Vidste du det om dromedarmælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Nettemor

Mira0911 skriver:

Hehe nej... Fandt det bare meget interessant... 

Hvis jeg ikke havde noget andet valg og der ikke var komælk, så ville jeg nok give mine børn det... 

jo det ville jeg nok også.. men som det ser ud pt ville jeg nok ikke men har da heldigvis også et barn der sagtens kan tåle mælk og som eeeelsker det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

FrkZier

Mira0911 skriver:

• Børn, der ikke kan tåle komælk, kan godt tåle dromedarmælk.
  • Dromedarmælk har et højt indhold af C-vitaminer.
  • Dromedarmælk indeholder også jern, kalcium og B-vitaminer.
  • Dromedarmælk indeholder mindre fedt og kolesterol end komælk.
  • Somalia er en af verdens største dromedarmælke-producenter.
  • Også Saudi-Arabien og Sudan producerer dromedarmælk.
  • En enkelt dromedar giver i snit 6-7 liter mælk om dagen.
  • Man kan endnu ikke købe dromedarmælk i Danmark, men det skulle efter sigende være på vej.
  • Det fåes i flere varianter, også tilsat fx frugter og krydderier.

Så spørger jeg lidt dumt - Kommer de bare smags ekstrakt i mælken eller? 

Vil du kunne finde på at give dit barn/ dine børn dromedarmælk hvis de ikke kunne tåle komælk? 

hvis det smager godt, så ja da.. der bliver jo ikke godkendt osv. hvis det ikke er drikkeligt

Anmeld

28. december 2011

Nettemor

raca skriver:

jeg tror det bliver hunde dyrt.. hvis det skulle her op.. dog kan det sikket lavet til langtidsholdbar mælk.. men altså en dromedar giver jo kun mellem halvt så meget og en tredje del af hvad en alm malkeko giver... også transport osv oven i...

jo men det kunne jo være vi kom til at se dromedar bønder med solarie i stalden

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

nettemor skriver:

jo det ville jeg nok også.. men som det ser ud pt ville jeg nok ikke men har da heldigvis også et barn der sagtens kan tåle mælk og som eeeelsker det..

Julie er først lige begyndt og kunne lide mælk... Frygtede at hun aldrig kom til at drikke det... En dag skete det i dagplejen... 

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

k skriver:

hvis det smager godt, så ja da.. der bliver jo ikke godkendt osv. hvis det ikke er drikkeligt

Det er jo det... 

Ja jeg aner ikke hvordan sådan noget smager eller om de har samme "konstistens" som vi kender mælk her i DK... 

Anmeld

28. december 2011

raca

Mira0911 skriver:

Hvor mange liter giver en ko om dagen? 

mener en jersy.. giver 16-20 liter om dagen

og sortbroget/rødbroget malkerace giver 20-30liter...

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

raca skriver:

mener en jersy.. giver 16-20 liter om dagen

og sortbroget/rødbroget malkerace giver 20-30liter...

Okey... Det er liiiiige lidt mere end en dromedar... 

Anmeld

28. december 2011

Nettemor

Mira0911 skriver:

Julie er først lige begyndt og kunne lide mælk... Frygtede at hun aldrig kom til at drikke det... En dag skete det i dagplejen... 

det problem har vi da heldigvis aldrig rigtig haft.. måske lige lidt da han gik fra modersmælk og til komælk men det var meget kortvarigt.. nu kan det derimod være et problem at få ham til at drikke vand..

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

nettemor skriver:

det problem har vi da heldigvis aldrig rigtig haft.. måske lige lidt da han gik fra modersmælk og til komælk men det var meget kortvarigt.. nu kan det derimod være et problem at få ham til at drikke vand..

Årh ja, det kender jeg godt... Det er kun i perioder hun får det sådan her... Ellers plejer hun nu at være meget god til at drikke vand udenfor de perioder... 

Anmeld

28. december 2011

Nettemor

Mira0911 skriver:

Årh ja, det kender jeg godt... Det er kun i perioder hun får det sådan her... Ellers plejer hun nu at være meget god til at drikke vand udenfor de perioder... 

altså Sebastian vil helst ha mælk.. men hvis det fx er tæt på aftensmad og han ikke skal drikke sig mæt i mælk så siger mor her at det er vand eller ingenting.. og så ved han godt det ikke nytter noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.