Kagedamer - I need help!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. december 2011

TineA

Kære kagedamer

Jeg er dessert-mesteren til nytåret.

Jeg tænker at bage en rigtig tung klæg chokoladekage med en lille klat homemade hindbærsorbet til. 

Men jeg vil gerne have noget topping på denne kage og jeg har en gang fået en iskold klæg chokoladekage med noget iskoldt chokolade-creme af en art på toppen.

Så nu er spørgsmålet om hvad en sådan topping hedder/består af, og jeg håber I kan og vil hjælpe mig..

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

W.. skriver:

Kære kagedamer

Jeg er dessert-mesteren til nytåret.

Jeg tænker at bage en rigtig tung klæg chokoladekage med en lille klat homemade hindbærsorbet til. 

Men jeg vil gerne have noget topping på denne kage og jeg har en gang fået en iskold klæg chokoladekage med noget iskoldt chokolade-creme af en art på toppen.

Så nu er spørgsmålet om hvad en sådan topping hedder/består af, og jeg håber I kan og vil hjælpe mig..

På forhånd tak!

Jeg har nogle gange lavet en med after eight mousse på toppen, og så smidt den i fryseren lige 10-15min før den skal serveres! Det er bare mums, hvis man altså er til mint... Det er også lækkert med daim mousse.

Anmeld

28. december 2011

TineA

Tilmeldt skriver:

Jeg har nogle gange lavet en med after eight mousse på toppen, og så smidt den i fryseren lige 10-15min før den skal serveres! Det er bare mums, hvis man altså er til mint... Det er også lækkert med daim mousse.

Avs - det lyder sgu lækkert!! Men After8 er måske for "stærkt" til børn? Har du en opskrift?

Og TAK!!

Anmeld

28. december 2011

W.. skriver:

Avs - det lyder sgu lækkert!! Men After8 er måske for "stærkt" til børn? Har du en opskrift?

Og TAK!!

Ja, det kan godt tænkes.. Men daim er også virkeligt lækkert, og det kan børn helt sikkert godt li!

Til en alm. rund kage bruger jeg 1/4 fløde og 200g. chokolade, putter det hele op i en gryde, smelter det sammen, og stiller det på køl minimum 4 timer. Det skal være helt koldt, og så pisker jeg det til flødeskum og smører/spørjter på kagen! Du kan bruge hvad som helst af chokolade. Skildpadder er også lækre, men det er nok heller ik så børneagtigt!

Anmeld

28. december 2011

W.. skriver:

Og TAK!!

Og så vil jeg anbefale dig at bruge Valrohna kakaopulver til kagen. Det er noget dyrere, men det gør den bare så meget mere lækker, frem for det pulver man køber til 8kr.!

Anmeld

28. december 2011

TineA

Tilmeldt skriver:

Ja, det kan godt tænkes.. Men daim er også virkeligt lækkert, og det kan børn helt sikkert godt li!

Til en alm. rund kage bruger jeg 1/4 fløde og 200g. chokolade, putter det hele op i en gryde, smelter det sammen, og stiller det på køl minimum 4 timer. Det skal være helt koldt, og så pisker jeg det til flødeskum og smører/spørjter på kagen! Du kan bruge hvad som helst af chokolade. Skildpadder er også lækre, men det er nok heller ik så børneagtigt!

Ah, så det er bare som tobleronecremen Men tak!!

Anmeld

28. december 2011

TineA

Tilmeldt skriver:

Og så vil jeg anbefale dig at bruge Valrohna kakaopulver til kagen. Det er noget dyrere, men det gør den bare så meget mere lækker, frem for det pulver man køber til 8kr.!

Der skal ikke kakaopulver i denne, kun chokolade!! Mmmm.. Men tak for tippet - det vil jeg huske til en anden god gang

Anmeld

28. december 2011

W.. skriver:

Der skal ikke kakaopulver i denne, kun chokolade!! Mmmm.. Men tak for tippet - det vil jeg huske til en anden god gang

Kan man liiige bede om en opskrift, tak!?

Anmeld

28. december 2011

TineA

Tilmeldt skriver:

Kan man liiige bede om en opskrift, tak!?

Klæg Chokoladedessert kage

På kun 35 minutter
Bagetid ca. 20 minutter

250 g mørk chokolade, bitter
150 g smør
4 æg
4 spsk. sukker
1 tsk. vaniljesukker
1 - 2 spsk. mel

Sæt ovnen på 180 grader.
Hak chokoladen og læg den i en bunke. Smelt smørret i mikroovnen ca. 1 ½ minut på fuld effekt og hæld det varmt over chokoladen. Rør rundt til chokoladen er smeltet. 
Pisk æg og sukker og vaniljesukker luftigt med en håndmikser i ca. 2 min. og bland det med den smeltede chokolade. 
Tilsæt melet og bland godt.
Hæld massen i en smurt springform eventuelt med bagepapir i bunden af formen, cirka 26 centimeter i diameter.

Tyvstjålet fra en af damerne herinde Den er bare GOD!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.