så pakker mine vare ned ser jeg at der står fra 6 mdr, men hun er jo kun 4 1/2 - er det så smart at give hende det ?? vil hende mave kunne holde til det ??

hvad har i andre gjort ??

hejsa

du skal ikke give vælling til natten når hun kun er 4½mdr .. de må ikke få gluten før de er 6 mdr og derfor er det ikke smart at give vælling ...

begynd måske i stedet med risgrød eller hirsegrød ... det er meget bedre for maven, og mere mættende end æblegrød

evt kartoffelmos

har du snakket med din sp op opstart på grød?

Anmeld

4. januar 2012

Lærke20.08.2011

ja har snakket med min sp om grød opstart og jeg skulle bare gå i gang når hun virker klar og interesseret i vores mad - det er hellerik meningen at hun skal spise sig mæt i æblegrød hun skal blot smage og får hun 5-7 skefulde pr. dag..

jeg vil gerne trækker tiden lidt med grød men vænne hende til at smage andre ting, hun har også smagt kartoffel og grønsagsmos.

men mit spørgsmål gik jo som sagt på vælling :-)

findes der ikke vælling for dem under 6 mdr ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.