Hvad plejer I at spise til frikadeller...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

Benjamins'mor

Vi plejer at spise ris eller kartofler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

nusenjo88

Kogte porrer, bønner, broccoli og så ville jeg helt klar vælge tzatiki (staves) som "sovs"

Anmeld

2. januar 2012

sne190810

Vi har altid fået pasta og spinat hjemme hos mine forældre

Anmeld

2. januar 2012

*Sofie*

sne190810 skriver:

Vi har altid fået pasta og spinat hjemme hos mine forældre

Altså spinat som i stuvet spinat, eller?

Anmeld

2. januar 2012

M (:

Ellers er det lækkert at "wokke" nogle friske grøntsager så de stadig har lidt bid.. F.eks. porre, broccoli, tomater, champignon osv. 

Anmeld

2. januar 2012

M (:

*Sofie* skriver:

Hvordan laver du stuvet hvidkål?  

Stuvet hvidkål:
½ hvidkålshoved (ca. 750 g) 
2 dl vand ½ tsk. salt
3 spsk. hvedemel 
5 dl letmælk 
1 knsp. stødt muskat (kan udelades)

Snit hvidkålshovedet i strimler. Damp hvidkålen mør i vandet under låg i ca. 5 min.
Tilsæt de 4 dl mælk og ryst det sidste mælk sammen med mel og jævn stuvningen hermed. Lad stuvningen koge sammen i 5 min. Smag til med salt, peber og muskat.

- Alternativt kan der laves en opbagt sovs med smør, mel, lidt mælk og vandet fra hvidkålen, hvori hvidkålen vendes efterfølgende. Smages til med salt, peber og evt. muskat.

Anmeld

2. januar 2012

*Sofie*

M (: skriver:

Stuvet hvidkål:
½ hvidkålshoved (ca. 750 g) 
2 dl vand ½ tsk. salt
3 spsk. hvedemel 
5 dl letmælk 
1 knsp. stødt muskat (kan udelades)

Snit hvidkålshovedet i strimler. Damp hvidkålen mør i vandet under låg i ca. 5 min.
Tilsæt de 4 dl mælk og ryst det sidste mælk sammen med mel og jævn stuvningen hermed. Lad stuvningen koge sammen i 5 min. Smag til med salt, peber og muskat.

- Alternativt kan der laves en opbagt sovs med smør, mel, lidt mælk og vandet fra hvidkålen, hvori hvidkålen vendes efterfølgende. Smages til med salt, peber og evt. muskat.

Tusind tak!

Anmeld

2. januar 2012

Lusi

*Sofie* skriver:

Hvordan laver du stuvet hvidkål?  

Skære hvidkål i tynde strimler og koger det lidt. ikke skam koger det, men selvfølgelig så det ik er råt. og så laver du bare en hvid opbagt sovs. smelter smør, putter mel i og rør det sammen til en klump. Hælder vand i, men ik det fra kålen, for så bliver det alt for "kålet " i smagen. Jeg bruger også lidt mælk i. og så når det er smagt til med salt og peber, så vender du bare kålen i.. vi spiser det med kanel på. smager VILDT godt!

Anmeld

2. januar 2012

JacobsMoar

Til kyllingefrikadeller plejer vi at få råskost og frisk (grov)pasta

Anmeld

2. januar 2012

*Sofie*

Lykke86 skriver:

Skære hvidkål i tynde strimler og koger det lidt. ikke skam koger det, men selvfølgelig så det ik er råt. og så laver du bare en hvid opbagt sovs. smelter smør, putter mel i og rør det sammen til en klump. Hælder vand i, men ik det fra kålen, for så bliver det alt for "kålet " i smagen. Jeg bruger også lidt mælk i. og så når det er smagt til med salt og peber, så vender du bare kålen i.. vi spiser det med kanel på. smager VILDT godt!

Tak ska du ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.