hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Benjamins'mor

Jeg ville blive rasende!

Ikke mindst får han en bøde, barnet kan også komme grueligt tilskade hvis uheldet er ude!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Du kan godt nok også tro at jeg eksploderede, men jeg kunne jo ikke vise det foran vores barn. Da jeg kom inden for mine egne døre røg der nogle heftige sms'er igennem luften. Han skrev "jeg gør det aldrig igen" - men jeg tror overhovedet ikke på ham, det siger han da bare for at få mig til at klappe i.

Det værste er, at vores dreng har vist mig hvordan man sidder uden autostolen, men jeg overhovedet ikke har fattet mistanke. Troede simpelthen ikke man kunne være så uansvarlig.

Vil forsøge at se om jeg kan så fat i statsforvaltningen, men er ret sikker på at de intet kan gøre (sagt ud fra tidligere erfaring). Øv hvor er det bare ikke særligt sjovt det her.

kNej du kan ikke som

Anmeld

4. januar 2012

Angelspot

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Han har selv et bilsæde, jeg var på ingen måder klar over at han tager sædet ud af sin bil og derfor kunne glemme det.

Jeg dirrer stadig af raseri. Han stod bare stolt og fortalte mig om det til en overlevering. Hvad tænker han på? Jeg kunne jo ikke sige så meget, da vores barn stod der - men du kan bande på at der røg nogle sms'er afsted til ham da jeg kom hjem.

At han ALDRIG i sit liv har overholdt en hastighedsgrænse eller så meget som en parkeringsregel forsimpler ikke min frygt eller formindsker mit raseri.

Jeg vil prøve at høre institutionen om de kan være behjælpelige med at spørge ham, men jeg tror ikke de vil have noget med det at gøre.

Øv hvor en træls situation, netop fordi du står magtesløs! At han så bare står og fortæller dig det, gør jo netop at han bare vil vise dig at du ikke har noget som helst at bestemme når det er ham der har barnet. Sikke en skid! Han vil sikkert gøre det igen bare for at provokere, hvor er det altså tarveligt når det er dit barn der kan ende med at betale prisen!!

Lidt æregeligt at han har sit eget bilsæde for ellers kunne du have tilbudt at stille det i bærnehaven ved aflevering så han er sikker på at have det ved afhentning. 

Men jeg synes det er helt fair at fortælle børnehaven at han har kørt med dit barn i biolen uden autostol og at du meget gerne vil have at de tjekker han husker det når han henter. Hvis de ser det kan de bevidne at han glemmer det og derved har du en lidt stærkere sag i statsforvaltningen hvis det kommer så langt. Desuden kan de evt ringe efter politiet så de forhåbentlig kan fortælle ham det ikke er okay.

Og den sidste ting jeg tænker er: har i fælles forældremyndighed? For hvis den ene og alene er din, kan du for dit barns skyld, hoppe ned på hans niveau og fortælle ham at hvis han gør det igen, vil du fortælle børnehaven at de ikke må udlevere jeres barn til ham og han så må hente hjemme ved dig. Det er et magtspil som jeg foragter, men kommer det til barnets sikkerhed og tarv, vil jeg ikke tøve med at sætte det i værk. Husk det er ham der har lavet en brøler.

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville blive rasende!

Ikke mindst får han en bøde, barnet kan også komme grueligt tilskade hvis uheldet er ude!

Han er ligeglad med bøder og/eller klip i kørekortet ... og selvom det lyder strengt, så tror jeg også han er ligeglad med vores barns ve og vel skulle uheldet være ude. Han vil i hvert fald aldrig påtage sig nogen form for skyld.

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

Øv hvor en træls situation, netop fordi du står magtesløs! At han så bare står og fortæller dig det, gør jo netop at han bare vil vise dig at du ikke har noget som helst at bestemme når det er ham der har barnet. Sikke en skid! Han vil sikkert gøre det igen bare for at provokere, hvor er det altså tarveligt når det er dit barn der kan ende med at betale prisen!!

