Cookies opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. december 2011

Maja_4000

Jeg synes at der var en som lagde en opskrift ind på cookies for en uges tid siden .. Men jeg kan ikke finde den

Så kom med jeres bedste opskrift ! Meget gerne med chokolade og/eller marcipan

Og GODT NYTÅR !! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

SD21

Ejj, så skal du have denne her :

250 g smør
125 g farin
125 g sukker
2 æg
nogle få dråber vanillieekstrakt eller et par teskefulde vanilliesukker
325 g mel
1 tsk natron
½ tsk bagepulver
Så meget mørk og/eller lys chokolade du vil have i - jeg går aldrig ud fra det der står i opskriften

Smør to bageplader. Forvarm ovnen til 190 grader.

Rør smør og farin sammen i en skål til det bliver let, lyst og luftigt. Rør derefter æggene i et ad gangen.

Sigt mel, natron og bagepulver i og tilsæt chokoladen. Arbejd alle ingredienserne sammen til en smidig dej, med en gummispatel.

Form dejen til kugler og tryk dem flade på bagepladen, med en gaffel. Bag dem i ovnen til de er fint lysebrune.

- Du kan også trille dejen til en pølse og gemme dem i køleskabet, hvis du ikke vil bage dem med det samme

Alle var helt vilde med dem, da jeg bagte dem. De er super lækre !

Anmeld

5. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Den her lagde jeg ind for et stykke tid siden

100 g mørk/lys chokolade. (Jeg bruger mørk)

125 g smør.

175 g brunt farin.

2 tsk vanillesukker

1 æg

150 g mel

½ tsk bagepulver

100 g marcipan (jeg bruger så bare en lille klump. Har aldrig brugt 100 g )

100 g hvid chokolade (jeg bruger cirka det der svarer til 1½ række hvid chokolade)

Smelt den mørke chokolade over vandbad.

Så først blander du brunt farin og smørret sammen! Gerne med en ske først og en masse håndkræft (sådan synes jeg det er lettest) og derefter putter du ægget i og pisker det sammen med en elpisker. så kommer du mel, bagepulver og vanillesukker i og pisker. Så putter du den smeltede chokolade i og pisker. Og til sidst skal der hakkes hvid chokolade og rives marcipan og så putter du det i og rører det hele sammen!

Bages ved 160 g midt i ovnen cirka 12-14 min. (Jeg giver dem dog 18-20)

Anmeld

5. januar 2012

Maja_4000

SD21 skriver:

Ejj, så skal du have denne her :

250 g smør
125 g farin
125 g sukker
2 æg
nogle få dråber vanillieekstrakt eller et par teskefulde vanilliesukker
325 g mel
1 tsk natron
½ tsk bagepulver
Så meget mørk og/eller lys chokolade du vil have i - jeg går aldrig ud fra det der står i opskriften

Smør to bageplader. Forvarm ovnen til 190 grader.

Rør smør og farin sammen i en skål til det bliver let, lyst og luftigt. Rør derefter æggene i et ad gangen.

Sigt mel, natron og bagepulver i og tilsæt chokoladen. Arbejd alle ingredienserne sammen til en smidig dej, med en gummispatel.

Form dejen til kugler og tryk dem flade på bagepladen, med en gaffel. Bag dem i ovnen til de er fint lysebrune.

- Du kan også trille dejen til en pølse og gemme dem i køleskabet, hvis du ikke vil bage dem med det samme

Alle var helt vilde med dem, da jeg bagte dem. De er super lækre !

Det lyder NÆSTEN som dem jeg lavede Bagte dem desværre for længe :/

Anmeld

5. januar 2012

Maja_4000

rikkeregnbue skriver:

Den her lagde jeg ind for et stykke tid siden

100 g mørk/lys chokolade. (Jeg bruger mørk)

125 g smør.

175 g brunt farin.

2 tsk vanillesukker

1 æg

150 g mel

½ tsk bagepulver

100 g marcipan (jeg bruger så bare en lille klump. Har aldrig brugt 100 g )

100 g hvid chokolade (jeg bruger cirka det der svarer til 1½ række hvid chokolade)

Smelt den mørke chokolade over vandbad.

Så først blander du brunt farin og smørret sammen! Gerne med en ske først og en masse håndkræft (sådan synes jeg det er lettest) og derefter putter du ægget i og pisker det sammen med en elpisker. så kommer du mel, bagepulver og vanillesukker i og pisker. Så putter du den smeltede chokolade i og pisker. Og til sidst skal der hakkes hvid chokolade og rives marcipan og så putter du det i og rører det hele sammen!

Bages ved 160 g midt i ovnen cirka 12-14 min. (Jeg giver dem dog 18-20)

Det var den !! Men nu er det for sent

Men tak .. Må prøve den her en anden dag ;D

Anmeld

5. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Maja_4000 skriver:

Det var den !! Men nu er det for sent

Men tak .. Må prøve den her en anden dag ;D

Haha, øv da! Men de er RIGTIG gode

Anmeld

8. januar 2012

grøn · ært

rikkeregnbue skriver:

Haha, øv da! Men de er RIGTIG gode

De er SINDSSYGT GODE!!!! (iøvrigt, fik jeg nogensinde sagt det?! TAAK!) Måååååååms de smagte SÅÅÅ godt!!! Min mor var også helt vilde med dem, så de skal bestemt laves igen!! -og igen og igen og igen og igen og.... 

Anmeld

8. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

grøn · ært skriver:

De er SINDSSYGT GODE!!!! (iøvrigt, fik jeg nogensinde sagt det?! TAAK!) Måååååååms de smagte SÅÅÅ godt!!! Min mor var også helt vilde med dem, så de skal bestemt laves igen!! -og igen og igen og igen og igen og.... 

Hehe, det lyder godt at i også nød dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.