Grød/Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Sandra29

Hej Alle sammen.

Hvornår må man tidligst begyndte på noget grød/vælling. Min søn er nu lige knap 3 måneder og er helt med på at det pt er for tidligt, men sker der noget hvis man begynder en uge før de 4 måneder eller hvordan??

Grunden til jeg spørger er at jeg i slut februar skal fortsætte mit studie, han bliver 4 måneder den 12/2-12 - men det kunne jo være rart at han var lidt trænet inden farmand skulle have ham de gange jeg skal på skole (det er efteruddannelse, så jeg skal kun gå i skole ganske få gange fordelt over 4 måneder).

Vi træner allerede nu ske i munden, da han hver dag får sine d-dråber på en ske - så håber når den tid kommer han har vendt sig til skeen.

Gode råd modtages gerne - da jeg meget gerne vil fortsætte mit studie, nu hvor jeg jo alligevel går på barsel og har mulighed for at få læst når lillemanden sover middagslur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Pige2009

Sandra29 skriver:

Hej Alle sammen.

Hvornår må man tidligst begyndte på noget grød/vælling. Min søn er nu lige knap 3 måneder og er helt med på at det pt er for tidligt, men sker der noget hvis man begynder en uge før de 4 måneder eller hvordan??

Grunden til jeg spørger er at jeg i slut februar skal fortsætte mit studie, han bliver 4 måneder den 12/2-12 - men det kunne jo være rart at han var lidt trænet inden farmand skulle have ham de gange jeg skal på skole (det er efteruddannelse, så jeg skal kun gå i skole ganske få gange fordelt over 4 måneder).

Vi træner allerede nu ske i munden, da han hver dag får sine d-dråber på en ske - så håber når den tid kommer han har vendt sig til skeen.

Gode råd modtages gerne - da jeg meget gerne vil fortsætte mit studie, nu hvor jeg jo alligevel går på barsel og har mulighed for at få læst når lillemanden sover middagslur.

Du kan jo allerede nu begynde at malke lidt ud. Jeg ville ikke begynde en dag før 4 mdr., såfremt han stadig bliver fint mæt af din mælk. Jo længere du kan amme, desto bedre

Anmeld

3. januar 2012

MorEllen

Sandra29 skriver:

Hej Alle sammen.

I udgangspunktet ville jeg vente med det til at bliver gamel nok.. Og farmand kan måske give ham MME på flaske? Efter min mening ville det vært bedre end at give han grød -som hans mave måske ikke er helt klar for endu...

Du kan jo prøve at høre med din sundhedsplejerske, hun har sikkert et godt svar til dig
Og held og lykke med din uddannelse!! Kan godt forstå at du vil igang med det

Anmeld

3. januar 2012

Sandra29

Problemet er at han ikke er super glad for flasken, han tager den, men bliver som regel meget ked inden han til sidst vil tage den, og jeg ville være ked af at give farmand sådan en dårlig oplevelse. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe med at amme pga vi starter lidt op på grød - han skal da stadig have sin mælk.

Anmeld

3. januar 2012

Mother-love

Isabella startede på vælling da hun var 2,5 mdr. Og hun startede på grød da hun var 3,5 mdr og det var i råd af sp. Hun gad ikke vælling mere da hun begyndte på grød. Men vil self råde dig til at vente så lang tid som muligt. For det kan godt giveen masse forstoppelse fordi deres system ikke er klar til grøden før efter de 4 mdr. Som de nu har rykket til 6 mdr. Men jeg ville ikke have gjort det anerledes da Isabella ikke kunne mættes på bare mme. Vi har haft problemer med at hun var sulten hele tiden fra dag et af. Så gør hvad du føler. Og evt. Snak med sp. Men de er der jo kun til at råde og vejlede. Det er dig der bestemmer i sidste ende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.