Mad i travlt hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Den lykkelige

Min datter starter dagpleje imorgen     
Men nogle som har nogle forslag til hurtig og nem mad man kan lave så hele eftermiddagen/aftenen ikke går på madlavning men at kunne være sammen med hende i stedet..
Ved godt købsovs kan fryses, lasagne kan fryses, kødboller, frikadeller osv..
Har selv tænkt vi også kan lave nogle salater som kan spises over et par dage så man ikke hver dag skal stå og lave al det mad..
Men har i nogle forslag/ideer/ erfaringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Tullemor

Mad tærter.

lav dejen klar mens hun er afsted og så er det jo bare at komme fyld i og sætte den i ovnen.

ellers kan man jo gøre en masse klar til aftensmaden mens de små er afsted. Her bliver der skrællet kartofler og ordnet kød osv til dagen menu mens han er afsted, så det ikke tager alverden af tid og få det lavet, alt imens han har en hygge stund med sin far uden indblanding fra morens side

Anmeld

4. januar 2012

Den lykkelige

Tullemor skriver:

Mad tærter.

lav dejen klar mens hun er afsted og så er det jo bare at komme fyld i og sætte den i ovnen.

ellers kan man jo gøre en masse klar til aftensmaden mens de små er afsted. Her bliver der skrællet kartofler og ordnet kød osv til dagen menu mens han er afsted, så det ikke tager alverden af tid og få det lavet, alt imens han har en hygge stund med sin far uden indblanding fra morens side

Tak for forslag.. men jeg er jo selv afsted også.. så kan jo ikke lave mens hun er der.. for jeg henter hende jo lige efter jeg har fri..

Anmeld

4. januar 2012

*Sofie*

Den lykkelige skriver:

Min datter starter dagpleje imorgen     
Men nogle som har nogle forslag til hurtig og nem mad man kan lave så hele eftermiddagen/aftenen ikke går på madlavning men at kunne være sammen med hende i stedet..
Ved godt købsovs kan fryses, lasagne kan fryses, kødboller, frikadeller osv..
Har selv tænkt vi også kan lave nogle salater som kan spises over et par dage så man ikke hver dag skal stå og lave al det mad..
Men har i nogle forslag/ideer/ erfaringer??

Alt hva der kan kyles i ovnen
Så passer det sig selv, og man har tid til krudtuglen.

Laver ofte kartofler, rodfrugter og kylling i ovnen....på forskellige måder seføli Det er så dejlig nemt!

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

hmmm ... pasta og kødsovs tager 20 min her i huset .. ellers er der wok mad på forskellig vis .. også ca 20min .. disse ting kan jeg lave på 20min og have klar når kæresten kommer hjem fra en vagt hvor han har fri kl 18  ... dette er self efter øvelse .. tog nok 30 min i starten

hvor gammel er baby ? og kan hun sidde ... serina er med til at lave maden og har været det siden hun startede i dp og jeg på studie igen..  hun sidder på køkkenbordet og piller løg, renser peberfrugt elelr flytter grøntsager fra skærebrættet til en skål .. så behøver jeg ikke underholde hende imens ..

det hjælper i øvrigt meget at have en madplan og kun handle én gang om ugen .. så skal jeg ikke først finde på og derefter ud at handle .. eller endnu værre - finde på IMENS jeg handler... 

det sparer rigtig meget tid

Anmeld

4. januar 2012

Den lykkelige

*Sofie* skriver:

Laver ofte kartofler, rodfrugter og kylling i ovnen....på forskellige måder seføli Det er så dejlig nemt!

Ja det en god ide.. så kan det passe sig selv

Anmeld

4. januar 2012

Den lykkelige

serinasmor skriver:

hmmm ... pasta og kødsovs tager 20 min her i huset .. ellers er der wok mad på forskellig vis .. også ca 20min .. disse ting kan jeg lave på 20min og have klar når kæresten kommer hjem fra en vagt hvor han har fri kl 18  ... dette er self efter øvelse .. tog nok 30 min i starten

hvor gammel er baby ? og kan hun sidde ... serina er med til at lave maden og har været det siden hun startede i dp og jeg på studie igen..  hun sidder på køkkenbordet og piller løg, renser peberfrugt elelr flytter grøntsager fra skærebrættet til en skål .. så behøver jeg ikke underholde hende imens ..

det hjælper i øvrigt meget at have en madplan og kun handle én gang om ugen .. så skal jeg ikke først finde på og derefter ud at handle .. eller endnu værre - finde på IMENS jeg handler... 

det sparer rigtig meget tid

Hun er kun 10 mdr.. så hun kan ikke hjælpe..
Men ja vi har godt tænkt på at handle hver onsdag også lave mad plan.. så vi sparer tid (og penge)
hi hi ja man lære nok at gøre det virkelig hurtig så der er tid til det sjove..

Anmeld

4. januar 2012

*Sofie*

Den lykkelige skriver:

Ja det en god ide.. så kan det passe sig selv

Præcis!
Skivekartofler/pasta og broccoli med morneysovs over. Ind i ovnen...og så lave nogle kyllingefiletter til. Mmm, en af mine livretter!!

Anmeld

4. januar 2012

MariaJ

*Sofie* skriver:

Enig. Er også en stor fan af ovnen.

Ellers synes jeg det kan være en hjælp at tænke lidt i halvfærdige løsninger, så alt ikke skal laves fra bunden når man har travlt (færdige frikadeller/kødboller, grønt fra frost o.lign.). Jeg vil hellere have mad der er lavet fra bunden, men realiteten er desværre bare tit sådan at det nemmere ender med pizza hvis alternativet er at stå og skrælle et halvt kilo kartofler før vi får noget at spise.

Wok er nemt og hurtigt (især med færdigsnittet grønt)

I går fik vi skinke med spinat - supernemt og godt

Pasta med kødsauce er jo altid nemt og saucen kan laves i en stor portion og fryses til nem mad en anden dag

Grøntsagssupper (tager ikke ret lang tid, når grøntsagerne først er snittet)

Anmeld

4. januar 2012

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Hun er kun 10 mdr.. så hun kan ikke hjælpe..
Men ja vi har godt tænkt på at handle hver onsdag også lave mad plan.. så vi sparer tid (og penge)
hi hi ja man lære nok at gøre det virkelig hurtig så der er tid til det sjove..

når hun er 10 mdr .. så kan hun snart ... serina startede med at hjælpe i køkkenet da hun var 11½måned

når peberfrugterne skæres i halve og du viser hvad det er hun skal fjerne og hvad hun skal gøre ad det så går der ikke længe før hun forstår det ..

ved løg skærer vi begge ender af og halverer dem .. til at starte med skulle hun self også her vide hvad hun skulle gøre med de forskellige dele .. så hjalp vi hende med at finde en snip at hive i og så skete der løjer

dette kan udvides løbende ...

god fornøjelse når i er klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.