"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Dianaaa

Carina1977 skriver:

Jeg får altid sådan en underlig mavefornemmelse, når folk skriver at det ikke er ok i deres øjne, at få børn mens man er på kontanthjælp. Valget er helt ens egen, og vil man vente med uddannelse til man har fået børn, skal da være helt op til en selv, og det er da bestemt ikke noget man skal have det dårligt over.

JA, når man er på kontanthjælp forsørger staten vedkommende, og det ved vi alle godt...også dem der er på kontanthjælp. Man skal gøre hvad man selv føler bedst for. betyder det at man først får børn indtil man er 100 % selvforsørgende, så er det fint. Får man børn inden, så er det også fint i mine øjne.

Jeg har en uddannelse...dog kun en grund-uddannelse...den fik jeg mens min søn var lille. Var så igang med at bygge videre på den, men måtte stoppe fordi jeg blev syg. Nu kommer jeg aldrig til at kunne arbejde igen, men en god mor, ved jeg at jeg altid vil være, og skulle jeg ønske at få mig et barn mere senere hen, selvom staten ville skulle forsørge mig (jeg er på førtidspension), så ville jeg gøre det uden at have det dårligt over dette.

Det handler ikke om hvad andre tænker eller hvad andres holdning er. det handler om en selv, og hvornår det er det rette tidspunkt for en selv.

Folk har ret til deres meninger og holdninger. men vi har allesammen lige så meget "ret" til at blive mor, uanset om vi har en uddannelse/et arbejde eller ej.

Det det handler om i min verden, er at man tager de valg, der fungerer for en selv. Hvis man har det bedst med at få uddannelse først, jamen så er det jo bare det man skal gøre  Men jeg synes ikke man skal ryste på hovedet over andre menneskers valg. de valg er jo de rigtige for dem.

Og jeg siger ikke at der er nogen af jer herinde, der ryster på hovedet over andres valg, men jeg ved bare at der er mennesker, der er fordømmende overfor de valg andre mennesker tager. Lad os koncentrere os om os selv og vores egne valg, og lad andre træffe de valg der passer dem bedst.

Længere er den ik  

du er dagens helt

jeg er enig med dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Anette&Sophia

SØS skriver:

Nu er det jo altså ikke de 6-12 mdr. på barsel der er "problemet".

Det store issue er, at mange bevist får børn de ingen intentioner har om at komme til at kunne forsørge. Hvis man ingen plan har omkring uddannelse job eller lign., der gør at man kan forsørge sig selv og sin familie inden et lille barn ankommer, så bliver det bare ikke spor nemmere når først man står med ansvaret for et lille barn - eller flere....  

fedt at folk ser sådan på de mennesker der er på kh og de så får et barn. der kunne ligge andre grunde bag.

Alle har lov til at starte en familie. - Det er sgu nok at man ikke må blive gift når man er på kh ( ved godt at den anden part automatisk får forsørgerpligt over kh modtageren), men man "må" åbenbart heller ikke få et barn, fordi så kan man åbenbart ikke forsørge det.
Sådan noget fis.
Min datter mangler ihvert fald intet, hun får en tør mås hver 4. time, ( når hun vågner ) hun har rent og nyt tøj, og ikke bare noget brugt man har fået foræret eller købt til en 10ér i genbrug ( har ikke noget imod brugt tøj, men pointen er at man har råd til at købe nyt, også med en kh indtægt ) hun har en masse nyt legetøj og så bliver hun mæt ved hvert måltid. Og jeg betaler ALT til hende; bleer, mad, tøj, legetøj osv. Jeg går ikke efter mærker osv. men finder jeg fx en molodragt som er så sød at hun bare må eje den, så giver jeg med glæde 300 kr for den, og jeg har råd til det, også selvom jeg kun er på kh. Om min datter så vil have en pony om et par år, og vi kan finde et sted hvor den kan stå, så kan jeg købe en til hende. alt hvad det kommer an på er bare at bruge pengene rigtigt, at priotere rigtigt. ( nu snakker jeg ikke om en kæmpe pony til flere tusind kr, men en lille en til en 2-3000 kr.