Lidt æregeligt at han har sit eget bilsæde for ellers kunne du have tilbudt at stille det i bærnehaven ved aflevering så han er sikker på at have det ved afhentning. 

Men jeg synes det er helt fair at fortælle børnehaven at han har kørt med dit barn i biolen uden autostol og at du meget gerne vil have at de tjekker han husker det når han henter. Hvis de ser det kan de bevidne at han glemmer det og derved har du en lidt stærkere sag i statsforvaltningen hvis det kommer så langt. Desuden kan de evt ringe efter politiet så de forhåbentlig kan fortælle ham det ikke er okay.

Og den sidste ting jeg tænker er: har i fælles forældremyndighed? For hvis den ene og alene er din, kan du for dit barns skyld, hoppe ned på hans niveau og fortælle ham at hvis han gør det igen, vil du fortælle børnehaven at de ikke må udlevere jeres barn til ham og han så må hente hjemme ved dig. Det er et magtspil som jeg foragter, men kommer det til barnets sikkerhed og tarv, vil jeg ikke tøve med at sætte det i værk. Husk det er ham der har lavet en brøler.

Ja det er noget værre møg. Du har opsummeret grundproblemet rigtigt godt her. Han gør hvad han kan for at vise han har magten over mig eller måske blot over situationen.

At han så løber en risiko med vores barns liv er tilsyneladende ikke noget han skænker en tanke. Bliver simpelthen rasende af bare at skrive sætningen.

Børnehaven har tidligere meldt ud at alt hvad der sker når han krydser dørtærsklen, kan de ikke blande sig i. Det er jo også rigtigt, det kan jeg sagtens se Det er bare ikke rimeligt, at der ikke er noget som helst man kan gøre i statsforvaltningens regi, når sådanne situationer opstår. Han bryder jo loven og bruger vores barn til at gøre det! Aggghhr

Anmeld

4. januar 2012

Angelspot

Anonym skriver:

Ja det er noget værre møg. Du har opsummeret grundproblemet rigtigt godt her. Han gør hvad han kan for at vise han har magten over mig eller måske blot over situationen.

At han så løber en risiko med vores barns liv er tilsyneladende ikke noget han skænker en tanke. Bliver simpelthen rasende af bare at skrive sætningen.

Børnehaven har tidligere meldt ud at alt hvad der sker når han krydser dørtærsklen, kan de ikke blande sig i. Det er jo også rigtigt, det kan jeg sagtens se Det er bare ikke rimeligt, at der ikke er noget som helst man kan gøre i statsforvaltningens regi, når sådanne situationer opstår. Han bryder jo loven og bruger vores barn til at gøre det! Aggghhr

Undskyld, men jeg synes det er en gang fis, når de fra børnehavens side melder ud at de ikke kan gøre noget. Som enhver anden borger i Danmark har man mulighed (ved ikke om det også er en pligt) for at anmelde når nogen gør noget ulovligt. Nu har jeg selv arbejdet i en børnehave og ved godt at man ikke kan blande sig særlig meget når forældrene forlader børnehaven, men ligesom jeg engang har anmeldt en spritbillist vil jeg sagtens kunne anmelde faderen for at køre ulovligt med sit barn. Så den gir jeg ikke en rød reje for, det er da virkelig at vaske sine hænder og ikke tage ansvar for det de ser! 

Jeg synes han lyder som en dum skid når han har de tanker om dig, netop fordi det går ud over barnet. Jeg har selv en far der opførte sig på den måde overfor min mor, så ved at det vil præge længe, i dag tager jeg stadig afstand til min far. Men det er en anden historie, jeg håber virkelig du har fuldt forældremyndighed hvis han kan gøre sådan noget for at trodse dig, ellers vil jeg håbe at du får det på et tidspunkt. Håber bare dit barn kommer godt igennem det Og du også naturligvis  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.