Jeg er ikke helt sikker, men har på fornemmelse at vi har fugt i soveværelset. Vi bor i et træ hus, og der hvor soveværelset er, er en tilbygning. Jeg tror ikke der er isoleret særlig godt. Vi har en olieradiator stående der, da der ellers er pisse koldt. Men de dage hvor det blæser kraftigt kan den ikke varme det op.
På gulvet ved døren helt ud til, sådan en er der i soveværelset, er der to sorte plamager. De er ikke blevet større men går heller ikke væk når jeg vasker gulv. Jeg tænker dog at det kan være dem der boede her før der havde noget stående der. Så derfor er jeg ikke videre bekymret.
Jeg har lagt mærke til at et par dage efter vi skifter sengetøj så lugter det fugtigt, og det samme synes jeg nogen gange vores tøj gør. Min lugtesans er selvfølgelig skærpet men jeg kan jo ikke selv finde på lugte. Lugten minder mig bare om et sted vi boede da jeg var barn, og jeg havde værelse i kælderen hvor der var fugtigt. Alt lugtede sådan.
Kæresten kan ikke lugte det, hans lugtesans er meget dårlig. Har vist noget at gøre med hans allergi og astma. Jeg nvnte i dag for ham at jeg synes hans astma er blevet værre og han døjer meget med eksem på øjenlåg, men han siger det ikke har noget at gøre med at jeg synes soveværelset er fugtigt. Han tror vist ikke helt på mig.
Hvordan kan man undersøge om det er fugtigt og hvilken skade kan det gøre på os og vores ting??
Anmeld