Anonym skriver:
Tak for dit svar.
Han har selv et bilsæde, jeg var på ingen måder klar over at han tager sædet ud af sin bil og derfor kunne glemme det.
Jeg dirrer stadig af raseri. Han stod bare stolt og fortalte mig om det til en overlevering. Hvad tænker han på? Jeg kunne jo ikke sige så meget, da vores barn stod der - men du kan bande på at der røg nogle sms'er afsted til ham da jeg kom hjem.
At han ALDRIG i sit liv har overholdt en hastighedsgrænse eller så meget som en parkeringsregel forsimpler ikke min frygt eller formindsker mit raseri.
Jeg vil prøve at høre institutionen om de kan være behjælpelige med at spørge ham, men jeg tror ikke de vil have noget med det at gøre.
Øv hvor en træls situation, netop fordi du står magtesløs! At han så bare står og fortæller dig det, gør jo netop at han bare vil vise dig at du ikke har noget som helst at bestemme når det er ham der har barnet. Sikke en skid! Han vil sikkert gøre det igen bare for at provokere, hvor er det altså tarveligt når det er dit barn der kan ende med at betale prisen!!
Lidt æregeligt at han har sit eget bilsæde for ellers kunne du have tilbudt at stille det i bærnehaven ved aflevering så han er sikker på at have det ved afhentning.
Men jeg synes det er helt fair at fortælle børnehaven at han har kørt med dit barn i biolen uden autostol og at du meget gerne vil have at de tjekker han husker det når han henter. Hvis de ser det kan de bevidne at han glemmer det og derved har du en lidt stærkere sag i statsforvaltningen hvis det kommer så langt. Desuden kan de evt ringe efter politiet så de forhåbentlig kan fortælle ham det ikke er okay.
Og den sidste ting jeg tænker er: har i fælles forældremyndighed? For hvis den ene og alene er din, kan du for dit barns skyld, hoppe ned på hans niveau og fortælle ham at hvis han gør det igen, vil du fortælle børnehaven at de ikke må udlevere jeres barn til ham og han så må hente hjemme ved dig. Det er et magtspil som jeg foragter, men kommer det til barnets sikkerhed og tarv, vil jeg ikke tøve med at sætte det i værk. Husk det er ham der har lavet en brøler.
Anmeld