HJÆLP! han vil pludselig ikke tage flasken..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.989 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. december 2011

ano14316

Min søn får en flaske modermælk om aftenen, som jeg har malket ud tidligere på dagen, da min produktion falder om aftenen og hans appetit stiger, har jeg ikke nok til at han bliver mæt.

Det har han fået næsten hver aftenen de sidste 14 dage.
Pludselig her til aften vil han slet slet ikke have den, han skriger og skriger og skriger,når jeg prøver at give ham den, han vil kun have bryst men jeg er helt tømt ud. og han er sulten. vi har før givet ham på sprøjte og kop, det vil han slet heller ikke.

Jeg bruger philips Avent flasker. Jeg har prøvet at bruge en tommy tippie flaske for at se om det hjalp, og der gjorde det slet ikke.

Han er nu - efter ca. 2 timer - faldet i søvn af udmattelse, og jeg håber bare han sover 2-3 timer, så jeg har mælk nok til at give ham et ordentligt måltid.

ting jeg har prøvet:
flaske skift
sutteskift (i tilfældet af at sutten pludselig skulle fejle noget)
ligge på venstre side, højre side, sidde op.
snige flasken ind fra brystet
vugge ham imens
stimuleret sutterefleksen med sutten i ganen, nusset ham på kinden, og alt hvad der eller plejer at få ham til at sutte.
ligge uden tøj på (os begge) og prøve hele ovenstående igen.

Alle foreslag modtages gerne..!

også meget gerne teorier om hvorfor han pludselig ikke vil have den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

ano14316

slet ingen?

Anmeld

28. december 2011

raca

jeg ville bare gå over til amningen..

ders spise mønster ændre sig fra måske 1-2 store måltider om aftenen fremfor marton amning.

også ville jeg lade vasketøjet ligge og snuppe en ekstra lur i løbet af dagen og drikke lidt ekstra vand... intil mælkeproduktionen var tilpasset.

jeg har været der med begge mine.. og det var hvad der virkede for os... de har også afvist både flaske og sut..

Anmeld

28. december 2011

twinboys

Nusse ham på kinden i cirkel formende bevægelser med et lille tryk, det øger også suttetrængen...

Jeg er imod tudekopper, men en dag hvor min søn ikke ville tage flasken puttede jeg vælling i en tudekop og 1 2 3 så var det i maven.... Virkede så ikke dagen efter, men lille den aften virkede det...

Majbritt

Anmeld

28. december 2011

ano14316

raca skriver:

jeg ville bare gå over til amningen..

ders spise mønster ændre sig fra måske 1-2 store måltider om aftenen fremfor marton amning.

også ville jeg lade vasketøjet ligge og snuppe en ekstra lur i løbet af dagen og drikke lidt ekstra vand... intil mælkeproduktionen var tilpasset.

jeg har været der med begge mine.. og det var hvad der virkede for os... de har også afvist både flaske og sut..

Jamen jeg har massere mælk i løbet af dagen, det er kun til aftenen at jeg ikke har nok.. Men han spiser også næsten. 200 ml til sit aften måltid. han er kun 2 1/2 måned.
Så derfor når jeg har ammet ham, får han ca. 50 ml ekstra om aftenen.
jeg får slappet af i løbet af dagen, og drikker massere vand, så det er ikke der problemet ligger.

Det jeg synes der underligt er at han jo har fået flasken næsten hver aften i 14 dage og pludselig så ikke vil have den.

han bruger også sut ingen problemer der.

Anmeld

28. december 2011

ano14316

twinboys skriver:

Nusse ham på kinden i cirkel formende bevægelser med et lille tryk, det øger også suttetrængen...

Jeg er imod tudekopper, men en dag hvor min søn ikke ville tage flasken puttede jeg vælling i en tudekop og 1 2 3 så var det i maven.... Virkede så ikke dagen efter, men lille den aften virkede det...

Majbritt

han er kun 2 1/2 måned, så tudkop og vælling er nok lige tidligt nok.. men mange tak for rådet..

Anmeld

28. december 2011

twinboys

ano14316 skriver:

han er kun 2 1/2 måned, så tudkop og vælling er nok lige tidligt nok.. men mange tak for rådet..

ja det så jeg da ikke lige... bare et fif til senere... smiler

Anmeld

28. december 2011

raca

ano14316 skriver:

Jamen jeg har massere mælk i løbet af dagen, det er kun til aftenen at jeg ikke har nok.. Men han spiser også næsten. 200 ml til sit aften måltid. han er kun 2 1/2 måned.
Så derfor når jeg har ammet ham, får han ca. 50 ml ekstra om aftenen.
jeg får slappet af i løbet af dagen, og drikker massere vand, så det er ikke der problemet ligger.

Det jeg synes der underligt er at han jo har fået flasken næsten hver aften i 14 dage og pludselig så ikke vil have den.

han bruger også sut ingen problemer der.

da mine var 3 mdr var vi i samme sitiotion.. men jeg kunne godt amme fuldt efter og havde spuleret om aftenen.. det krævede et par dage men det var det..

for mine børn lavede nøjaktig samme nr..

og jeg gad ikke kæmpe med skrig skål og forsøg på flaskegivning.. når de ikke ville tage den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.