Tidligt tigerspring ved 11 uger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. december 2011

modesty

Hejsa,

min lille dreng har været lidt bøvlet her de sidste dage. I forgårs og i går har han spist to bryster ved næsten hvert måltid, hvor han kun plejer at spise ét. Han har været lidt utilfreds uden at vi helt kan sætte fingeren på hvad der er galt. Specielt i går aftes var han rigtig ked. Umiddelbart ville jeg tro at det var noget med maven, fordi han har spist så meget mere end han plejer, men han slapper helt af og smiler når vi lægger ham på puslebordet (den bedste "trøster" herhjemme) - og det ville han vel ikke hvis han havde ondt?

Her i dag har han så haft nærmest mindre appetit end han plejer, og lige nu tager han en lur der har varet næsten to timer, hvor han plejer at sove max. 1 time. Han er slet ikke helt utrøstelig, kan sagtens være glad og smilende o.s.v. når han er vågen, men det bliver ind imellem afløst af bøvl og gråd (hvilket han ikke plejer).

Da det her startede for ca. 3-4 dage siden var han 10 uger og 6 dage (korrigeret). Kan det være et tidligt 12 ugers spring, eller er det måske noget andet?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Clisolka

modesty skriver:

Hejsa,

min lille dreng har været lidt bøvlet her de sidste dage. I forgårs og i går har han spist to bryster ved næsten hvert måltid, hvor han kun plejer at spise ét. Han har været lidt utilfreds uden at vi helt kan sætte fingeren på hvad der er galt. Specielt i går aftes var han rigtig ked. Umiddelbart ville jeg tro at det var noget med maven, fordi han har spist så meget mere end han plejer, men han slapper helt af og smiler når vi lægger ham på puslebordet (den bedste "trøster" herhjemme) - og det ville han vel ikke hvis han havde ondt?

Her i dag har han så haft nærmest mindre appetit end han plejer, og lige nu tager han en lur der har varet næsten to timer, hvor han plejer at sove max. 1 time. Han er slet ikke helt utrøstelig, kan sagtens være glad og smilende o.s.v. når han er vågen, men det bliver ind imellem afløst af bøvl og gråd (hvilket han ikke plejer).

Da det her startede for ca. 3-4 dage siden var han 10 uger og 6 dage (korrigeret). Kan det være et tidligt 12 ugers spring, eller er det måske noget andet?

På forhånd tak for svar. 

Det kunne godt lyde som et tidligt tigerspring. 12-ugers springet var det værste herhjemme. Når Isabella havde et tigerspring blev hun en helt anden baby efter kl. slog 16  Hun var glad og frisk hele formiddagen, men om aftenen gik der dræberbaby i hende (som vi kaldte det)  Hun ville ikke spise, hun skreg bare hun så flasken og ville generelt ikke spise ret meget og sov lidt mere.

Nu er hun 14 mrd. så nu mærker vi intet til springene mere  

Anmeld

30. december 2011

modesty

OK, tak for svar :-)

Det har været lidt bedre her til aften end det var i går, men han er stadig lidt pylret og sover mere end han plejer. Jeg håber bare ikke at han går helt amok med al fyrværkeriet i morgen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.