Intet skal lyde hårdt eller lign. jeg er bare træt af at kh modtagere bliver set som tabere og nasserøve, og specielt som folk der ikke har råd til noget eller har råd til at forsørge et barn.

& sorry for den lange roman.

Anmeld

28. december 2011

Carina1977

Dianaaa skriver:

du er dagens helt

jeg er enig med dig 

Haha ligefrem en helt...det ved jeg nu ikke  Men jeg kan sagtens sætte mig ind i folks valg, uanset om det er det ene eller det andet. Det er vel de færreste, der ikke kommer nogen vegne, selvom de får børn inden uddannelse. tværtimod kender jeg enormt mange der har fået uddannesle efter børn, og har idag et godt job, er selvforsørgende og sidder ikke fast på en kontanthjælp.

Det behøver altså ikke betyde at man går i stå, bare fordi man får børn.

Var jeg ikke blevet syg, så ved jeg da med 100 % garanti, at jeg havde en uddannelse nu. Det handler om at ville...og er man en der aldrig vil, så kommer man heller ikke videre. Men vælger man derimod at ville, så kan man komme enormt langt uanset om man får børn inden uddannelse eller ej. 

Og så er der jo også dem der sidder fast i systemet, fordi de er i en ulykkelig/uheldig situation. det skulle da ikke betyde at man ikke må få børn på den baggrund.

Og så kommer der ikke flere vise ord fra den tossede, ellers tror jeg at jeg kommer til at gentage mig selv igen og igen hehe 

Anmeld

28. december 2011

Carina:-)

Ja det kan man. og herre gud da det er sku da ikke jordens undergang.
VI ved vel alle sammen hvor mange ufaglærte der er i vores forældres generation og de ahrsku da klaret sig møj godt.
Uddannelser er der nok af og masser af tid og mulighed for at få taget en om man er 19, 25 eller 40. Med eller uden børn..

Det var så den gang...

Vi ved jo alle hvor mange ufaglærte job der er forsvundet.

Der er ingen tvivl om at udd er vejen frem hvis man vil klare sig selv.

Og masser af uddannelser?

Det skulle jo gerne være relevant det man uddanner sig til ,for hvis man bare uddanner sig til arbejdsløshed kan man jo lige så godt spare den su.....

Anmeld

28. december 2011

Carina:-)

anetteb skriver:

fedt at folk ser sådan på de mennesker der er på kh og de så får et barn. der kunne ligge andre grunde bag.

Alle har lov til at starte en familie. - Det er sgu nok at man ikke må blive gift når man er på kh ( ved godt at den anden part automatisk får forsørgerpligt over kh modtageren), men man "må" åbenbart heller ikke få et barn, fordi så kan man åbenbart ikke forsørge det.
Sådan noget fis.
Min datter mangler ihvert fald intet, hun får en tør mås hver 4. time, ( når hun vågner ) hun har rent og nyt tøj, og ikke bare noget brugt man har fået foræret eller købt til en 10ér i genbrug ( har ikke noget imod brugt tøj, men pointen er at man har råd til at købe nyt, også med en kh indtægt ) hun har en masse nyt legetøj og så bliver hun mæt ved hvert måltid. Og jeg betaler ALT til hende; bleer, mad, tøj, legetøj osv. Jeg går ikke efter mærker osv. men finder jeg fx en molodragt som er så sød at hun bare må eje den, så giver jeg med glæde 300 kr for den, og jeg har råd til det, også selvom jeg kun er på kh. Om min datter så vil have en pony om et par år, og vi kan finde et sted hvor den kan stå, så kan jeg købe en til hende. alt hvad det kommer an på er bare at bruge pengene rigtigt, at priotere rigtigt. ( nu snakker jeg ikke om en kæmpe pony til flere tusind kr, men en lille en til en 2-3000 kr.

