Fortæl lidt om jeres 5-6 mdr gamle baby (gerne m. billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. december 2011

lycly

Julia er nu godt og vel 5½ måned, og hun er den ældste i mødregruppen og jeg har ingen venner med børn. Så jeg er lidt nysgerrig efter at "sammenligne" hende med andre børn i den alder. Ved godt at man ikke bør sammenligne børn, da alle børn er forskellige. Men synes nu alligevel det kunne være sjovt, at se jeres? 

Julia er sådan forholdsvist ret fremmelig, hun triller, pludrer, får grød osv. Men hun griner stadig væk ikke. Hun smiler non stop, og enhver kan få hende til at smile. Men det er svært at få hende til at grine rigtigt, og det bekymrer mig egentlig lidt, da jeg flere steder kan læse, at de begynder at grine ved 3-4 måneders alderen.

Så. Må jeg ikke se nogle billeder af jeres skønne børn, og kan I ikke fortælle lidt om hvad de kan og sådan? Det er tilladt at prale, ingen konkurrence

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Happiness

Lukas er ikke så god til det der med at trille. Han når om på siden, og så gider han ikke mere Men han har flere gange ved et "uheld" trillet. Men kan det bestemt ikke bevidst

Han griner med lyd, og pludrer meget. Er MEGET bevidst om hvem mor og far er...

Han er meget optaget af sit legetøj. Vender og drejer det. Og trykker og smager på det Og jubler hvis der kommer en lyd ud

Han er blevet god til at ligge på maven, men endelig ikke for længe

Han har enkelte gange møvet sig frem (eller rettere sagt tilbage...) Men igen er det vidst ikke liiiige helt så bevidst

Han spiser sig mæt i grøden nu, så den erstatter ca 1½-2 flasker, mosen er ved at blive indført stille og roligt.

Han vil sjællent ligge ned, vil gerne op og sidde. Så han bruger alle sine muskler og løfter sig 10 cm op fra jorden, men længere kan han ikke komme op. Så vi sidder tit med ham på gulvet, så han kan "sidde op". Han kan godt sidde op via hans ryg og mavemuskler, men balancen gør at han tilter til siderne Han kan sidde selv i ca 10-20 sek før han tilter. Det ser ret skægt ud, og han riner når han gør det

Bum bum.... Så ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive... Han bliver "tøse-fornærmet" hvis tingene går for langsomt, eller han ikke får sin vilje Så kommer den sureste mund og piv-piv...

Tror ikke du skal bekymre dig om hun ikke griner endnu, det skal nok komme, så længe hun smiler. Hun lyder jo til at stortrives

Anmeld

30. december 2011

lycly

Happiness skriver:

Lukas er ikke så god til det der med at trille. Han når om på siden, og så gider han ikke mere Men han har flere gange ved et "uheld" trillet. Men kan det bestemt ikke bevidst

Han griner med lyd, og pludrer meget. Er MEGET bevidst om hvem mor og far er...

Han er meget optaget af sit legetøj. Vender og drejer det. Og trykker og smager på det Og jubler hvis der kommer en lyd ud

Han er blevet god til at ligge på maven, men endelig ikke for længe

Han har enkelte gange møvet sig frem (eller rettere sagt tilbage...) Men igen er det vidst ikke liiiige helt så bevidst

Han spiser sig mæt i grøden nu, så den erstatter ca 1½-2 flasker, mosen er ved at blive indført stille og roligt.

Han vil sjællent ligge ned, vil gerne op og sidde. Så han bruger alle sine muskler og løfter sig 10 cm op fra jorden, men længere kan han ikke komme op. Så vi sidder tit med ham på gulvet, så han kan "sidde op". Han kan godt sidde op via hans ryg og mavemuskler, men balancen gør at han tilter til siderne Han kan sidde selv i ca 10-20 sek før han tilter. Det ser ret skægt ud, og han riner når han gør det

Bum bum.... Så ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive... Han bliver "tøse-fornærmet" hvis tingene går for langsomt, eller han ikke får sin vilje Så kommer den sureste mund og piv-piv...

Tror ikke du skal bekymre dig om hun ikke griner endnu, det skal nok komme, så længe hun smiler. Hun lyder jo til at stortrives

Han lyder fuldstændig som Julia med mange af tingene Ang. grød/mos, er det så også sværere for jer at få ham til at spise mos end grød? Julia har fået grød i en måneds tid, og har et par gange lavet kartoffelmos til hende, men hun vil ABSOLUT ikke spise det . Men det er måske meget normalt?

