Jeg står i den situation at min datter skal starte i børnehave d. 16 denne mdr. Problemet er så at jeg først idag har fået kendskab til vores skema (læser til sygeplejerske) hvor det viser sig at jeg har obligatoriske timer fra 8.10 - 11.50. Har det helt vildt skidt med evt. at være nødsaget til at sende hende alene afsted på hendes første dag i børnehaven i 4 timer. Det synes jeg er voldtsomt mange timer for en 3 årig alene på sin første dag. Heldigvis ligger børnehaven klods op af vuggestuen hun går i nu (ikke en kombi dog), så mange af de børn hun har gået på stue med i vuggeren, er i lige netop denne børnehave = kendte ansigter og forældre. Vi skal på besøg nogle gange inden hun starter om 14 dage, så hun kan se stedet, de voksne og børnene på de 2 stuer. Men på trods af dette, begynder min mave allerede nu at slå knuder ikke at have andre muligheder. Mit netværk er ikke en mulighed, da min mor befinder sig i Aalborg, min far i Vrå (er stadig på arbejdsmarkedet). Mine to nærmeste venner arbejder også begge to, og ville ikke kunne tage med hende i et par timer den første dag, og tja det var det netværk. Har i nogle super gode forslag, og hvad havde i evt. selv gjort i denne situation?
Anmeld