Tror vi har fugt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. december 2011

samantha1986

Jeg er ikke helt sikker, men har på fornemmelse at vi har fugt i soveværelset. Vi bor i et træ hus, og der hvor soveværelset er, er en tilbygning. Jeg tror ikke der er isoleret særlig godt. Vi har en olieradiator stående der, da der ellers er pisse koldt. Men de dage hvor det blæser kraftigt kan den ikke varme det op.

På gulvet ved døren helt ud til, sådan en er der i soveværelset, er der to sorte plamager. De er ikke blevet større men går heller ikke væk når jeg vasker gulv. Jeg tænker dog at det kan være dem der boede her før der havde noget stående der. Så derfor er jeg ikke videre bekymret.

Jeg har lagt mærke til at et par dage efter vi skifter sengetøj så lugter det fugtigt, og det samme synes jeg nogen gange vores tøj gør. Min lugtesans er selvfølgelig skærpet men jeg kan jo ikke selv finde på lugte. Lugten minder mig bare om et sted vi boede da jeg var barn, og jeg havde værelse i kælderen hvor der var fugtigt. Alt lugtede sådan.

Kæresten kan ikke lugte det, hans lugtesans er meget dårlig. Har vist noget at gøre med hans allergi og astma. Jeg nvnte i dag for ham at jeg synes hans astma er blevet værre og han døjer meget med eksem på øjenlåg, men han siger det ikke har noget at gøre med at jeg synes soveværelset er fugtigt. Han tror vist ikke helt på mig.

Hvordan kan man undersøge om det er fugtigt og hvilken skade kan det gøre på os og vores ting??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Jonatansmor

Vi fik kommunen ud og kigge på vores fugt, der så viste sig at være skimmelsvamp. Nu venter vi på huslejenævnsafgørelse i sagen.

Hvis du ejer selv, skal du vist også selv betale, men din kommune kan hjælpe dig.

Men det der lyder som om I er på vej ud i noget snavs, få det tjekket inden det får udviklet sig til skimmelsvampe. Især med jeres barn og hans luftvejsproblemer

Anmeld

29. december 2011

samantha1986

Jonatansmor skriver:

Vi fik kommunen ud og kigge på vores fugt, der så viste sig at være skimmelsvamp. Nu venter vi på huslejenævnsafgørelse i sagen.

Hvis du ejer selv, skal du vist også selv betale, men din kommune kan hjælpe dig.

Men det der lyder som om I er på vej ud i noget snavs, få det tjekket inden det får udviklet sig til skimmelsvampe. Især med jeres barn og hans luftvejsproblemer

altså det skal siges at vi lejer af en privat.

Lige nu synes kæresten bare jeg er tosset. Vi har boet to andre steder med skimmelsvamp og han reagerede ret hurtig på at der var noget, men han siger at han ikke gør det her. Så ved ikke om det bare er mig.

Den lille er heldigvis stadig inde i maven, og vi håber at være flyttet inden den kommer da jeg ikke er faldet til her.

Anmeld

29. december 2011

Jonatansmor

samantha1986 skriver:

altså det skal siges at vi lejer af en privat.

Lige nu synes kæresten bare jeg er tosset. Vi har boet to andre steder med skimmelsvamp og han reagerede ret hurtig på at der var noget, men han siger at han ikke gør det her. Så ved ikke om det bare er mig.

Den lille er heldigvis stadig inde i maven, og vi håber at være flyttet inden den kommer da jeg ikke er faldet til her.

Fugtigt sengetøj er altid et skidt tegn.

I matas kan du få sådan en fugt-opsugningsdims (som den jo selvfølgeligt ikke hedder - men kan ikke huske navnet) så er der vand i bunden af den, hvis der er fugt i værelset. Var da mindre omstændigt end besøg af kommunen og alt muligt

Anmeld

29. december 2011

samantha1986

Jonatansmor skriver:

Fugtigt sengetøj er altid et skidt tegn.

I matas kan du få sådan en fugt-opsugningsdims (som den jo selvfølgeligt ikke hedder - men kan ikke huske navnet) så er der vand i bunden af den, hvis der er fugt i værelset. Var da mindre omstændigt end besøg af kommunen og alt muligt

Tror jeg må ned efter. Dejligt hvis der ikke var noget.Men tror det nu. men kæresten deler ikke samme holdning. der er bare ikke nogen grund til at tage nogen chancer.

Den med lugten i sengetøjet er jeg heller ikke glad for. og synes også der kan sidde lidt i vores tøj.

Anmeld

30. december 2011

charlottekri

Jonatansmor skriver:

nu bliver jeg nysgerrig... kan man også godt få kommunen ud og tjekk når man bor privat til leje?? vi har nemlig en mistanke om skimmelsvamp i vores vinduer...

Anmeld

30. december 2011

samantha1986

charlottekri skriver:

nu bliver jeg nysgerrig... kan man også godt få kommunen ud og tjekk når man bor privat til leje?? vi har nemlig en mistanke om skimmelsvamp i vores vinduer...

Jeg læste faktisk på nettet efter at have søgt på google at kommunen godt kunne komme ud, men det koster vist, men jeg tør ikke sige det. Mon ikke hende du citere kan svare

Anmeld

30. december 2011

charlottekri

samantha1986 skriver:

Jeg læste faktisk på nettet efter at have søgt på google at kommunen godt kunne komme ud, men det koster vist, men jeg tør ikke sige det. Mon ikke hende du citere kan svare

det var også det jeg lidt håbede på at hun kunne  vores vinduer er helt rådne! enkelte tør vi ikke åbne af skræk for at de falder ud, og disse kan man stikke en skruetrækker igennem rammen på

Anmeld

31. december 2011

Jonatansmor

charlottekri skriver:

Ja du kan så. Nu kan jeg jo ikke huske hans titel nede på kommunen, men han var en byggesagkyndig og i vores tilfælde kom han ud sammen med en anden, tog en masse prøver og 3 uger efter havde vi resultatet.

Ring ned på din kommunes frontdesk, de kan helt sikkert hjælpe dig videre.

Og når du så tager kontakt til LLO, for at starte en huslejenævnssag, passer det ikke du ikke kan gøre det selv. Det kan du sagtens, hende på kommunen du får fat på, på mandag, kan give dig et direkte nummer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.