Anmeld

30. december 2011

Happiness

LunaLykke skriver:

Han lyder fuldstændig som Julia med mange af tingene Ang. grød/mos, er det så også sværere for jer at få ham til at spise mos end grød? Julia har fået grød i en måneds tid, og har et par gange lavet kartoffelmos til hende, men hun vil ABSOLUT ikke spise det . Men det er måske meget normalt?

JA! Men har opdaget at hvis det er HELT klumpfrit, så vil han gerne spise det! Ellers spytter han det bare ud Og det bliver altså et værre griseri!

Vi prøvede en af de der færdigblandinger på glas, det åd han med stor glæde! Det var kartoffel og gulerod. Men vil jo helst lave det selv, både pga økonomien og så ved man præcis hvad der er i det.

Anmeld

30. december 2011

louisevl

Jakob lyder meget som jeres bortset fra at trille...Det har man ikke lært endnu....Han storgriner flere gange om dagen, men han er også rigtig nem at få til at grine...

Men tror ikke du skal være bekymret for det med at grine...Det skal nok komme...Tror nogle gange man skal huske at de tager tingene i deres eget tempo og nogle ting "lærer de til tiden og andet kommer lidt senere". Måske hun bare ikke har fundet ud af hun kan smile med lyd endnu...Jeg vil mene det vigtigste er at hun smiler...

Men hensyn til kartoffelmos kan det være en god ide at putte noget gulerodsmos i...Det har hjulpet meget her

Lige et billed fra juleaften

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. december 2011

lycly

Happiness skriver:

JA! Men har opdaget at hvis det er HELT klumpfrit, så vil han gerne spise det! Ellers spytter han det bare ud Og det bliver altså et værre griseri!

Vi prøvede en af de der færdigblandinger på glas, det åd han med stor glæde! Det var kartoffel og gulerod. Men vil jo helst lave det selv, både pga økonomien og så ved man præcis hvad der er i det.

Okay, kunne være jeg også skulle prøve at lave det helt klump frit Vil nemlig også helst lave det selv

Anmeld

30. december 2011

lycly

louisevl skriver:

Jakob lyder meget som jeres bortset fra at trille...Det har man ikke lært endnu....Han storgriner flere gange om dagen, men han er også rigtig nem at få til at grine...

Men tror ikke du skal være bekymret for det med at grine...Det skal nok komme...Tror nogle gange man skal huske at de tager tingene i deres eget tempo og nogle ting "lærer de til tiden og andet kommer lidt senere". Måske hun bare ikke har fundet ud af hun kan smile med lyd endnu...Jeg vil mene det vigtigste er at hun smiler...

Men hensyn til kartoffelmos kan det være en god ide at putte noget gulerodsmos i...Det har hjulpet meget her

Lige et billed fra juleaften

Årh hvor er han fin, med butterfly og det hele!

Hun smiler meget, og pludrer og siger lyde mens hun smiler. Bare ikke sådan rigtig grin/klukken. Men ja, det kommer nok!

Ja, har prøvet at komme gulerød i, det gjorde absolut ingen forskel. Det mærkelige er, at hun ikke engang vil have det ind i munden, hun laver grimasser så snart hun får det på læberne

Anmeld

30. december 2011

Zibi_84

Det tog også lang tid før Johannes begyndte at grine rigtigt. Faktisk er det kun 3 uger siden han rigtig begyndt at grine

Han hedder Johannes Emil, og bliver 6 mdr i næste uge. Han ruller fra ryg til mave, dog ikke den aden vej. Han fik 2 tænder, da han var 3½ måned. Han er mit hejrtebarn, og jeg elsker den dreng så ufatteligt højt. Han er meget let til smil, og kan charmere alle 

UNDSKYLD mit billedspam...Er barew så stolt

Anmeld

30. december 2011

Fam. Madsen

Oliver er 5 mdr. nu puha tænk sig han er så stor

nå men oliver kan selv sidde i ca. 30 sek. men han vil heller ligge på maven han elsker og ligge på maven hvor han kan møve sig frem og dreje rundt om sig selv. han griner med lyd på, så meget så han næsten hulker af det

han er meget bevist om hvad storbror laver  

han får kartofelmos og øllebrød nu og han elsker det. han har prøvet og få kiks og det elsker han og sidde med 

tror ca det var det.

når nej han triller ikke endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.