lege sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvor lang tid tog det for Jeres, før de begyndte at lege med nogle i børnehaven? Min søn har gået der siden 1/12 og tuller meget rundt selv, hvilket bekymre mig. Pædagogerne siger det er helt normalt, at de skal vænne sig til rutiner, forhold, regler mm, før de har overskud til at indgå i relationer.

Hvad er Jeres erfaring?

Hilsen en bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Munder

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog det for Jeres, før de begyndte at lege med nogle i børnehaven? Min søn har gået der siden 1/12 og tuller meget rundt selv, hvilket bekymre mig. Pædagogerne siger det er helt normalt, at de skal vænne sig til rutiner, forhold, regler mm, før de har overskud til at indgå i relationer.

Hvad er Jeres erfaring?

Hilsen en bekymret mor

Min datter har ikke taget et spring til børnehaven, da hun går i en integreret institution.

Hvorfor ikke prøve at invitere nogle drenge hjem til legedates efter børnehaven (altså en af gangen) Det kunne måske hjælpe ham lidt?

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Min datter har ikke taget et spring til børnehaven, da hun går i en integreret institution.

Hvorfor ikke prøve at invitere nogle drenge hjem til legedates efter børnehaven (altså en af gangen) Det kunne måske hjælpe ham lidt?

kunne man godt, men syntes bare han er super træt når jeg henter ham, så tror ikke han har overskud der til at lege med nogen. Men kunne self prøve i weekenden.

Anmeld

4. januar 2012

AndreasMor84

Hvor gammel er din dreng og kommer han fra DP eller vug?

Er selv pædagog og vil også sige, at det er meget normalt. Selvfølgelig er du bekymret, men det behøver du ikke være. Din søn er meget observerende her i starten og skal lære alle de nye mennesker at kende, inden han kan indgå i en social relation med de nye børn. Det skal nok komme. Bare rolig

Du skriver selv at han er meget træt når du henter ham - det er klart med alle de nye indtryk og alt det nye han skal forholde sig til. Tænk på, hvordan du selv har det de første mange dage på et nyt job, studie osv

Anmeld

4. januar 2012

aarhusmor

Jeg synes da det lyder helt normalt. han skal jo lige ind i det. Jeg vil tro der går 3 måneder før han har lidt venner der.

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

AndreasMor2011 skriver:

Hvor gammel er din dreng og kommer han fra DP eller vug?

Er selv pædagog og vil også sige, at det er meget normalt. Selvfølgelig er du bekymret, men det behøver du ikke være. Din søn er meget observerende her i starten og skal lære alle de nye mennesker at kende, inden han kan indgå i en social relation med de nye børn. Det skal nok komme. Bare rolig

Du skriver selv at han er meget træt når du henter ham - det er klart med alle de nye indtryk og alt det nye han skal forholde sig til. Tænk på, hvordan du selv har det de første mange dage på et nyt job, studie osv

Hn kommer fra DP med børn der kun var yngre, så logisk nok er det en stor omvæltning. Bliver bare bekymret over at han ikke leger med nogle og at han stadig græder meget når han skal afleveres. Det er lidt hårdt.

Anmeld

4. januar 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hn kommer fra DP med børn der kun var yngre, så logisk nok er det en stor omvæltning. Bliver bare bekymret over at han ikke leger med nogle og at han stadig græder meget når han skal afleveres. Det er lidt hårdt.

Han har vel været en del væk derfra her i julen og til nytåret ikk?? Hvis ja så ligger en stor del af forklaringen jo også deri da hans netop nye verden har haft en stille stående punkt mens han var væk hvis jeg var digVille jeg give til ca midt januar også ville jeg kommentere det for pædagogerne igen.. Men det kommer jo desværre også an på hvilken form for pædagogik de dernede fører og mener er den rigtige... Jeg har kørt 7 børn ind i 3 forskellige institutioner som medhjælper og studerende og det kræver en indsats fra de ansattes side hvis det er en stue hvor rytmerne er meget låst.. Men evt snak med din dreng om børnehaven positivt for hvis han er lidt betuttet kan han jo også holde lidt tilbage på sig selv masser af forståelse og kram herfra en soon to be mom der synes institutioner er et helved

Anmeld

4. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvor gammel er dit barn?

Hvis han f.eks. endnu ikke er fyldt 3 er det meget normalt hvis han stadig er i det stadie hvor han leger ved siden af andre børn, men ikke sammen med dem. Det kommer først noget senere. Tror slet ikke du har noget at være bekymret over.

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Hvor gammel er dit barn?

Hvis han f.eks. endnu ikke er fyldt 3 er det meget normalt hvis han stadig er i det stadie hvor han leger ved siden af andre børn, men ikke sammen med dem. Det kommer først noget senere. Tror slet ikke du har noget at være bekymret over.

Han er lige blevet 3 her i julen, så måske det kommer inden længe

Anmeld

4. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Han er lige blevet 3 her i julen, så måske det kommer inden længe

Ja, det tror jeg bestemt.

Han skal jo også, ligesom alle os andre. Lige se de nye legekammerater lidt an. Børn er forskellige. Nogle har få legekammerater, mens andre kan lege med alle børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.