Endnu et grød spørgsmål!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Alexander&Lærke

Har en lille pige som har fået smag for hirsegrød den fra beauvais, med pære og banan. Har ellers købt den fineste risgrødsmel fra en helsekost butik til den nettesum af 57 kr, men om hun vil spise det, nej tak det ryger lige ud igen.

Har forsøgt af flere gange og med flere dage imellem, og med hjemmekogt æblemos, men nej tak mor, kun hirsegrøden glider ned, den glider tilgengæld og helt sikket ned, pigebarnet sidder med åben mund og vil bare have mere....

Nå men mor giver ikke helt op, vil forsøge at lave det selv altså hirsegrød, men hvordan laves det, havd skal jeg bruge til det, og ligger en inde med en opskrift på det. Jeg har i superbrugsen idag for at se om jeg kunne finde noget til det men kunne ikke finde noget som hed hirse...

Hvis det ikke lykkes med hjemmelavede grød, kan hun så leve af det der købe grød?  Det er godt nok meget mod min vilje at give sådan noget, min søn fik det kun hvis vi var ude på tur ellers kogte jeg alt selv.... da jeg ikke helt tror på at man kan leve af det grødpulver, men jeg aner det faktik ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Nea85

Jeg kan anbefale dig denne: http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaed boernSmaaboern2011.pdf
Jeg fik den af min sundhedsplejerske..

Det, du skal købe til hirsegrød, er hirseflager. De fås i føtex, har ikke kigget efter det andre steder

Anmeld

3. januar 2012

serinasmor

mange børn har levet fint en måned eller 2 på købegrød

evt supleret op med kartoffelmos/grøntsagsmos til et andet måltid

der er masser af kallorier i og det hænger ernæringsmæssigt udemærket sammen ...

du bestemmer helt selv om du vælger at gå øko/helse/overskudsmor- vejen .. men syntes bare du skulle vide at spytter hun alt andet ud så er det altså også ok

Anmeld

4. januar 2012

Tona

Mette&Alexander skriver:

Har en lille pige som har fået smag for hirsegrød den fra beauvais, med pære og banan. Har ellers købt den fineste risgrødsmel fra en helsekost butik til den nettesum af 57 kr, men om hun vil spise det, nej tak det ryger lige ud igen.

Har forsøgt af flere gange og med flere dage imellem, og med hjemmekogt æblemos, men nej tak mor, kun hirsegrøden glider ned, den glider tilgengæld og helt sikket ned, pigebarnet sidder med åben mund og vil bare have mere....

Nå men mor giver ikke helt op, vil forsøge at lave det selv altså hirsegrød, men hvordan laves det, havd skal jeg bruge til det, og ligger en inde med en opskrift på det. Jeg har i superbrugsen idag for at se om jeg kunne finde noget til det men kunne ikke finde noget som hed hirse...

Hvis det ikke lykkes med hjemmelavede grød, kan hun så leve af det der købe grød?  Det er godt nok meget mod min vilje at give sådan noget, min søn fik det kun hvis vi var ude på tur ellers kogte jeg alt selv.... da jeg ikke helt tror på at man kan leve af det grødpulver, men jeg aner det faktik ikke?

Den der bog som en anden anbefaler den har jeg også haft stor glæde af da jeg skulle lære at lave grød til Amanda.

Det falder mig ind, at hvad nu hvis du prøver at lave grøden selv og så blander en ordentlig stak købegrød i så det smager af det og så gradvist "trapper ned" med købegrøden indtil det er ren hjemmelavet grød igen? Dog gjorde jeg altid det at jeg i den hjemmelavede grød rørte en sjat frugtmos i (bare en skefuld ca) for ellers er den godt nok lidt trist. Desuden er det kun godt med lidt frugtmos i starten af hensyn til at de har godt af lidt ekstra høj energisammensætning  Man kan sagtens købe øko frugtmos uden sukker rigtig billigt. Faktisk tit billigere end du kan lave den selv

