Hjælp - han skriger helt vildt når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Ryberg

Ja vi er noget frustrerede herhjemme.. og ved ikke helt hvad vi skal stille op.. ville høre om andre har oplevet det samme, eller har noget erfaring i den retning.

Når vi pusler Lasse, skriger han ikke når han ligger ned eller når vi tager tøjet af ham osv. men i det øjeblik bleen bliver taget af, og vi skal igang med at vaske ham, begynder han at brokke sig.... men når vi skal vaske tissegøjen... så SKRIGER han.. VRIDER sig.. og ryster nærmest i benene.....

Vi aner ikke hvad det kan være.. gør det ondt? vi har haft ham til lægen som var lidt useriøs omkring det, og sagde han nok bare havde haft en oplevelse eller var lidt følsom..

Dagplejen oplever det samme.. bare man kigger på den... eksploderer han nærmest..
Nogen gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Ryberg

Den forsvandt meget hurtigt...

har virkelig behov for lidt meninger, da det fylder en del i mit hjerte...

Anmeld

3. januar 2012

Gaia

Desværre ved jeg ike hvad det kan være. Har selv en pige. Men kan sige så meget at hun er meget imod at få rengjort hendes privat dele, når der er afføring. Vi er dog kommet lang ved at prøve at gøre pusle situationen hyggelig. Evt. Give hende en klud så hun kan vaske med. Ellers så snakker vi, fortæller hvad vi gør, synger og finder spændende ting hun kan underholde sig med imens. Måske jeres dreng bare ikke kan lide at blive rørt på hans private dele? Jeg tænker det kunne være det. 

Anmeld

3. januar 2012

Gaia

Nå ja prøv at lade ham rende nøgen rundt derhjemme, så han kan se, rør osv. Og lære hans krop at kende. Måske han er utryg ved det " mærkelige" der hænger mellem benene og derfor kan han ikke lide at der røres eller kigges. Så måske han selv skal røre og kigge lidt og finde ud af at den jo sådan set er helt okay

Anmeld

3. januar 2012

Ryberg

Gaia skriver:

Desværre ved jeg ike hvad det kan være. Har selv en pige. Men kan sige så meget at hun er meget imod at få rengjort hendes privat dele, når der er afføring. Vi er dog kommet lang ved at prøve at gøre pusle situationen hyggelig. Evt. Give hende en klud så hun kan vaske med. Ellers så snakker vi, fortæller hvad vi gør, synger og finder spændende ting hun kan underholde sig med imens. Måske jeres dreng bare ikke kan lide at blive rørt på hans private dele? Jeg tænker det kunne være det. 

Tak for svar !

Vi gør også alt for at gøre det hyggeligt, snakker, viser ham alle de ting der er klistret fast på siderne han kan kigge på, vi har købt en bamse som han elsker som vi også prøver at tænde... synge har vi også prøvet...
Han får sin putteklud, sin sut.. jamen vi har snart prøvet alt..
Det er bare så hårdt at se.. for det virker som om der er noget galt hvis du forstår?

Det er ikke kun når det er afføring....

selvfølgelig må det ikke være rart at blive vasket der, hvis man er lidt følsom.. men når han direkte ryster i benene når han skriger.. det er nok det der gør mig mest ked af det..

Anmeld

3. januar 2012

Ryberg

Gaia skriver:

Nå ja prøv at lade ham rende nøgen rundt derhjemme, så han kan se, rør osv. Og lære hans krop at kende. Måske han er utryg ved det " mærkelige" der hænger mellem benene og derfor kan han ikke lide at der røres eller kigges. Så måske han selv skal røre og kigge lidt og finde ud af at den jo sådan set er helt okay

aahh.. ja det vil jeg da lige overveje ... det kunne være en rigtig god ide.. måske det kunne hjælpe..

Tak for det

Anmeld

3. januar 2012

Gaia

Det var da så lidt . Jo ofte man lige glemme betydning af at få lov at rende nøgen rundt fordi det bare er nemmere og mindre risiko for små uheld, hvis de har ble på. Sådan har vi deti hvert fald herhjemme. Her må vi oså huske os på, at hun nogle gange skal have lov at rende rundt uden noget, så hun lære hendes krop at kende . Håber det kan hjælpe jer at han render rundt uden ble tænker han vil blive mere tryg ved den  

Anmeld

3. januar 2012

Ryberg

Gaia skriver:

Det var da så lidt . Jo ofte man lige glemme betydning af at få lov at rende nøgen rundt fordi det bare er nemmere og mindre risiko for små uheld, hvis de har ble på. Sådan har vi deti hvert fald herhjemme. Her må vi oså huske os på, at hun nogle gange skal have lov at rende rundt uden noget, så hun lære hendes krop at kende . Håber det kan hjælpe jer at han render rundt uden ble tænker han vil blive mere tryg ved det  

det er netop pga de små uheld... eller rettere sagt, de store uheld.. hver gang han har bar røv, så har han overskidt gulvet.. så derfor har vi ikke været flittige med at lade ham rende rundt i bar numse

Men hvis det skulle være løsningen på det her problem.. så tørrer jeg gladeligt op hver aften.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.