Vi startede med grød da han var 5 mdr. og jeg valgte fra starten af veksle mellem både ris, majs og boghvede - netop for at han skulle vænne sig til forskellige smagsoplevelser. Det tog en uges tid, men så spiste han gladeligt det hele - uden frugtmos :-)
På et tidspunkt (kan altså ikke huske hvornår) blev hirsegrød også en del af menuen og ligeså blev sveske-, abrikos- og æblemos som topping på grøden. Efter 2-3 uger introducerede vi kartoffelmos til aften.
Nu er han 6 mdr. og spiser fortsat alt hvad vi byder ham :-) Jeg spiser havregrød sammen med ham om morgenen, han får grød til frokost (én af de fire tidligere nævnte varianter) og kartoffelmos med forskellige grøntsager til aften. Han bliver altid tilbudt brystet før eller efter hvert grød/mos måltid så jeg er sikker på at han ikke er tørstig - han har nemlig ikke fundet fidusen i vand endnu...
Jeg har ladet mig inspirere af blw (baby-led weaning) og giver ham ofte noget at gnave i når han er færdig med sin grød/mos. I morges delte vi en pære, til frokost var det agurkestave og til aften fik han et stykke hvidløgsflutes at gnave i. Han har også fået broccoli- og blomkålsbuketter, en hel kogt gulerod, en hel kogt kartoffel og en banan at gnave i. Han nyder det i fulde drag!
Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget :-)
Anmeld