Intet skal lyde hårdt eller lign. jeg er bare træt af at kh modtagere bliver set som tabere og nasserøve, og specielt som folk der ikke har råd til noget eller har råd til at forsørge et barn.

& sorry for den lange roman.

Kunne du ikke sende en mail til ozlem cecik?

Hun ville have rigtig godt af at se at ikke alle på KH mener de er død fattige,og deres børn har det godt.

Anmeld

28. december 2011

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Det kan man da også, hvis man er UNDER uddannelse? Der er jo ingen der siger, at man er på kontanthjælp, bare fordi man ikke er FÆRDIG med den Jeg har et pissefleksibelt studie med få undervisningstimer, så det har været ideelt for mig at få ROse under..

Det siger jeg vidst heller intet om har selv en uddannelse og mangler et år på nr to uddannelse og har termin om lidt nu sagde jeg hvordan jeg har det jeg arbejdede også maks antal kr ved sidden af som man måtte så har barsel som alle andre

Anmeld

28. december 2011

Carl-Emil's mor

Laura. skriver:

Jeg har det på helt samme måde.

Jeg har altid sagt at jeg først ville have udd. før børn og det er der mange grunde til. Jeg ville som du, få det skidt med at skulle leve på kontanthjælp og har bare altid villet tjene mine egne penge.
Jeg har flere veninder der fik barn før udd. og de er ikke kommet videre mht. udd., og deres børn er omkring 5-6 års alderen.. Det betyder selvfølgelig ikke det store, for man kan være lige så god mor, med el. uden uddannelse. Men det har bare været vigtigt for mig at have uddannelse og fast parforhold inden der kom børn, og så synes jeg det er lidt lettere..

Det er præcis det samme her, dem der fik børn inden de var igang med udd eller færdig udd er ikke kommet videre - nej for det er hårdt at få et barn det kan det værre så derfor kan man jo lige så godt gøre det så nemtFor sig selv men dejligt at læse jeg ikke er den eneste der har det sådan

Anmeld

28. december 2011

Anette&Sophia

Carina:-) skriver:

Kunne du ikke sende en mail til ozlem cecik?

Hun ville have rigtig godt af at se at ikke alle på KH mener de er død fattige,og deres børn har det godt.

går ud fra at det er en eller anden dum politiker?

Anmeld

28. december 2011

Meliora

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Nu

Anmeld

28. december 2011

Røverdatter

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Jeg kan godt forstå hvordan du har det. Jeg går overhovedet ikke op i om man nu har uddannelse eller ej inden man får børn.

Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg har været på arbejdsmarkedet, uden uddannelse, de sidste 5 år. Jeg droppede ud af gymnasiet, og siden da har jeg bare arbejdet og fået kæmpe erfaring med mig, da jeg har boet i både Norge og England. Har godt nok et lille grundforløb indenfor film/tv branchen, men gjorde ikke uddannelsen færdig..... Til gengæld fik jeg lov at lave film i Norge til Discovery, hvilket tæller mere for mig

Synes ikke det kommer an på uddannelse, men erfaring! Har du uddannelsen, men ingen erfaring for hvordan du vil leve dit liv, så bliver det jo noget rod når den lille kommer, for du har KUN den uddannelse at se ud fra

Jeg glæder mig til gengæld til at komme på den uddannelse jeg vil, men skal lige først finde ud af hvad jeg skal

Min veninde har en søn på 11 måneder, og skal først nu i gang med uddannelse, og jeg synes sgu det er i orden.

Og mht. kontanthjælp så forstår jeg ikke hvorfor folk har ondt i røven over at nybagte mødre får penge fra staten?! Vi lever 'tilfældigvis' i et land hvor der er råd til det, hvor vi har muligheden for at få hjælpen hvis der er behov for det.. Og det er efterhånden flertallet der har prøvet at være på kontanthjælp fordi de var på røven... Jeg bryder mig selvfølgelig ikke om den bundethed der medfølger, men sådan er det nu bare...

Det var en længere roman

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.