Pasning og mor på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Mussen2

Jeg er netop gået på barsel, med tusinde gøremål og planer om alt muligt inden lillebror melder sin ankomst. Jeg har tænkt mig at afleverer min datter i DPstadig , men med kortere dage. Jeg afleverer 8.15-8.30 og vil så hente ved 14.30-15 tiden. Her i starten bliver det nok lidt senere da jeg har SÅ mange praktiske gøremål. Ogsånskal hunselvfølgelig have fridage i ny og næ....men til tider føler jeussel lidt ussel ved at have "fri" og så have barn i pasning .

Hvad tænker og gør/ gjorde i andre?k

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Nessie

Jeg tænker at en fridag ind i mellem er fint, men at storesøster ellers har bedst af at komme afsted, og have en normal dagligdag, så der ikke sker for store ændringer når lillebror kommer og tager meget af mors tid

Nyd du bare din barsel, uden dårlig samvittighed

Anmeld

3. januar 2012

MinNoah

Synes det er helt fint at sende hende i dagpleje!  Jeg holder selv fri indimellem hvor jeg sender min dreng afsted...

Anmeld

3. januar 2012

eliasogmor

Mussen2 skriver:

Jeg er netop gået på barsel, med tusinde gøremål og planer om alt muligt inden lillebror melder sin ankomst. Jeg har tænkt mig at afleverer min datter i DPstadig , men med kortere dage. Jeg afleverer 8.15-8.30 og vil så hente ved 14.30-15 tiden. Her i starten bliver det nok lidt senere da jeg har SÅ mange praktiske gøremål. Ogsånskal hunselvfølgelig have fridage i ny og næ....men til tider føler jeussel lidt ussel ved at have "fri" og så have barn i pasning .

uhh den følelse havde jeg også i starten af graviditeten.. men så tænkte jeg at det er helt okay,  for hvad skulle storebror dog lave hjemme når den bette kræver alt opmærksomhed i starten....

Anmeld

3. januar 2012

Rosengreen

Mussen2 skriver:

Du skal overhovedet ikke føle dig ussel! Jeg synes du gør det helt rigtige. Jeg har i forbindelse med mit arbejde i vuggestue oplevet børn, hvis mor gik på barsel, som var afted fra 7.00 til 16.30. også før barnet blev født. 

Jeg vil gøre det samme som dig. Korte dage og enkelte fridage i ny og næ. De har jo også godt af at være afsted og lege med deres kammerater. 

Anmeld

3. januar 2012

Silas&Mille

Jeg synes det er helt fint at de små kommer i pasning selvom man går hjemme.

Silas startede i DP for 2 måneder siden og jeg har termin med hans lillesøster om en lille månedstid. Men han har ikke været meget hjemme, med mindre vores DP'er har holdt fri/ferie, for han er SÅ glad for at være der henne og han udvikler sig helt vildt

Jeg havde det lidt skidt med det i starten, men efter en uges tid hvor jeg kunne se hvor godt det var for ham kunne jeg godt se at det var et rigtig godt valg af os, trods det at jeg stadig går hjemme og skal gå hjemme frem til september/oktober måneder.

Anmeld

3. januar 2012

Mussen2

SilasMor skriver:

Jeg synes det er helt fint at de små kommer i pasning selvom man går hjemme.

Silas startede i DP for 2 måneder siden og jeg har termin med hans lillesøster om en lille månedstid. Men han har ikke været meget hjemme, med mindre vores DP'er har holdt fri/ferie, for han er SÅ glad for at være der henne og han udvikler sig helt vildt

Jeg havde det lidt skidt med det i starten, men efter en uges tid hvor jeg kunne se hvor godt det var for ham kunne jeg godt se at det var et rigtig godt valg af os, trods det at jeg stadig går hjemme og skal gå hjemme frem til september/oktober måneder.

Åh det er godt at høre. Altså inderst inde har jeg det heller ikke skidt med det fordi jeg synes det er rigtigt, men det er nok hvad andre tænker, jeg tænker på. Herunder DP. Men ved der lige harværet en af de andre forældre som har været på barsel og de praktiserede samme princip.

Anmeld

3. januar 2012

Mussen2

Tak for svar alle sammen. Jeg vil prøve at nyde det i stedet for at bekymre mig om hvad andre tænker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.