Jeg har stadig mit elskede æsel Peppi på en hylde i skabet. Han er 48 år. 
Pelsen er slidt af ham, hans hale er blevet erstattet de første 5 gange (lavet af ståltråd med garn viklet omkring) Hans ører er også blevet syet på adskillige gange, han kan ikke stå op, dertil er hans ben blevet for skæve og svage. Der var engang hvor han var gråblå og hvid, nu er han vel nærmest nussetgrå.
Der er lidt huller i ham, så man kan se halmen, han er stoppet ud med, men han er MIN Peppi og vil altid være det, og når jeg støder på ham, så får han et kys på mulen, for han var i mange, mange år min sengekammerat og følgesvend, den jeg puttede næsen ind i når jeg skulle sove, den der tog imod mine tårer, når jeg var ked, og den, der uden at sladre, lyttede til alle mine små hemmeligheder. 
Han er aldrig blevet vasket rigtigt, kun tørret forsigtigt af, for med halm som fyld, kan det slet ikke lade sig gøre, han ville bare rådne op inden i.
Han lugter støvet og museumsagtig, men det er hans private lugt, og jeg elsker stadig hver milimeter af ham. 
At have et sovedyr kan give en den stærkeste klippe i en omtumlet verden, og jeg tror det er vigtigt, at man lader sine børn beholde sit sovedyr, så længe som det betyder noget for dem.

Kærligst
Sussie
Anmeld