Hvad spiser jeres 6 mdr. gamle baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.787 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

lycly

Det her er primært til jer som startede på skemad før de 6 måneder

Julia er 6 måneder lige om lidt (OMG i øvrigt!) og har jo fået grød siden hun var lidt over 4 måneder. Hun får oftest kun 1 måltid om dagen erstattet med grød, nogen gange 2, men så skal der lige sluttes af med flaske ved det andet måltid. 

Når de bliver de 6 måneder, så er det jo at mælk ikke er nok, og de skal til at have noget mere. Problemet er bare, at jeg har prøvet at introducere kartoffelmos for hende flere gange, men hun vil så absolut ikke spise det. Hun vil heller ikke have det der pulvergrød, det SKAL være hjemmelavet majsgrød. Men det synes jeg bare bliver for kedeligt, og mætter måske ikke nok, nu når hun er så gammel. 

Hvad spiser/spiste jeres? Og tog det lidt tid før de begyndte at blive "gode" til at spise alt muligt forskelligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

lycly

Slet ingen?

Anmeld

3. januar 2012

nissen

Vi startede med grød da han var 5 mdr. og jeg valgte fra starten af veksle mellem både ris, majs og boghvede - netop for at han skulle vænne sig til forskellige smagsoplevelser. Det tog en uges tid, men så spiste han gladeligt det hele - uden frugtmos :-)

På et tidspunkt (kan altså ikke huske hvornår) blev hirsegrød også en del af menuen og ligeså blev sveske-, abrikos- og æblemos som topping på grøden. Efter 2-3 uger introducerede vi kartoffelmos til aften.

Nu er han 6 mdr. og spiser fortsat alt hvad vi byder ham :-) Jeg spiser havregrød sammen med ham om morgenen, han får grød til frokost (én af de fire tidligere nævnte varianter) og kartoffelmos med forskellige grøntsager til aften. Han bliver altid tilbudt brystet før eller efter hvert grød/mos måltid så jeg er sikker på at han ikke er tørstig - han har nemlig ikke fundet fidusen i vand endnu...

Jeg har ladet mig inspirere af blw (baby-led weaning) og giver ham ofte noget at gnave i når han er færdig med sin grød/mos. I morges delte vi en pære, til frokost var det agurkestave og til aften fik han et stykke hvidløgsflutes at gnave i. Han har også fået broccoli- og blomkålsbuketter, en hel kogt gulerod, en hel kogt kartoffel og en banan at gnave i. Han nyder det i fulde drag!

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget :-)

Anmeld

3. januar 2012

lycly

nissen skriver:

Vi startede med grød da han var 5 mdr. og jeg valgte fra starten af veksle mellem både ris, majs og boghvede - netop for at han skulle vænne sig til forskellige smagsoplevelser. Det tog en uges tid, men så spiste han gladeligt det hele - uden frugtmos :-)

På et tidspunkt (kan altså ikke huske hvornår) blev hirsegrød også en del af menuen og ligeså blev sveske-, abrikos- og æblemos som topping på grøden. Efter 2-3 uger introducerede vi kartoffelmos til aften.

Nu er han 6 mdr. og spiser fortsat alt hvad vi byder ham :-) Jeg spiser havregrød sammen med ham om morgenen, han får grød til frokost (én af de fire tidligere nævnte varianter) og kartoffelmos med forskellige grøntsager til aften. Han bliver altid tilbudt brystet før eller efter hvert grød/mos måltid så jeg er sikker på at han ikke er tørstig - han har nemlig ikke fundet fidusen i vand endnu...

Jeg har ladet mig inspirere af blw (baby-led weaning) og giver ham ofte noget at gnave i når han er færdig med sin grød/mos. I morges delte vi en pære, til frokost var det agurkestave og til aften fik han et stykke hvidløgsflutes at gnave i. Han har også fået broccoli- og blomkålsbuketter, en hel kogt gulerod, en hel kogt kartoffel og en banan at gnave i. Han nyder det i fulde drag!

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget :-)

Tak for dit svar Var det sværere at få ham til at spise grøntsagsmos eller spiste han det bare med det samme, da han fik det tilbudt ? 

Har godt hørt om det der blw, men har været lidt skeptisk fordi jeg synes det er meget tidligt at give hende brød og sådan. Men det lyder da som om at det fungerer fint?

Anmeld

4. januar 2012

nissen

Han spiste mos med god appetit fra første dag han fik det budt :-)

Det eneste han indtil videre ikke har villet spise er kiwi - men det betyder ikke at han bliver helt fri for det i fremtiden ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.