Min datter grød-strejker..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.803 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Sitrani

Godmorgen damer

Min datter på 6 mdr. vil pludselig ikke spise skemad mere? Hverken grød eller mos? Hun tager 1 skefuld og så begynder hun at brokke sig og snørre munden helt sammen.. Der er ikke noget at gøre..

Hun vil stadig gerne have brystet!

Nogen der har prøvet noget lignende..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Sitrani

Slet ingen..?? Jeg har prøvet at give hende noget lidt mere spændende at spise, men det ryger stadig ikke ned. Hun smager 1 skefuld, og så er det det.....?? Meget mærkværdigt.. Det hjælper heller ikke at give hende lidt at gumle på inden jeg serverer grød/mos, fx en gulerod, et stykke frugt el. lign. for at vække hendes appetit..

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

30. december 2011

Janni.

Silas har også strejket en uges tid, ingen grød eller rugbrød var godt nok. Ej heller frugtmos. 

Det var kun hans flaske. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor men han blev tilbudt som vi plejer og gav ham flaske for resten. 

Pludselig vendte han og spiste løs igen som intet var hændt. 

Anmeld

30. december 2011

Sitrani

Janni. skriver:

Silas har også strejket en uges tid, ingen grød eller rugbrød var godt nok. Ej heller frugtmos. 

Det var kun hans flaske. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor men han blev tilbudt som vi plejer og gav ham flaske for resten. 

Pludselig vendte han og spiste løs igen som intet var hændt. 

Skørt... Min datter vil ikke engang have frugtmos.... Og det er ellers dejlig sødt og alting...næ næ, kun brystet er godt nok! Eller det er i hvert fald det eneste hun gider..

Tror også bare vi tilbyder hende det som vi plejer, og så må hun jo begynde at spise igen på et tidspunkt....

Anmeld

30. december 2011

MorEllen

Det har jeg også oplevet.. Det er som om de bare ikke har lyst til det.. Så i de perioderne har hun stort set fået flaske. Et lile tip er at putte lidt sukker i grøden. Jeg var i starten meget principfast -min datter skulle IKKE spise noget med sukker i. Men principperne har faldet jevnt den sidste tiden Med lidt sukker i grøden spiste hun faktisk.. Så er det op til dig hvor desperat du er efter at få hende til at spise noget Men ellers så bare giv hende flasken og tilbyd grød en gang imellem. Lige pludselig gider hun det igen

Anmeld

30. december 2011

Janni.

STN skriver:

Skørt... Min datter vil ikke engang have frugtmos.... Og det er ellers dejlig sødt og alting...næ næ, kun brystet er godt nok! Eller det er i hvert fald det eneste hun gider..

Tror også bare vi tilbyder hende det som vi plejer, og så må hun jo begynde at spise igen på et tidspunkt....

Så længe hun trives, så går det nok også uden grøden for en tid. Kan være hun søger lidt ekstra tryghed her i mellem nytårs bragene. 

for at hun snart spiser normalt igen. 

Anmeld

30. december 2011

Mor010711

I stedet for sukker, kan du evt prøve med lidt vaniliesukker når du koger frugten. Det har hvert fald været et hit her.

Anmeld

6. januar 2012

lycly

Faldt lige over din tråd her Blev lige nysgerrig efter om hendes grød strejke er over ? Står nemlig i PRÆCIS samme situation med Julia (er lidt lettet over at høre andre har oplevet det samme) og jeg er ved at blive sindssyg

Anmeld

6. januar 2012

Pige2009

STN skriver:

Godmorgen damer

Min datter på 6 mdr. vil pludselig ikke spise skemad mere? Hverken grød eller mos? Hun tager 1 skefuld og så begynder hun at brokke sig og snørre munden helt sammen.. Der er ikke noget at gøre..

Hun vil stadig gerne have brystet!

Nogen der har prøvet noget lignende..?

Har du prøvet at give hende lidt rugbrød? Laura spiste stort set ikke grød, men gik nærmest direkte til rugbrødet

Anmeld

6. januar 2012

Sitrani

LunaLykke skriver:

Faldt lige over din tråd her Blev lige nysgerrig efter om hendes grød strejke er over ? Står nemlig i PRÆCIS samme situation med Julia (er lidt lettet over at høre andre har oplevet det samme) og jeg er ved at blive sindssyg

JA! Det er SÅ frustrerende.. Men hun er så småt begyndt at spise igen Heldigvis.. Og det er så ca. halvanden uge siden hun begyndte at strejke.. Tror jeg nok.. Men det er kun lidt hun spiser, men bedre end ingenting Håber snart din pige begynder at spise igen, for man kan blive helt skør af at de ikke vil have noget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.