Anmeld

4. januar 2012

Lotus86

Det er ligesom min søn, han sværger altså også til pulvergrød frem for mit hjemmelavede Han er 6 mdr. nu, og han lever stadig i bedste velgående

Anmeld

4. januar 2012

*Louise*

serinasmor skriver:

mange børn har levet fint en måned eller 2 på købegrød

evt supleret op med kartoffelmos/grøntsagsmos til et andet måltid

der er masser af kallorier i og det hænger ernæringsmæssigt udemærket sammen ...

du bestemmer helt selv om du vælger at gå øko/helse/overskudsmor- vejen .. men syntes bare du skulle vide at spytter hun alt andet ud så er det altså også ok

Undskyld, men hvordan skal det allerførste du skriver forstås???? 

Anmeld

4. januar 2012

birthee

Herhjemme lever Caroline fint af pulvergrød... Det fik storebror også, og han har det da fint idag hvor han er 4½ år

Når hun bliver ældre, vil jeg anbefale dig de der grødblandinger fra urtekram - dem har jeg fået Caroline til at spise, ved at blande det med pulvergrød, og så langsomt lave det til mere og mere af den "rigtige" grød, så hun ikke opdagede at pulvergrøden blev stoppet... hun får dog stadig pulvergrød de dage hvor der ikke lige er tid til at kokkere helt vildt, samt når vi er i byen...

Anmeld

4. januar 2012

Mother-love

Du skal bruge hirseflager de ligger typisk sammen med melprodukterne. Jeg kunne ikke få isabella til at spise mit hjemmelavet grød, hverken hirse,ris eller majs. Og hun fik ekstrem forstoppelse af de der købe nogen så hun fik mos. Frugtmos til middag og grønsagsmos til aften. Tror nu ikke som sådan at der er noget galt med det der købe noget. Jeg laver også selv frugtmos. Og vil helst lave det hele selv. Men det er ligeså meget fordi så ved jeg at chancen for at Isabella får hård mave er mindre. Men synes det er okay hvis dit barn bare skal have det der købe noget indtil hun begynder og kan få havregrød og øllebrød og den slags. For var det så dårligt så tror jeg ikke de havde så stort salg af det. Så tror bare du skal acceptere at din datter kun vil have det. Men self prøve at give hende andre slags indimellem. Så hun også prøver andre ting

Anmeld

4. januar 2012

Alexander&Lærke

Nea85 skriver:

Jeg kan anbefale dig denne: http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaed boernSmaaboern2011.pdf
Jeg fik den af min sundhedsplejerske..

Det, du skal købe til hirsegrød, er hirseflager. De fås i føtex, har ikke kigget efter det andre steder

ok tak, en fra min mødregruppe har også lige fortalt med i dag, atd ete r hirseflager jeg skal bruge. 

Jeg har også fået en bog af min sp om kost, emn synets bare ikke dere r opskrifter, så vil da lige kigge på dit link, tak

Anmeld

4. januar 2012

Alexander&Lærke

Amandas-mor skriver:

Den der bog som en anden anbefaler den har jeg også haft stor glæde af da jeg skulle lære at lave grød til Amanda.

Det falder mig ind, at hvad nu hvis du prøver at lave grøden selv og så blander en ordentlig stak købegrød i så det smager af det og så gradvist "trapper ned" med købegrøden indtil det er ren hjemmelavet grød igen? Dog gjorde jeg altid det at jeg i den hjemmelavede grød rørte en sjat frugtmos i (bare en skefuld ca) for ellers er den godt nok lidt trist. Desuden er det kun godt med lidt frugtmos i starten af hensyn til at de har godt af lidt ekstra høj energisammensætning  Man kan sagtens købe øko frugtmos uden sukker rigtig billigt. Faktisk tit billigere end du kan lave den selv

Ja det er en god ide at blande det med noget andet hjemmelavede, forsøgte idag med kartoffelmos og det gik nogenlunde, tror godt hun kunne smage at det ikke vr ren hirse, de er ikke nemme at snyde

men vil da prøve med det rismels grød jeg har også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.