At være gift på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

jo når du er under udd. kan du sagtens melde dig ind i en akasse, sådan at du kan få der fra når du er færdig, og hvis ikke du kan få job. 

men ja er ikke meget man må få på kh, men hvis du skal på det nu, og ikke lige kan komme ind på udd. så husk at søg om boligsekring  og delvis friplads

du skal dog huske hvis i ejer hus, så kan du ofte ikke få en krone på kh 

Mange tak for god hjælp, sender dig virkelig et stor knus.
Jeg er pt kommet ind på uddannelse, Sosu - kun fordi der ingen job er.
Men hvornår er jeg sikret penge fra a kassen hvis jeg betaler til a - kassen fra dags dato, hvor jeg starter på udd.
Og hvilken a - kasse .... det er en jungle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

Men hvornår er jeg sikret penge fra a kassen hvis jeg betaler til a - kassen fra dags dato, hvor jeg starter på udd.

tillykke med du er kommet ind  og vi skal jo hjælpe hinanden hvor vi kan..

jeg syns du skal ringe til en akasse og forhører dig, hvordan du står  lige med den udd. 

ved du skal være medlem af akassen normalt 1 år, og ved med de der udd der varer 3½ år, der kan man inten være medlem under hele forløbet eller lige som du er udd. sådan var det i hvertfald da min mand bliv udd. for 3 ½ år siden 

så giv dem lige et kald i morgen

held og lykke med din uddannelse 

Anmeld

1. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

min mand er medlem af  detfagligehus, da det var en af de billige, men der er jo også mange andre.

men husk det er akassen du skal stå i for og få penge

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

tillykke med du er kommet ind  og vi skal jo hjælpe hinanden hvor vi kan..

jeg syns du skal ringe til en akasse og forhører dig, hvordan du står  lige med den udd. 

ved du skal være medlem af akassen normalt 1 år, og ved med de der udd der varer 3½ år, der kan man inten være medlem under hele forløbet eller lige som du er udd. sådan var det i hvertfald da min mand bliv udd. for 3 ½ år siden 

så giv dem lige et kald i morgen

held og lykke med din uddannelse 

Ja der er noget om det år. Men er der ikke lige så meget timerne der tæller.... Før man er berettiget til noget fra sin a kasse.

Anmeld

1. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

Ja der er noget om det år. Men er der ikke lige så meget timerne der tæller.... Før man er berettiget til noget fra sin a kasse.

jo er noget med du  skal stå der et år, og ha et fuldtids job i et år kan man sige. men syns lige du skal ringe og forhører dig, nu du kommer under udd. hvordan du står.

finger for du kan få fra akassen bagefter

Anmeld

2. januar 2012

snefnug

Anonym skriver:

Hvad menes der med de 6 mdr.?

At når jeg havde været på kontant hjælp i 6 mdr, ville vi blive tvunget til at hæve pensionsopsparingen også leve af dem

Anmeld

2. januar 2012

kirsti

Anonym skriver:

Kan man det?
Job pt er jo desværre en by i Rusland.
Kan man være/blive gift og være på kontanthjælp.
Vi har også to børn sammen.

det kan du godt men der en række ulemper. Først er der forsørgerpligt, dvs tjener din mand mere end ca 27.000 brutto hvilket udgør hvad to forsørgere på kh vil få kan du ikke få noget, tjener han mindre suppleres der op til i tilsammen får 27.000kr (ca) hver mdr skal der afleveres lønseddel fra din mand før der udbetales kontanthjælp.

Modtager i begge kontanthjælp vil i falde i kontanthjælp da loftet ikke er ret højt. Herudover vil de kunne stoppe begges kontanthjælp hvis f.eks den ene af jeg ikke opfylder rådighedsforpligtelsen som bla at deltage i aktivering

Generelt er du dårligere stillet som gift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.