Akut boligsøgende? Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.418 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej Allesammen.

Jeg har brug for lidt hjælp som jeg håber i kan hjælpe mig med derude. 

Hvornår kan man komme foran i køen når man søger bolig?? Jeg har i Torsdags skrevet kæresten og jeg op til lejligheder rundt omkring. Men vi står jo nummer CHOK... 

Jeg har termin d. 25 Marts og vil meget gerne have en lejlighed inden min termin så vi kan falde lidt på plads. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan man kommer "foran" i køen.?

Vi bor pt ved mine forældre i deres 3 etagers hus men NU vil vi gerne have vores eget inden den lille kommer. 

Jeg har været inde og søge efter vejledning men jeg kan ikke finde hverken hovede eller hale i det de skriver..

Er det nemmere og få tildelt en lejlighed hvis jeg søger alene? Men er man så berettet til en 4 værelses som enlig mor med 1 kommende barn?

Håber der er nogle kloge folk derude der kan hjælpe mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Zelinasmor

Du kan ikke komme foran i køen bare fordi du er gravid  I hvert fald ikke mens du bor sammen din kæreste. Hvis du var enlig skulle du søge hjælpen til at finde en bolig igennem kommunen. Og de ville give dig det første og bedste. Så bestemt ikke en 4 værelses.  Så skal i leje privat, og det er i mange tilfælde rigtig dyrt. Ellers når i det ikke..

Anmeld

1. januar 2012

jydeinden

som brugeren over mig ganske rigtigt skriver så ryger man Ikke foran i køen blit fordi man er gravid.. når det er en firer i søger ja så er der mange der står i samme sted som dig, som enten er gravide eller har børn. Hvis man gerne vil have en større boligså erdet enten det private du skal ud i, eller også må i skrive jer op i meget god tid, og håbe på der før ellersiden bliver noget ledigt. 

Anmeld

1. januar 2012

Maja_4000

Jeg kender ikke selv til det .. Men dem i min mg som har stået på akutlisten har alle fået 2-værelses .. Også selvom de var sammen med faderen til barnet

Anmeld

1. januar 2012

Silas&Mille

Som de andre også skriver kan man ikke komme foran i køen bare fordi man er gravid eller har børn.

Der er dog nogen boligforeninger der tilgodeser par der venter barn eller har barn, så man kommer foran par uden børn til de større lejligheder. Men det er ikke alle boligforeninger der gør sådan.

Vi var heldige. Da vi skulle flytte fra Sverige til Danmark var vi kun på venteliste i 5 uger så fik vi det første tilbud om en 5 værelses lejlighed. Og der var Silas ikke blevet fødte endnu men jeg var omkring 24 uger henne. Vi stod som nummer 18 i køen.

Anmeld

1. januar 2012

Storgaard & Lillegaard

mig og min kæreste kom foran i køen fordi vi venter barn og jeg bor hos min far og han i lejlighed gennem kommunen sammen med andre unge.
man må bare ikke sige nej til det tilbud de kommer med, og i min kommune for man en 3 værelset om man er alene og venter barn eller kæresten flytter med også.

måske er der forskellige regler fra kommune til kommune

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar, det gjorde mig meget klogere på det boligsøgende.. 

Men der er jo ik andet for at vi må vente ligesom alle andre til der kommer en bolig til os. Så kan vi bare håbe at det går hurtigt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.