A kasse - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal meldes ind i a kasse, for netop ikke at skulle forsørges af kommunen. Jeg starter på sosu udd., men hvilken a - kasse skulle man vælge?
Hvornår er man berettiget til indkomst fra a kassen, når udd. tager et år og man (hvis uheldet er ude) stadig ikke kan finde et job?
Hvor mange timer skal man 'opnå' for at være berettiget osv osv.

Hjælp modtages inderligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

bøgelund

Anonym skriver:

Jeg skal meldes ind i a kasse, for netop ikke at skulle forsørges af kommunen. Jeg starter på sosu udd., men hvilken a - kasse skulle man vælge?
Hvornår er man berettiget til indkomst fra a kassen, når udd. tager et år og man (hvis uheldet er ude) stadig ikke kan finde et job?
Hvor mange timer skal man 'opnå' for at være berettiget osv osv.

Hjælp modtages inderligt!

1) Vælg FOA. de kan svare på alt relevant inden for dit område. og de har forhandlingskompetencer, hvis der en dag skulle komme problemer. det har ASE fx ikke.. 

2)  Anciennitets- og beskæftigelseskravet:

• Krav om mindst 1 års medlemskab og 1924 timers beskæftigelse (som fuldtidsforsikret) og 1258 timers beskæftigelse (som deltidsforsikret) eller 
  • Krav om at du bliver optaget som nyuddannet inden for 14 dage efter afsluttet uddannelse af mindst 18 måneders varighed.

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

bøgelund skriver:

1) Vælg FOA. de kan svare på alt relevant inden for dit område. og de har forhandlingskompetencer, hvis der en dag skulle komme problemer. det har ASE fx ikke.. 

2)  Anciennitets- og beskæftigelseskravet:

• Krav om mindst 1 års medlemskab og 1924 timers beskæftigelse (som fuldtidsforsikret) og 1258 timers beskæftigelse (som deltidsforsikret) eller 
  • Krav om at du bliver optaget som nyuddannet inden for 14 dage efter afsluttet uddannelse af mindst 18 måneders varighed.

Mon de kan hjælpe når Sosu udd. kun tager 14 mdr.
Mange tak for hjælpen!

Anmeld

1. januar 2012

bøgelund

Anonym skriver:

Mon de kan hjælpe når Sosu udd. kun tager 14 mdr.
Mange tak for hjælpen!

ja det er jo så det.. ring og hør dem imorgen.

jeg meldte mig ind inden for 14 dage, men det var efter assistenten, som jo er længere..

nu ved jeg ikke hvor du er fra, men i Odense kommune har de vist noget jobgaranti.. de skal ansatte eleverne i min. 3 mdr efter endt uddannelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.